علت وزن نگرفتن کودکان

وزن نگرفتن بچه‌ها می‌تواند بیشترین نگرانی های پدر و مادرها باشد. این موضوع می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، از جمله مسائل مربوط به تغذیه، مشکلات سلامتی و یا عوامل ژنتیکی. در این مقاله که توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات استخدام پرستار در منزل کرج با بهترین قیمت پرستار بچه در کرج تهیه شده است.، به بررسی علل شایع وزن نگرفتن کودکان و راه‌های مقابله با آنها می‌پردازیم.

بنر مقاله علت وزن نگرفتن کودکان

شکست در رشد چیست؟

وقتی بچه های در حال رشد آنطور که باید وزن اضافه نمی کنند، به آن «شکست در رشد» می گویند.

عدم رشد خود یک بیماری یا اختلال نیست. بلکه نشانه سوءتغذیه کودک است. به طور کلی، کودکانی که رشد نمی کنند کالری کافی برای رشد و افزایش وزن به روشی سالم دریافت نمی کنند. هنگامی که بچه ها نمی توانند وزن اضافه کنند، اغلب ممکن است به اندازه ای که باید رشد نکنند. در این راستا پیشنهاد میکنیم مقاله «« تغذیه کودکان کم وزن »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

کودکان برای یادگیری و رشد خوب باید کالری کافی دریافت کنند. بنابراین بچه‌هایی که رشد نمی‌کنند ممکن است دیرتر از بچه‌های دیگر شروع به راه رفتن و صحبت کنند و در یادگیری در مدرسه مشکل داشته باشند.

چه چیزی باعث عدم موفقیت می شود؟

چیزهای مختلف می توانند باعث شکست در رشد شوند، از جمله:

  • کالری کافی ارائه نشده است.

گاهی اوقات والدین یا پرستار شیر خشک را اشتباه اندازه گیری یا مخلوط می کنند، بنابراین یک نوزاد کالری کافی دریافت نمی کند. مشکلات مربوط به شیردهی یا شروع مواد جامد نیز می تواند باعث عدم رشد شود. برخی از خانواده ها در تامین غذای کافی برای فرزندان خود مشکل دارند. و گاهی والدین علائم گرسنگی فرزندان خود را از دست می دهند.

  • کودک خیلی کم غذا می خورد.

برخی از کودکان در خوردن غذای کافی مشکل دارند. این ممکن است به دلیل تأخیر رشدی، بسیار بدخلق بودن، یک وضعیت پزشکی که بر بلع تأثیر می‌گذارد (مانند فلج مغزی یا شکاف کام) یا وضعیتی مانند کودک اوتیسم باشد که در آن بچه‌ها غذاهایی با بافت یا طعم خاص را دوست ندارند. . پیشنهاد میکنیم مقاله «« 7 دلیل بی اشتهایی در کودکان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • مشکلات سلامتی مربوط به دستگاه گوارش.

مشکلات سیستم گوارشی می تواند مانع از افزایش وزن کودک شود. شرایطی مانند رفلاکس معده به مری (GER)، اسهال مزمن، فیبروز کیستیک، بیماری مزمن کبد و بیماری سلیاک می تواند جذب مواد مغذی و کالری کافی برای افزایش وزن را برای کودکان دشوارتر کند.

  • عدم تحمل غذایی

عدم تحمل غذایی به این معنی است که بدن به برخی غذاها حساس است. به عنوان مثال، عدم تحمل پروتئین شیر به این معنی است که بدن نمی تواند غذاهایی مانند ماست و پنیر را جذب کند، که می تواند منجر به عدم رشد شود.

  • یک وضعیت پزشکی مداوم

کودکانی که دارای بیماری هایی مانند قلب، ریه یا سیستم غدد درون ریز هستند ممکن است نسبت به سایر کودکان به کالری بیشتری نیاز داشته باشند. برای برخی ممکن است خوردن به اندازه کافی سخت باشد.

  • عفونت ها

بدن می تواند کالری زیادی مصرف کند زیرا با عفونت مبارزه می کند. و کودکانی که احساس خوبی ندارند ممکن است کمتر از حد معمول غذا بخورند.

  • اختلالات متابولیک.

اینها شرایط سلامتی هستند که تجزیه، پردازش یا گرفتن انرژی از غذا را برای بدن دشوار می کند. آنها همچنین می توانند باعث شوند که کودک بد غذا بخورد یا استفراغ کند.

گاهی اوقات ترکیبی از چیزها منجر به شکست در پیشرفت می شود. به عنوان مثال، اگر نوزادی مبتلا به GER شدید باشد و تمایلی به خوردن نداشته باشد، زمان شیردهی می تواند استرس زا باشد. کودک ممکن است ناراحت و ناامید باشد و مراقب ممکن است نتواند کودک را به اندازه کافی غذا بخورد.

مواقع دیگر، پزشکان دقیقاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث این مشکل می شود.

….:::: حتما مطالعه کنید : لیست غذاهای ناسالم برای کودکان ::::….

شکست در رشد چگونه تشخیص داده می شود؟

بسیاری از نوزادان و بچه ها دوره های کوتاهی را پشت سر می گذارند که به اندازه مورد انتظار وزن اضافه نمی کنند. اما اگر کودک همچنان به اندازه کافی وزن اضافه نمی کند یا وزن کم می کند، پزشکان سعی می کنند علت آن را پیدا کنند.

آنها تاریخچه سلامت کودک، از جمله سابقه تغذیه را خواهند پرسید. این به آنها کمک می کند تا ببینند که آیا تغذیه کم، استرس های خانگی یا مشکلات تغذیه ممکن است باعث این مشکل شود. یک متخصص تغذیه یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز ممکن است کالری موجود در رژیم غذایی کودک را ردیابی کند تا مطمئن شود که کودک به اندازه کافی دریافت می کند.

پزشکان وزن، قد و دور سر کودک را در هر معاینه کودک خوب اندازه گیری می کنند و نتایج را روی نمودار رشد قرار می دهند. اگر بچه‌ها وزنشان کمتر از اکثر بچه‌های همسن‌شان باشد یا به سرعت آن‌طور که باید وزن اضافه نکنند، ممکن است رشد نکنند.

پزشکان ممکن است آزمایش هایی (مانند آزمایش خون یا آزمایش ادرار) را برای بررسی مشکلات پزشکی که می تواند بر وزن و مراحل رشد کودکان تأثیر بگذارد، درخواست کنند.

شکست در رشد چگونه درمان می شود؟

درمان کودکانی که رشد نمی کنند شامل اطمینان از دریافت کالری مورد نیاز برای رشد است. تیم مراقبت همچنین به هر دلیلی برای افزایش وزن ضعیف که پیدا کنند رسیدگی خواهد کرد. تیم مراقبت از کودک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. دکتر مراقبت های اولیه
  2. یک متخصص تغذیه ثبت شده
  3. کاردرمانگران برای کمک به مشکلات حسی یا هماهنگی
  4. گفتار درمانگران برای کمک به مشکلات مکیدن یا بلع
  5. یک مددکار اجتماعی اگر خانواده ای در تامین غذای کافی مشکل داشته باشد
  6. روانشناسان و سایر متخصصان سلامت روان برای هر گونه مسائل رفتاری
  7. متخصصان (مانند متخصص قلب، مغز و اعصاب یا متخصص گوارش) برای درمان بیماری هایی که می توانند بر وزن کودک تأثیر بگذارند.

معمولاً کودکانی که رشد نمی کنند را می توان در خانه درمان کرد. آنها همچنین به طور منظم برای بررسی افزایش وزن به پزشک مراجعه خواهند کرد. پزشکان اغلب غذاهای پر کالری و برای نوزادان، شیر خشک پر کالری را توصیه می کنند.

پزشکان همچنین ممکن است توصیه کنند:

  1. فاصله بین وعده های غذایی را برای اطمینان از گرسنگی کودکان
  2. اجتناب از کالری های “خالی” مانند آب میوه ها و آب نبات ها
  3. ارائه غذاهای با بافت های خاص در صورتی که مشکلات حسی مشکل ساز باشد

استراتژی های دیگر بسته به اینکه چه چیزی باعث ایجاد آن شده است

افزایش وزن زمان بر است، بنابراین ممکن است چندین ماه طول بکشد تا کودک به محدوده طبیعی برگردد.

برخی از کودکان مبتلا به ناتوانی در رشد ممکن است نیاز به مراقبت در بیمارستان داشته باشند. به مدت چند روز (یا بیشتر) به طور شبانه روزی تغذیه می شوند و تحت نظر قرار می گیرند تا زمانی که مقداری وزن پیدا کنند. پس از خروج از بیمارستان، کودک درمان را در منزل ادامه خواهد داد.

….:::: مطالعه بیشتر : راهکارهای افزایش اشتها در کودکان ::::….

چگونه والدین می توانند کمک کنند؟

ممکن است سخت باشد که یاد بگیرید فرزندتان در رشد و نمو شکست خورده است. مهم نیست که چه چیزی باعث آن می شود، راه هایی برای کمک و حمایت از فرزندتان وجود دارد. تو می توانی:

  • توصیه های پزشک یا متخصص تغذیه را دنبال کنید.
  • کودک خود را به تمام ملاقات های پزشک توصیه شده ببرید.
  • اگر کودک شما علائم جدیدی مانند اسهال مکرر یا استفراغ داشت، با پزشک تماس بگیرید
  • در مورد هر گونه شرایط پزشکی که پزشک در کودک شما پیدا می کند اطلاعات کسب کنید.
  • اگر در مورد مشکلات مربوط به تغذیه کودک خود احساس استرس یا ناامیدی می کنید، با پزشک یا درمانگر صحبت کنید.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *