تاثیر آلودگی هوا بر سالمندان

گرفتن طولانی مدت در معرض مواد مضر و آلاینده های موجود در هوا برای افراد در هر سنی خطرناک است، اما به ویژه افراد مسن را که مستعد ابتلا به بیماری های مختلف آلودگی هوا هستند، تحت تاثیر قرار می دهد. تاثیر آلودگی هوا بر سالمندان چیست و چگونه می توان خطر ابتلا به بیماری را به حداقل رساند؟ این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن به ارتباط سالمندان و آلودگی هوا پرداختیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله تاثیر آلودگی هوا بر سالمندان

آلودگی هوا چقدر بر سلامت سالمندان تاثیر دارد؟

ازن و ذرات معلق (PM) (به ویژه آلودگی ذرات کوچکتر و ریز به نام PM 2.5) بیشترین پتانسیل را برای تأثیرگذاری بر سلامت افراد مسن دارند. آلودگی ذرات ریز با مرگ زودرس، آریتمی های قلبی و حملات قلبی، حملات آسم در سالمندان و ایجاد برونشیت مزمن مرتبط است. ازن، حتی در سطوح پایین، می تواند بیماری های تنفسی را تشدید کند. با افزایش سن، بدن کمتر قادر به جبران اثرات مخاطرات محیطی است. آلودگی هوا می تواند بیماری قلبی و سکته مغزی، بیماری های ریوی مانند بیماری انسدادی مزمن ریه و آسم و دیابت در سالمندان را تشدید کند. این مسئله منجر به افزایش مصرف دارو، مراجعه بیشتر به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، پذیرش در اورژانس ها و بیمارستان ها و حتی مرگ می شود.

دود برای افراد در هر سنی خطرناک است، اما به ویژه برای گروه سالمندان مضر است. همه اینها به این دلیل است که آلودگی هوا شرایطی مانند بیماری های قلبی و ریوی یا آسم را تشدید می کند. در نتیجه، بیشتر و بیشتر سالمندان نیاز به قرار ملاقات های مکرر با پزشک یا حتی پذیرش در بیمارستان ها دارند.

بیماری‌هایی که آلودگی هوا برای سالمندان به وجود می‌آورد

علاوه بر بیماری های فوق، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دود و مواد مضر، سالمندان را مستعد ابتلا به موارد زیر می کند:

  • حمله قلبی
  • آریتمی های قلبی
  • برونشیت مزمن
  • آسم
  • بیماری های تنفسی
  • بیماری های گردش خون
  • مرگ زودرس

آلودگی هوا تأثیر مخربی بر کل سیستم ایمنی دارد. به همین دلیل است که سالمندانی که می خواهند از سلامت خود محافظت کنند، باید به طور منظم پارامترهای موجود را با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل کیفیت هوا یا حسگر کیفیت هوا کنترل کنند.

آلودگی هوا همچنین با طیف وسیعی از خطرات دیگر سلامتی فراتر از بیماری های ریوی از جمله بیماری قلبی، زوال عقل در سالمندان، پوکی استخوان و حتی سرطان ادرار و مثانه مرتبط است.

افراد مسن و افراد مبتلا به فشار خون بالا آسیب پذیرترین افراد در برابر آلودگی هوا هستند. آلودگی هوا برای سلامت استخوان مضر است و حتی می تواند باعث پوکی استخوان و شکستگی استخوان شود.

امسال، در یک بررسی منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر، محققین 13 مقاله در مورد آلاینده های موجود در هوا و زوال عقل را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که “شواهدی در حال ظهور است که قرار گرفتن بیشتر در معرض آلاینده های موجود در هوا با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.”

اگر چه چیزهایی می گویند که انتظار دارند در صورت ادامه افزایش هوای شاهد بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، بیماری های قلبی بیشتر و نرخ بقای افراد مسن تر باشند، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید.

  • زمانی که تمرین می کنید، تا شش برابر زمانی که در حالت استراحت هستید، ذرات معلق را استنشاق می کنید. کارشناسان خاطرنشان می کنند که پوشیدن ماسک جراحی می تواند به جلوگیری از ورود ذرات کمک کند و همچنین فیلترهای هوای مورد استفاده در خانه نیز می توانند به شما کمک کنند تا کمی راحت تر نفس بکشید.
  • اپلیکیشن‌های کیفیت هوا یا آب‌وهوا می‌توانند شاخص کیفیت هوای روز (AQI)، رایج‌ترین معیار کیفیت هوا را ارائه دهند و افراد سالمند با استفاده از این اپلیکیشن ها از خود مراقبت بیشتری کرده و در روزهای آلوده از خانه خارج نشوند.
…::: مقاله پیشنهادی: محیط زیست مناسب سالمندان چیست؟ :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و استخدام پرستار کودک فردیس در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.