چه میوه ای برای سرفه کودکان خوب است؟

سرفه یکی از علائم رایج در کودکان است که می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی یا حتی هوای خشک باشد. سرفه‌های خفیف معمولاً با گذشت زمان و مراقبت‌های خانگی بهبود می‌یابند. اما سرفه‌های شدید و مداوم می‌توانند آزاردهنده باشند و خواب و تغذیه کودک را مختل کنند.

در کنار درمان‌های پزشکی، استفاده از برخی میوه‌ها می‌تواند به تسکین سرفه در کودکان کمک کند. این میوه‌ها با تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش رطوبت و خلط‌آوری، به بهبود سرفه و علائم سرماخوردگی در کودکان کمک می‌کنند.

در این مقاله که توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است به معرفی برخی از میوه ضد سرفه برای کودکان می‌پردازیم و نحوه مصرف آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

بنر مقاله چه میوه ای برای سرفه کودکان خوب است؟

در هنگام سرماخوردگی و سرفه در کودکان چه بخوریم و چه پرهیز کنیم؟

برای مبارزه با هر گونه عفونتی باید ایمنی کودک خود را با میوه های مفید برای کودکان تقویت کنید. زمانی این امکان وجود خواهد داشت که در هنگام سرماخوردگی و سرفه یک برنامه غذایی کامل برای نوزادان خود شروع کنید. اگر از سرفه یا سرماخوردگی رنج می برند، باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی روزانه نوزادان با سلامتی آنها مطابقت دارد. در هنگام سرماخوردگی و سرفه در نوزادان باید از مصرف برخی غذاها اجتناب شود. در این صفحه می توانید لیستی از غذاهایی را دریافت کنید که به شما اطلاع می دهد برای این نوع بیماری در کودکان چه بخورید یا نخورید.

غذاها و میوه های ضد سرفه برای کودکان

در مقاله قبلی «« میوه های مفید برای سرماخوردگی کودکان »» را به شما معرفی کردیم که شما عزیزان بتوانید در زمان سرما خوردگی کودکان خود، یک راهنمای دقیق و کاملی داشته باشید. اما در این مقاله به معرفی میوه های ضد سرفه برای کودکان پرداختیم.

  • شیر مادر:

شیر مادر بهترین منبع مواد مغذی برای کودکان زیر شش ماه است. این نیاز به تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آنها را برآورده می کند. می تواند در افزایش قدرت ایمنی کودک شما مفید باشد.

  • سیب خورشتی:

سیب خورشتی آب بدن کودک شما را حفظ می کند و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. این یک منبع عالی از ویتامین C است که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. افزودن این غذا به رژیم غذایی منظم کودک، توانایی مبارزه با بیماری های شدید یا عفونت را تقویت می کند.

  • آب برنج:

اگر کودک شما بیش از شش ماه سن دارد، می توانید به او آب برنج بدهید که سیستم ایمنی بدن او را برای مقابله با عفونت های شدید بهبود می بخشد.

  • آب انار:

آب انار سرشار از آنتی اکسیدان است. می توانید آن را به کودک شش ماهه خود بدهید تا هموگلوبین او افزایش یابد. برای افزایش طعم این آب میوه سالم، می توانید کمی فلفل سیاه و پودر زنجبیل خشک اضافه کنید. در تسکین سرماخوردگی و سرفه بسیار موثر است.

  • کشک برنج:

کشک برنج با مقداری چاشنی زیره و زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه بسیار مفید است. اما دقت کنید که کشک در دمای اتاق باشد.

  • سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین همچنین راهی عالی برای تامین مواد مغذی و کمک به افزایش گلبول های سفید در بدن کودکان است. می توانید آن را به صورت پوره یا فرنی به کودکان شش ماهه به بالا بدهید. این سیب زمینی شیرین همچنین به عنوان یک تقویت کننده ایمنی در بدن کودک شما عمل می کند.

  • سوپ گوجه فرنگی:

سوپ گوجه فرنگی برای کودکان هشت ماهه به بالا برای تسکین سرفه و سرماخوردگی گزینه مناسبی است. به تامین ویتامین C بدن کودکان کمک می کند و سیستم ایمنی آنها را تقویت می کند.

  • عسل:

عسل به عنوان یک شربت طبیعی برای سرفه عمل می کند که می تواند به تسکین گلودرد و کاهش سرفه کمک کند. خواص ضد میکروبی آن کودک شما را از هر نوع عفونتی از جمله یک قاشق چایخوری عسل با آب گرم یا چای برای کودکان بالای 01 سال محافظت می کند.

  • بروکلی:

بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان است. بروکلی یک انتخاب خوب و مغذی برای مبارزه با عفونت است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای کودکان هشت ماهه یا بزرگتر مناسب است. می توانید آن را به صورت پوره یا سوپ کلم بروکلی به نوزاد یا کودک نوپای خود بدهید. این به کودک شما در تسکین سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

….:::: حتما مطالعه کنید : ویتامین b۶ در چه میوه هایی وجود دارد؟ ::::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در فردیس، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *