بهبود خواب نوزاد

چندین راهکار طبیعی وجود دارد که می تواند عادات خواب خوب را در نوزاد شما پرورش دهد. استفاده از این راهکارهای ساده ممکن است طول و کیفیت خواب نوزاد شما را بهبود بخشد و همچنین مدت زمان لازم برای آرام کردن نوزاد را کاهش دهد و در نتیجه خواب بهتری هم برای شما و هم برای نوزادتان داشته باشد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است و در آن در مورد بهبود و درمان سریع بی خوابی نوزاد در قالب چند مورد صحبت کرده ایم، امیدواریم که برای شما مفید باشد. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله بهبود خواب نوزاد
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

راهکارها بهبود خواب نوزاد

یکی از اصلی ترین چالش های والدین زمان تولد نوزاد مخصوصا در زمان بع دنیا آمدن فرزند اول، کم خوابی یا بدخوابی نوازدان میباشد که اصلا نگران این موضوع نباشید با برخی از تکنیک ها و راهکارهای ساده شما میتوانید این موضوع را به سرعت بهبود ببخشید. ما در این قسمت از مقاله به معرفی راهکارهای سریع برای درمان خانگی کم خوابی نوزاد می پردازیم. پیشنهاد میکنم مقاله «« علت بی خوابی نوزاد »» که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • نوزاد خود را نزدیک نگه دارید

اینکه نوزادتان در نزدیکی شما بخوابد چندین مزیت دارد. نه تنها به شما آرامش می دهد، بلکه نزدیک نگه داشتن نوزاد باعث افزایش پیوندهای عاطفی و کاهش سطح استرس در شما و نوزادتان می شود. تحقیقات نشان داده است که نوزادانی که نزدیک والدین خود می خوابند، خواب بهتری دارند. نوزادانی که در نزدیکی مادر می‌خوابیدند کمتر گریه می‌کردند و بیشتر می‌خوابیدند.

  • نوزاد خود را در رختخواب قرار دهید

برخی از والدین می‌دانند که قرار دادن نوزاد خواب‌آلود، اما بیدار، در تخت یا سبد کمک می‌کند.

  • برای بیدار شدن در شب برنامه ریزی کنید

حتی پس از اینکه فرزندتان مهارت های خود آرام بخشی را به دست آورد، ممکن است در نیمه شب بیدار شود. مطمئن شوید که نوزادتان خیس، مریض یا سرد نیست و سپس آرام و مختصر به او اطمینان دهید (هیچ چیز سرگرم کننده ای نیست و غذا نمی دهید) و او را رها کنید تا دوباره بخوابد. وقتی متوجه شوند که هیچ چیز هیجان انگیزی در نیمه شب اتفاق نمی افتد، برخی از نوزادان راحت تر می توانند به تنهایی بخوابند.

  • بچه خود را حمل کنید

بیشتر نوزادان عاشق در آغوش گرفتن یا حمل کردن هستند و گزینه های زیادی وجود دارد که این کار را آسان تر می کند. لباس پوشیدن نوزاد می تواند آرامشی را در نوزاد شما و شما ایجاد کند که اغلب به خواب بهتر شبانه منتقل می شود. تماس پوست با پوست می تواند این اثر را بیشتر افزایش دهد.

  • خواب روزانه نوزاد را در اولویت قرار دهید

خواب در طول روز ،خواب شبانه نوزاد شما را بهبود می بخشد. بسیاری از والدینی که نگران خواب هستند سعی می کنند چرت زدن را محدود کنند به این امید که خواب شبانه را بهبود بخشد. این معمولاً نتیجه معکوس می‌دهد، زیرا وقتی نوزادان بیش از حد خسته می‌شوند، خوابیدن را سخت‌تر می‌کند و وقتی نوزاد شما به خواب می‌رود کیفیت خواب را کاهش می‌دهد.

در شب، ممکن است برای شما رعایت این نکات مفید باشد:

  1. چراغ ها را خاموش نگه دارید
  2. زیاد صحبت نکنید و صدایت را آرام کنید
  3. پوشک نوزاد خود را عوض نکنید مگر اینکه به آن نیاز داشته باشد
  4. با نوزاد خود بازی نکنید

با رعایت این نکات نوزاد شما به تدریج یاد می گیرد که شب برای خوابیدن است.

  • سعی کنید زمان خواب و برنامه منظمی داشته باشید

 یک سری رویدادهای منظم، به عنوان مثال حمام، داستان و سپس شیر در یک اتاق تاریک، می تواند به نوزاد کمک کند تا برای خواب آرام شود و شب ها بیشتر بخوابد. نوزاد شما این روال را تشخیص می دهد، می توانید زمان خواب او را به زمانی که برای شما مناسب است برسانید.

  • روز را در مقابل شب روشن کنید

وقتی نوزاد در نیمه های شب از خواب بیدار می شود، سعی کنید چراغ ها را کم نور نگه دارید. به علاوه، صحبت کردن و بازی را به حداقل برسانید.

هنوز مشکل دارید؟ اگر قبلاً او را بررسی کرده‌اید و او همچنان گریه می‌کند، سعی کنید برای مدتی به او اجازه دهید سر و صدا کند – تا کی؟ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد: به غریزه خود گوش دهید و رویکردی را انتخاب کنید که خانواده شما بتواند با آن سازگار باشد. اگر باز هم نمی تواند به تنهایی بخوابد، پس ادامه دهید و او را آرام کنید تا بخوابد. به هر حال، استراحت خوب برای همه مهم است، و همیشه می‌توانید مهارت‌های خودآرام‌بخشی را از فردا دوباره تمرین کنید – از زمان خواب شروع کنید.

….:::: مقاله پیشنهادی : نکات تعویض پوشک نوزاد ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات  پرستار سالمند در منزل کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *