میوه های مفید برای سرماخوردگی کودکان

آب و هوای سرد می تواند با برف زمستان بسیار سرگرم کننده باشد، اما همچنین می تواند ما را بیمار کند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است و در اینجا به میوه هایی که باید در هنگام سرفه و سرماخوردگی باید از آنها پرهیز کرد و همچنین میوه هایی که در هنگام سرفه و سرماخوردگی باید مصرف کرد، می پردازیم.

بنر میوه های مفید برای سرماخوردگی کودکان

لیست میوه های مفید برای سرماخوردگی کودکان

سرفه یا سرماخوردگی همیشه روحیه را پایین می آورد. برای اینکه سریعتر از حد معمول پاهای خود را روی زمین قرار دهید، باید به میوه هایی توجه کنید که به بدن کمک می کنند تا با این وضعیت تحریک پذیر مقابله کند. این سوال که “در هنگام سرماخوردگی و سرفه چه میوه هایی می توانیم بخوریم؟” می تواند در ذهن شما باقی بماند زمانی که سرفه یا سرماخوردگی یا هر دو را تجربه می کنید.

بنابراین، در این مقاله میوه هایی که برای مبارزه بدن با سرماخوردگی و سرفه مفید هستند، دسته بندی شده است. بیایید دریابیم که در هنگام سرفه و سرماخوردگی از چه میوه هایی اجتناب کنیم!

…:::: حتما مطالعه کنید : میوه های مفید برای کودکان ::::…
  • لیمو

شاید در دسترس ترین میوه غنی از ویتامین C در بازار، لیموی قدیمی و ساده باشد. لیمو حاوی ویتامین C است که از بدن در برابر سرفه و عفونت های سرماخوردگی محافظت می کند. بنابراین لیمو برای افزایش ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری های رایج ضروری است. لیمو همچنین به بدن در ترمیم DNA و تولید مقادیر کافی سروتونین کمک می کند. هنگامی که فرد دچار سرماخوردگی و سرفه می شود، توصیه می شود که آزمودنی آب لیمو را مخلوط با آب ولرم و کمی عسل مصرف کند.

  • آناناس

این میوه فصلی نه چندان محبوب، یک چوب دینامیت در مبارزه با سرماخوردگی و سرفه است. دلیل آن این است که آناناس حاوی آنزیمی به نام «بروملین» است. این ماده ضد التهابی قوی به دلیل خواص موکولیتیکی که دارد می تواند مخاط را تجزیه کند. این ویژگی های بروملین کافی است تا آناناس را در طول دوره های سرفه و سرماخوردگی ضروری کند.

  • انار

آب انار حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید آنتی اکسیدانی است. فلاونوئید برای جلوگیری از رشد ویروس ها در بدن انسان آلوده بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه آب انار ممکن است شانس سرفه و سرماخوردگی طولانی مدت را تقریباً 40 درصد کاهش دهد. در کنار این، آب انار سرشار از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. جای تعجب نیست که یکی از میوه هایی است که هنگام سرفه و سرماخوردگی مصرف می شود.

  • موز

موز در درمان سرفه و سرماخوردگی تا حد زیادی مفید است. هنگامی که بدن سرفه و سرماخوردگی و همچنین تمایل به استفراغ و حالت تهوع را تجربه می کند، خوردن موز می تواند به طور قابل توجهی شانس بدتر شدن علائم را کاهش دهد. موز تحت عنوان BRAT که مخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست است، آمده است. این مخفف نشان دهنده نوع رژیم غذایی ایده آل برای افرادی است که از سرفه و سرماخوردگی رنج می برند. موز مواد مغذی حیاتی بدن بیمار را تامین می کند و به بهبودی سریع آن کمک می کند.

  • کیوی

این میوه کمتر محبوب یکی از شگفتی های پنهان در این لیست است. کیوی منبع بسیار خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن برای دفع سرفه و عفونت های سرماخوردگی است. آزمایش‌های علمی نشان داده‌اند که مصرف منظم کیوی در طول دوره‌های سرفه و سرماخوردگی وضعیت گلودرد فرد را به شدت کاهش می‌دهد. کیوی حاوی ریزمغذی‌های خاصی است که در صورت مصرف، حرکت گلبول‌های سفید خون را در جریان خون تقویت می‌کند. همانطور که علم گفته است، این گلبول های سفید از بدن انسان در برابر اشیاء خارجی مانند میکروب ها محافظت می کنند.

  • توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مواد مغذی مانند منگنز، ویتامین C و فیبرهای غذایی است. این ترکیبات آنها را به دیواری قوی در برابر یک دوره طولانی سرفه و سرما تبدیل می کند.

  • هندوانه

هندوانه دارای آنتی اکسیدان لیکوپن است که به آنها رنگ قرمز می دهد. لیکوپن بیماری را در انسان محدود می کند و به حفظ التهاب در سیستم تنفسی در طول عفونت کمک می کند.

  • بلوبری

بلوبری دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان در خانواده میوه ها است. از این رو، اینها برای حفظ سلامت طولانی مدت یک فرد ضروری هستند.

  • سیب

سیب مملو از فلاونوئیدها است، آنتی اکسیدان هایی که به طور بالقوه می توانند خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهند. از دیگر مزایای سلامتی آن می توان به سیستم ایمنی قوی تر اشاره کرد که از شما در برابر سرفه و سرماخوردگی محافظت می کند.

…:::: حتما مطالعه کنید : میوه های زمستانی کودکانه ::::…

میوه هایی که باید در هنگام سرفه و سرماخوردگی از آنها اجتناب کرد

میوه ها به طور کلی در هر رژیم غذایی برای سالم ماندن مورد نیاز هستند. هنگام بحث درباره میوه هایی که باید در هنگام سرفه و سرماخوردگی از آنها اجتناب کنید، باید به یاد داشته باشید که تعداد زیادی در این لیست وجود ندارد. با در نظر گرفتن میوه هایی که در هنگام سرفه و سرماخوردگی باید پرهیز کرد، می توان از خوردن میوه های نگهداری شده در یخچال خودداری کرد. سرد بودن این میوه ها ممکن است شرایط از قبل شدید را در بیمار تشدید کند.

ما باید مرکبات را در لیست میوه هایی قرار دهیم که در هنگام سرفه و سرماخوردگی از آنها پرهیز کنیم. این به این دلیل است که مرکبات می توانند باعث رفلاکس اسید در افرادی شوند که از قبل سرفه و سرماخوردگی دارند. در این شرایط، اگر رفلاکس اسید بر گلو تأثیر منفی بگذارد و سرفه را فعال کند، ممکن است بدتر شود. حتی اگر همیشه این اتفاق نمی افتد، بهتر است احتیاط کنید. مرکباتی مانند پرتقال، لیموترش و گریپ فروت نمونه هایی از میوه هایی هستند که باید در هنگام سرفه و سرماخوردگی از آنها اجتناب کنید.

…:::: مقاله پیشنهادی : چه میوه ای برای سرفه کودکان خوب است؟ ::::…

نتیجه

میوه ها سرشار از ریزمغذی ها، خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ها هستند.

…:::: حتما مطالعه کنید : ویتامین b۶ در چه میوه هایی وجود دارد؟ ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در جهانشهر، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.