نکات تعویض پوشک نوزاد

در این مقاله، ما می خواهیم به شما کمک کنیم تعویض پوشک را ساده کنید. این مقاله شامل کمک به درک بهتر زمان تعویض پوشک، مراقبت از پوست حساس، و همچنین نکات مهم تعویض پوشک ما در مورد نحوه تعویض پوشک نوزاد – هم در خانه و هم در مکان های عمومی است.

این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج تهیه شده است، با خواندن این مقاله مطالب مفید در مورد نکات تعویض پوشک نوزاد به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نکات تعویض پوشک نوزادان
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram
Print
فهرست محتوا: مخفی کن
…::: مقاله پیشنهادی : راهکارهای بهبود خواب نوزاد :::…

تعویض پوشک معمولاً یکی از چیزهای مهمی نیست که اکثر ما قبل از بچه دار شدن نگران آن هستیم. مطمئناً، ممکن است قبلاً هرگز آن را انجام نداده باشید، اما بعد از چند بار رفتن، چقدر می تواند سخت باشد؟

خوب، مطمئناً تعویض پوشک یک “مهارت” دارد و همیشه فوراً انجام نمی شود.

یک نوزاد کوچک می تواند با بهترین آنها تکان بخورد، بنابراین وقتی می خواهید آنها را از پوشک کثیف خود بیرون بیاورید، در حالی که مطمئن شوید از روی میز تعویض نیفتد، همه چیز می تواند بسیار پیچیده شود.

دانستن اینکه چه زمانی باید همه این کارها را انجام دهید می‌تواند تا حدودی یک میدان مین باشد، به‌خصوص زمانی که نیاز به تعویض پوشک هنگام بیرون رفتن با کودکتان دارید.

….::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: چالش های والدین زمان تولد نوزاد :::….

نکات تعویض پوشک نوزادان

  1. نحوه تعویض پوشک نوزاد تازه متولد شده
  2. برای تعویض پوشک نوزاد به چه چیزی نیاز دارید؟
  3. نوک تعویض پوشک
  4. زمان تعویض سایز پوشک چه زمانی است؟
  5. پوشک نوزاد تازه متولد شده را کجا عوض کنیم؟
  6. هر چند وقت یکبار باید پوشک نوزاد تازه متولد شده را عوض کنید؟
  7. برخورد با ته های حساس
  8. نکات تعویض پوشک عمومی
  9. زمان تعویض پوشک نوزاد تازه متولد شده

آیا احساس ترس و تردید می کنید که چگونه پوشک نوزاد تازه متولد شده را عوض کنید؟ ما مراحلی را برای والدینی که برای اولین بار می‌خواهند دنبال کنند، ایجاد کرده‌ایم تا اولین تعویض پوشک را با موفقیت انجام دهند!

….::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: مراحل تعویض پوشک در خانه :::….

نحوه تعویض پوشک نوزاد تازه متولد شده

  • دستهایت را تمیز کن

قبل از شروع با شستن دست‌ها با آب و صابون مطمئن شوید که دست‌هایتان را بشویید یا اگر در مکان‌های عمومی پوشک کودکتان را عوض می‌کنید، از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.

  • کودک خود را با تمام وسایل مورد نیاز خود دراز بکشید

کودک خود را روی تشک تعویض لباسش بخوابانید و مطمئن شوید که هر چیزی که نیاز دارید در دسترس است. یک پوشک تمیز، دستمال مرطوب، کرم یا پماد و یک کیسه برای قرار دادن لباس کثیف تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

  • پوشک را باز کنید

زبانه های پوشک را باز کنید، سپس پایین کودک خود را بلند کنید – می توانید آنها را از قوزک پا نگه دارید و پوشک کثیف را بیرون بکشید.

  • کودک خود را تمیز کنید

کمی زمان بگذارید تا کودکتان را با دستمال مرطوب تمیز کنید. هنگام تمیز کردن یک دختر، مطمئن شوید که جلو به عقب را پاک کنید و قسمت خصوصی کودک خود را بیش از حد خیس نکنید، زیرا ممکن است پوست هنگام پوشک جدید تحریک شود.

  • یک پوشک جدید را زیر کودک خود بکشید

کودک خود را دوباره بلند کنید و یک پوشک جدید را که آماده بسته شدن است زیر آن بکشید.

  • هر کرم یا پماد لازم را بمالید

اگر کودک شما راش پوشک دارد، ممکن است از پماد یا کرم برای درمان آن استفاده کنید. اکنون این کار را انجام دهید، فقط یک لایه نازک بمالید تا مطمئن شوید که پوست آنها همچنان می تواند نفس بکشد.

  • پوشک را ببندید و دستان خود را بشویید

وقتی کارتان تمام شد پوشک را ببندید، زبانه های آن را پایین بچسبانید و سپس دست هایتان را بشویید. کودک شما تمیز است و آماده رفتن است … تا تغییر بعدی!

اکنون شما می دانید که چگونه پوشک نوزاد تازه متولد شده را عوض کنید، به نکات تعویض پوشک ما در زیر نگاهی بیندازید تا تعویض پوشک را راحت تر از همیشه انجام دهید.

….::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: 20 مورد از مزایای استخدام پرستار کودک در منزل است، لطفا مطالعه فرمایید :::….

برای تعویض پوشک نوزاد به چه چیزی نیاز دارید؟

در زیر می توانید لیست مختصری از آنچه را که قبل از شروع نیاز دارید پیدا کنید:

  1. حصیر یا حوله
  2. کرم مانع
  3. پوشک را تمیز کنید (از جمله آستر و پوشش در صورت لزوم)
  4. کیسه یا سطل پلاستیکی برای پوشک کثیف، پشم پنبه یا دستمال مرطوب بچه
  5. آب گرم و پشم پنبه یا دستمال مرطوب بچه بدون عطر و الکل

  • نکته تعویض پوشک

چه در خانه باشید، چه در کافی شاپ یا در پارک، همیشه باید آماده تعویض پوشک کودک خود باشید. به‌عنوان یک والدین جدید، این که قبلاً هرگز پوشک خود را عوض نکرده‌اید یا فقط تعدادی از آن‌ها را عوض کرده باشید – داشتن نکات مهم برای تکیه کردن می‌تواند بسیار مفید باشد.

در اینجا نکات مهم ما برای تعویض پوشک به بهترین شکل ممکن آمده است:

  • پاهای آنها را نگه دارید:
    هنگام تعویض کودک، همیشه پاهای آنها را به آرامی در یکی از دستان خود بگیرید. نوزادان تکان می‌خورند، بنابراین می‌توانند هر مدفوعی را لگد بزنند و شما را با یک کار تمیز کردن بزرگ‌تر رها کنند.
  • لباس خصوصی خود را بپوشانید:
    نوزاد پسر را می توان به محض اینکه پوشک آنها را بیرون آورد، ادرار می کند، بنابراین یک دستمال مرطوب روی لقمه های آنها بگذارید تا مطمئن شوید که همه جا نمی رود (یا حتی بدتر از آن، مستقیم به صورت شما ضربه بزند).
  • از کت و شلوارهای پاکتی استفاده کنید:
    اگر مدفوع کودک شما به لباس بدنش نشت کند، کشیدن آن روی بدن می تواند آن را به سمت پشت او پخش کند. جلیقه‌های گردن پاکتی روی شانه‌های کودک شما کشیده می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را به سمت پایین بکشید و از بدنش جدا کنید.
  • حواس آنها را پرت کنید: وقتی کودک شما به اندازه کافی بزرگ شد که چیزی را در دست بگیرد، چیزی را به او بدهید تا حواس او پرت شود – حتی اگر فقط تلفن یا کلید شما باشد. هر چیزی که به شما زمان کافی برای انجام کار می دهد!

دقیق باشید: این شامل جلو و پشت و در چین های داخلی کشاله ران کودک شما می شود – زیرا هر گونه باقیمانده می تواند باعث راش پوشک شود.

  • پوشک را دور از دسترس نگه دارید:
    وقتی پوشک کثیف را از سرتان در می آورید، آن را کنار بگذارید – بچه ها می توانند خیلی دور برسند و دست کمی پوشیده از مدفوع آخرین چیزی است که نیاز دارید.
  • کیف خود را چک کنید:
    همیشه قبل از خروج از خانه کیف تعویضی خود را چک کنید. 

  • زمان تعویض سایز پوشک چه زمانی است؟

اگر به طور ناگهانی، پوشک شما همچنان نشت می کند، ممکن است به این دلیل باشد که کودک شما برای سایز بزرگتر آماده است.

  •  پوشک نوزاد تازه متولد شده را کجا باید عوض کرد؟

نوزاد خود را در آن زمان در هر جایی که راحت‌تر و ایمن‌تر است عوض کنید، حتی اگر غیر متعارف به نظر می‌رسد – تعویض پوشک نوزاد در ماشین، روی پای شما، در ساحل – حتی در کالسکه او. ما می توانیم به شما قول بدهیم، کودک شما اهمیتی نمی دهد، بنابراین اگر کار کرد، کار می کند.

  • زمان تعویض پوشک نوزاد تازه متولد شده

هنگام تولد نوزاد، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید و دانستن اینکه چند وقت یکبار تعویض پوشک نوزاد تازه متولد شده ممکن است کمی مشکل باشد. پس از مدتی، شما بهتر می‌دانید که کودکتان چه زمانی نیاز به تعویض پوشک دارد، اما به عنوان یک راهنما، این زمان‌ها معمولاً زمانی است که باید به فکر تعویض پوشک او باشید:

  1. بعد از هر خوراک
  2. در اسرع وقت بعد از اینکه آنها مدفوع کردند
  3. هنگامی که کودک شما می تواند در طول شب بخوابد، پوشک های خوب باید 12 ساعت دوام بیاورند تا کودک بدخواب نشود، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد تعویض مجدد تا صبح نخواهید بود!

لویزا، مادر لوکای 4 ساله، می گوید: «اولین باری که پوشک بچه ام را عوض کردم، زمانی بود که یک پرستار به من یادآوری کرد، چند ساعت بعد از تولد او. برای تغییر او – من فقط دراز کشیده بودم و به او خیره شده بودم! اما او همه چیز خوب بود و از آن به بعد در ذهنم بود که این کار را مرتب انجام دهم.»

  • تعویض پوشک و برخورد با تله های حساس

نوزادان واقعاً مدفوع و مدفوع می کنند، بعلاوه پاکسازی زیادی هم انجام می شود، بنابراین غیرعادی نیست که پوست آنها گهگاهی تحریک شود.

با این حال، فقط تمیز کردن منظم پوست ظریف کودک شما نیست که می تواند برای او مشکل ساز باشد. پوست و سیستم ایمنی نوزادان فوق‌العاده حساس است، بنابراین حتی مواردی مانند رنگ‌های موجود در لباس‌ها، شوینده‌های لباسشویی که استفاده می‌کنید و حتی محصولات اختصاصی کودک می‌توانند پوست را تحریک کنند.

جیمز، پدر بلا یک ساله، می‌گوید: «از اینکه چقدر از تعویض پوشک متنفرم متعجب شدم. اما پایین‌تنه‌های کوچک آن‌ها بسیار نرم و حساس است، بنابراین دائماً آن‌ها را پاک کنید و دوباره در این پلاستیک‌ها بپیچید. شلوار همیشه کمی احساس اشتباه می‌کرد. فکر می‌کنم این یکی از دلایلی بود که من مشتاق بودم خیلی سریع تمرین کنم!»

