تقویت تمرکز در کودکان

یکی از چالش های دوران کودکی برای والدین و خود کودک عدم تمرکز است، تمرکز بسیار مهم است زیرا کودکان را قادر به یادگیری و رشد می کند. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است و در آن شش راه برای افزایش سطح تمرکز فرزندتان آورده شده است.

بنر مقاله تقویت تمرکز در کودکان

6 راه برای کمک به فرزندتان برای تقویت تمرکز

بسیاری از والدین اغلب به دلیل تمرکز پایین فرزندشان نگران هستند. درک این نکته مهم است که مانند یک عضله، تمرکز باید به طور منظم تمرین شود تا قوی تر شود. کودکان می توانند تکنیک هایی را انتخاب کنند و در فعالیت هایی شرکت کنند که ظرفیت آنها را برای توجه و تمرکز پایدار افزایش می دهد. بیشتر بچه ها می توانند روی چیزهای سرگرم کننده ای تمرکز کنند که در نهایت از آنها قدردانی می کنند. کارهایی که خسته‌کننده‌تر، چالش‌برانگیزتر یا به سادگی جذاب‌تر هستند، توانایی آن‌ها را برای تمرکز آزمایش می‌کنند. با این حال، این ظرفیت برای توجه و تمرکز پایدار بسیار مهم است، زیرا کودکان را قادر می‌سازد تا یاد بگیرند و رشد کنند، که باعث تقویت اعتماد به نفس و احساس سالم ارزش خود می‌شود.

…::: مطلب پیشنهادی: نکات مهم برای سلامت روان در کودکان :::…

  1. دستورالعمل های واضح و ساده بدهید

به عنوان بزرگسال، ما دوست داریم زیاد صحبت کنیم، اما کودکان زمانی بهترین کار را می کنند که دستورالعمل های بسیار ساده و واضح داشته باشند. وقتی از فرزندمان می‌خواهیم اتاقش را تمیز کند، ممکن است کاری دلهره‌آور به نظر برسد، بنابراین سعی کنید وظایف را از بین ببرید. به تلاش‌های آن‌ها توجه کنید و تأیید کنید و سپس یکی دیگر از دستورالعمل‌ها را ارائه دهید. ‌

  1. یک فعالیت در یک زمان

جامعه به ما می گوید که ما به چیزهای بیشتری نیاز داریم و فرزندمان به چیزهای بیشتری نیاز دارد. ما باید در PTA باشیم، تیم فوتبال فرزندمان را مربی کنیم، تمام وقت کار کنیم و از خانواده خود مراقبت کنیم. نه شما نیازی به انجام همه کارها دارید و نه فرزندتان. از خود و فرزندتان بپرسید که چه چیزی آنها را شاد می کند و 1-2 فعالیت را انتخاب کنید. شما می توانید با ایجاد یک برنامه روزانه ساده به جای یک برنامه شلوغ با فعالیت های زیاد به کودک خود کمک کنید. اتاق‌های بازی خود را سازماندهی کنید و اسباب‌بازی‌ها را بچرخانید تا بتوانند به جای اینکه حواسشان به اسباب‌بازی‌های زیاد پرت شود، روی یک بازی متمرکز شوند. درگیری ها و فعالیت های فوق برنامه فرزندتان را محدود کنید.

  1. به جای انجام دادن، بودن را تمرین کنید

برای زمان بازی بدون ساختار برنامه ریزی کنید. به کودکتان اجازه دهید در پیاده‌روی‌ها پرسه بزند و تا زمانی که می‌خواهد به درخت‌ها یا کفشدوزک خیره شود. قطع کردن صحبت‌های فرزندتان را زمانی که درگیر یک فعالیت است محدود کنید. کودک خود را تشویق کنید تا تنفس آگاهانه را تمرین کند.

  1. استراحت کنید

استراحت کردن به کودکان کمک می کند تا آرام و آرام شوند. در تمام طول روز، بچه ها می شنوند که بزرگسالان به آنها می گویند چگونه رفتار کنند. وقفه ها به آنها فرصت می دهد تا فکر کنند، فکر کنند و روی علایقشان تمرکز کنند.

  1. زمان نمایش را محدود کنید

اطمینان حاصل کنید که کودک شما در تمام طول روز به صفحه نمایش دیجیتال چسبیده نیست زیرا بر توانایی او در تمرکز تأثیر می گذارد. به آرامی زمان را کاهش دهید و فعالیت های دیگر را تشویق کنید. مطمئن شوید که اتاق خوابی بدون صفحه نمایش برای فرزندتان دارید.

  1. سبک یادگیری آنها را بشناسید

اگر فرزند شما در یک مدرسه است، از سبک یادگیری او حمایت کنید. اگر فرزندتان در خانه یاد می‌گیرد، فرصت‌هایی را برای او فراهم کنید تا به سبکی که برای او بهتر است یاد بگیرد. به طور عمده چهار نوع یادگیرنده وجود دارد، این وظیفه والدین است که تشخیص دهند فرزندانشان چه نوع یادگیرنده‌هایی هستند:

  1. شنیداری: از شنیدن محتوا سود می برد
  2. بصری: مزایای دیدن محتوا
  3. حرکتی: از استفاده از حرکت برای درک محتوا بهره مند شوید
  4. لمسی: از توانایی دستکاری محتوا بهره مند شوید

…::: مطلب پیشنهادی: با شایع ترین اختلالات رفتاری در کودکان آشنا شوید :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *