تاثیر آلودگی هوا بر کودکان

به گفته محققان دانشگاه استنفورد و دیگران، آلودگی هوا کودکان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری در بزرگسالی قرار می دهد. اولین مطالعه در نوع خود شواهدی را نشان می دهد که قرار گرفتن زودهنگام در معرض هوای کثیف ژن ها را به گونه ای تغییر می دهد که می تواند منجر به بیماری قلبی بزرگسالان و سایر بیماری ها شود. این یافته ها می تواند طرز فکر متخصصان پزشکی و والدین را در مورد هوایی که کودکان تنفس می کنند تغییر دهد و مداخلات بالینی را اطلاع دهد. در این مقاله شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج تحقیقاتی جدید و معتبری مثل تحقیقات دانشگاه آکسفورد و استنفورد که در مورد تاثیر آلودگی هوا بر سلامت، ژن و بیماری های احتمالی در بزرگسالی را میگذارد را جمع بندی کرده است که با خواندن آن اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشد.

عکس مربوط به تاثیر آلودگی هوا و کودکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

…:::: حتما مطالعه کنید: 10 بیماری های شایع در مدرسه ::::…

طبق یک مطالعه جدید که توسط استنفورد انجام شده است، کودکانی که برای مدت کوتاهی در معرض آلودگی هوا، مانند دود آتش‌سوزی و اگزوز ماشین‌ها قرار می‌گیرند، ممکن است در بزرگسالی محکوم به ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها شوند. این تحلیل که در Nature Scientific Reports منتشر شده است، اولین مورد از نوع خود است که اثرات آلودگی هوا را در سطح تک سلولی بررسی می‌کند و به طور همزمان بر سیستم قلبی عروقی و ایمنی کودکان تمرکز می‌کند. این تحقیقات قبلی را تأیید می کند که هوای بد می تواند تنظیم ژن را به گونه ای تغییر دهد که ممکن است بر سلامت طولانی مدت تأثیر بگذارد – یافته ای که می تواند طرز فکر متخصصان پزشکی و والدین را در مورد هوایی که کودکان تنفس می کنند تغییر دهد و مداخلات بالینی را برای کسانی که در معرض افزایش مزمن قرار دارند را اطلاع دهد.

مری پرونیکی، مدیر ارشد این مطالعه، گفت: «من فکر می‌کنم این به اندازه کافی برای یک متخصص اطفال قانع‌کننده است که بگوید ما شواهدی داریم که آلودگی هوا باعث ایجاد تغییراتی در سیستم ایمنی و قلبی عروقی می‌شود که نه تنها با آسم و بیماری‌های تنفسی مرتبط است، همانطور که قبلا نشان داده شده است.» تحقیق درباره آلودگی هوا و سلامت در مرکز تحقیقات آلرژی و آسم در کودکان. پارکر در استنفورد. به نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا حتی مختصر می‌تواند تنظیم و بیان ژن‌های کودکان را تغییر دهد و شاید فشار خون را تغییر دهد و به طور بالقوه پایه‌ای برای افزایش خطر ابتلا به بیماری در آینده ایجاد کند.

محققان یک گروه عمدتا اسپانیایی تبار از کودکان 6 تا 8 ساله را در فرزنو، کالیفرنیا، شهری که با برخی از بالاترین سطوح آلودگی هوا در کشور به دلیل کشاورزی صنعتی و آتش‌سوزی‌های جنگلی، در میان منابع دیگر، درگیر شده، مورد مطالعه قرار دادند. تیم مطالعه با استفاده از ترکیبی از غلظت‌های روزانه پیوسته آلاینده اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های پایش هوای مرکزی در فرزنو، غلظت‌های روزانه از نمونه‌برداری‌های مکانی دوره‌ای و داده‌های هواشناسی و ژئوفیزیک، میانگین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را برای 1 روز، 1 هفته و 1، 3، 6 و 12 ماه قبل از بازدید هر شرکت کننده. هنگامی که این داده ها با پرسشنامه های سلامت و دموگرافیک، خوانش فشار خون و نمونه خون ترکیب شدند، شروع به ترسیم تصویری نگران کننده کردند.

محققان برای اولین بار در یک مطالعه آلودگی از شکلی از طیف سنجی جرمی برای تجزیه و تحلیل سلول های سیستم ایمنی استفاده کردند. این رویکرد امکان اندازه‌گیری حساس‌تر تا 40 نشانگر سلولی را به طور همزمان فراهم می‌کند و تجزیه و تحلیل عمیق‌تری از تأثیرات قرار گرفتن در معرض آلودگی نسبت به قبل ارائه می‌دهد.

در میان یافته های آنها: قرار گرفتن در معرض ذرات ریز به نام PM2.5، مونوکسید کربن و ازن در طول زمان با افزایش متیلاسیون مرتبط است، تغییری در مولکول های DNA که می تواند فعالیت آنها را بدون تغییر توالی آنها تغییر دهد. این تغییر در بیان ژن ممکن است به نسل های آینده منتقل شود. محققان همچنین دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش مونوسیت‌ها، گلبول‌های سفید خون که نقش کلیدی در ایجاد پلاک‌ها در شریان‌ها دارند، مرتبط است و احتمالاً می‌تواند کودکان را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی در بزرگسالی کند. مطالعات آینده برای تأیید پیامدهای بلندمدت مورد نیاز است.

کودکان اسپانیایی تبار بار نابرابر بیماری‌های بهداشتی را تحمل می‌کنند، به‌ویژه در کالیفرنیا، جایی که در مقایسه با کودکان غیر اسپانیایی در معرض سطوح بالاتر آلودگی ناشی از ترافیک هستند. در میان بزرگسالان اسپانیایی تبار، شیوع فشار خون کنترل نشده در مقایسه با سایر نژادها و قومیت‌ها در ایالات متحده بیشتر است، و این امر تعیین چگونگی تأثیر آلودگی هوا بر خطرات درازمدت سلامت کودکان اسپانیایی تبار اهمیت بیشتری می‌دهد.

به طور کلی، بیماری‌های تنفسی هر ساله آمریکایی‌های بیشتری را می‌کشند و به عنوان دومین عامل شایع مرگ و میر در سطح جهان قرار دارند.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.