…:::: مقاله پیشنهای ما به شما ::: بیماری های شایع نوزادان کدامند؟ است، لطفا مطالعه فرمایید ::::…

چگونه متوجه شوم که نوزادم راش پوشک دارد؟

با پوست حساس نوزاد، احتمال شکایت از پوست نیز وجود دارد. به همین دلیل است که مرتباً کودک خود را عوض کنید مهم است – اگر کودک برای مدت طولانی در پوشک خود بنشیند، ممکن است راش های ناراحت کننده ایجاد کند.

ما یک راهنمای کامل راش پوشک جمع آوری کرده ایم، اما در اینجا نشانه های رایجی که ممکن است کودک شما آن را داشته باشد آورده شده است:

  1. پوست حساس و ملتهب در کف جنین شما
  2. آنها ناراحتی غیر مشخصی را نشان می دهند
  3. گریه یا سر و صدا در هنگام تعویض پوشک یا زمانی که ناحیه در حال شستن است
  4. همچنین ممکن است متوجه نقاط قرمز کوچک در اطراف بثورات شوید

راش پوشک چیزی نیست که نگران آن باشد، بسیار شایع است و همه نوزادان به شکلی آن را تجربه خواهند کرد. درعوض آن را بالا نگه دارید، بدانید که چه زمانی باید پوشک را عوض کنید تا آن را تمیز نگه دارید، پوست آن ها را به طور منظم چک کنید و مطمئن شوید که هر علائمی را در اسرع وقت درمان می کنید.

  • نکات تعویض پوشک عمومی

زمانی که احساس می کنید نمی دانید چه کار می کنید، تعویض پوشک در اماکن عمومی می تواند کمی استرس زا باشد. در واقع، ترس از تعویض پوشک در خارج از خانه ممکن است آنقدر شدید شود که والدین به کلی از بیرون رفتن خودداری کنند.

بنابراین اول از همه، فقط بدانید – شما هیچ کار اشتباهی انجام نمی دهید. هیچ راه “عالی” برای تعویض پوشک وجود ندارد و مطمئنا هیچ کودک “عالی” وجود ندارد که همیشه بی حرکت دراز بکشد. شما تمام تلاش خود را می کنید و این نکات باید در این راه به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید – تعویض پوشک ضروری است

ما می دانیم که در حالی که تعویض پوشک در ملاء عام ممکن است اولین انتخاب شما نباشد، پزشکان توصیه می کنند که گذاشتن کودک در پوشک کثیف می تواند منجر به درماتیت تماسی کودک شود – بنابراین اگر امکانات کافی در دسترس نباشد، ممکن است هیچ چیز دیگری نداشته باشید. گزینه.

ایسی، مادر چارلی 4 ساله و سیسیلی 1 ساله، می گوید: «من یک عقده واقعی در مورد تعویض پوشک در اماکن عمومی داشتم، بنابراین وقتی برای اولین بار مجبور شدم، در پیک نیک تولد یکی از دوستانم، چندین سال پیاده روی کردم تا سعی کنم جایی خصوصی پیدا کنم.

“این یک تکه زمین کثیف وحشتناک بود و من این کار را با عجله انجام دادم تا قبل از اینکه کسی بتواند مرا ببیند، آن را از بین ببرم. حالا، واقعاً به این اندازه اهمیتی نمی‌دهم، ترجیح می‌دهم دخترم را از یک فضای کثیف بیرون بیاورم. سریع پوشک کن…”

…::: مقاله پیشنهادی : راهکارهای بهبود خواب نوزاد :::…

روش های تعویض پوشک بدون امکانات مناسب

  1. در کالسکه
  2. روی بغلت
  3. صندلی عقب یا صندوق عقب ماشین شما

همه این گزینه ها را می توان به راحتی با یک تشک تعویض مسافرتی و یک کیف تعویض مناسب به دست آورد – دیگر هرگز احساس غافل شدن نخواهید کرد!

  • در کالسکه

گاهی اوقات ممکن است کودک خود را در کالسکه اش عوض کنید، و اگر وسایل تعویضی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد – یا اگر وسایلی که در فروش هستند چیز کمی باقی می ماند، می تواند مفید باشد.

  • روی بغلت

گاهی اوقات می توان نوزادان کوچک را روی پاهای شما عوض کرد، مخصوصاً اگر تشک مسافرتی در دست داشته باشید. اگرچه یک روسری یا ژاکت نیز می تواند جایگزین های خوبی باشد.

  • صندلی عقب یا صندوق عقب ماشین شما

اگر می خواهید کودک خود را با کمی خلوت بیشتر عوض کنید، صندلی عقب یا صندوق عقب ماشین شما می تواند بسیار مفید باشد. نگه داشتن انباری از لوازم تعویض پوشک در خودرو و همچنین کیف تعویض شما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که همیشه برای تعویض بداهه آماده هستید.

در ابتدا، تعویض پوشک کودک در ملاء عام می تواند کمی خجالت آور باشد، اما زمانی که روال خود را مرتب کردید، خیلی راحت می شود – پس ناامید نشوید.

تعویض پوشک نوزاد در ابتدا کار دشواری است، اما فقط آرامش خود را حفظ کنید، چند نفس عمیق بکشید (البته نه در حالی که پوشک را در دست دارید) و به یاد داشته باشید – در کوتاه ترین زمان ممکن حرفه ای خواهید شد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که تمرین باعث عالی می شود و خیلی زود، پوشک را در خواب کودک عوض می کنید! نه واقعا.

….::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: علت بی خوابی نوزاد چیست؟ :::….

چه زمانی سایز پوشک نوزاد را عوض کنیم؟

نشانه هایی برای دانستن زمان بزرگ کردن پوشک:

  1. نشت یا فوران مکرر

یکی از بارزترین نشانه‌های پوشک خیلی کوچک زمانی است که کودک شما دائماً از پوشک بیرون می‌آید یا «بیش از حد» دارد. در حالی که والدین گاهی اوقات ممکن است به این نتیجه برسند که مشکل در مارک پوشکی است که استفاده می کنند، اما در واقع پوشکی که خیلی کوچک است نمی تواند مانع از آشفتگی بچه های شما شود، مهم نیست که چه مارکی باشد. سعی کنید اندازه را افزایش دهید و ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر.

  1. جعبه را بخوانید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر فرزند شما به حد بالای محدوده وزن پوشک نزدیک می شود (یعنی شما یک نوزاد 16 پوندی در پوشک های 12 تا 18 پوندی دارید) ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک سوئیچ را در نظر بگیرید. محدودیت وزن بر اساس نوزادان با اندازه متوسط است، اما همه نوزادان به یک شکل نیستند. با برخی از اندازه‌های پوشک، دخترم باید قبل از محدودیت وزن روی جعبه بالا می‌رفت، اما با سایزهای دیگر (مانند پوشک‌های سایز 4 فعلی‌اش) یک یا دو پوند از حد مجاز وزن بالاتر است و هنوز هم خوب هستند. اندازه های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای کودک شما بهتر است.

  1. علائم قرمز

اگر نوزاد شما در امتداد ران‌هایش لکه‌های قرمز دارد، این نشانه‌ای است که پوشک‌ها بیش از حد نرم هستند. کش دور ساق پا باید کمی کشش داشته باشد، اما اگر پوشک خیلی کوچک باشد، به درستی جا نمی شود و این علائم قرمز را ایجاد می کند. قطعا این زمان برای افزایش سایز پوشک است.

  1. کمر را بررسی کنید

اگر در اتصال زبانه های پوشک در ناحیه کمر کودکتان مشکل دارید، این می تواند نشانه آن باشد که زمان آن رسیده است که سایز خود را افزایش دهید. پوشک باید به راحتی بسته شود و نیازی به کشیدن و کشیدن آن نباشد. همچنین افزایش پوشک را در نظر بگیرید. پوشک مناسب باید کمی زیر ناف کودک شما بیاید. اگر کمی بیشتر شبیه یک صعود کم است، وقت آن است که به سمت بالا حرکت کنید!

….::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: آموزش و راهکارهای بازی با نوزادان است، لطفا مطالعه فرمایید :::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.