چالش های دوران کودکی

کوچک بودن و جدید بودن در دنیا چالش های خودش را دارد. به عبارت دیگر، چالش‌های رایجی وجود دارد که در دوران کودکی بدون توجه به اینکه کجا زندگی می‌کنید، چه شکلی هستید و والدینتان چه کسانی هستند، رخ می‌دهند. امروز در این مقاله به بررسی مهم ترین چالش های دوران کودکی پرداخته ایم. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج تهیه شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

بنر مقاله چالش های دوران کودکی
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

…:::: حتما مطالعه کنید : لیست غذا برای رشد کودک آپدیت جدید ::::…

  • عدم تجربه:

کودکان بر این باورند که هر چیزی که برای آنها اتفاق می افتد بدترین اتفاق است. البته وقتی بچه‌ها بی‌گناه هستند، خبر خوبی است، اما عدم تجربه آنها توانایی آنها را برای درک دقیق چیزها محدود می‌کند.

  • عدم آگاهی:

پسران و دختران اغلب آموزش لازم برای مدیریت احساسات چالش برانگیز را ندارند. برای مثال، جنا نمی‌دانست چگونه خشم شدید خود را کنترل کند و صندلی را در کلاس خود پرتاب کرد.

  • عدم انتخاب:

“در مدرسه احساس می کنم در دام افتاده ام” .کودکان اغلب احساس می کنند که انتخابی در مورد موضوعی ندارند یا صدایشان شنیده نمی شود که چالش برانگیز است.

  • برداشت های نادرست:

کودکان تمایل دارند چیزهایی را کنار هم بگذارند که به هم مرتبط نیستند و سپس آنچه را که همبستگی های توهم نامیده می شود تشکیل می دهند.

  • فقدان منطق:

قبل از 8 سالگی، کودکان اغلب تفکر جادویی زیادی دارند که بخشی از بازی و رشد خلاق آنها است. با تفکر جادویی، مغز در حال گذراندن مراحل رشد کودک هنوز خیال را از واقعیت (منطق، دنیای خطی) متمایز نمی کند.

کودک خردسال بودن طاقت فرسا، احساسی و گاهی شگفت انگیز است، اما زمانی که نیاز به رعایت قوانین والدین یا معلمان دارید، اغلب خسته کننده است. بله، آنها احتمالا بهتر می دانند، اما وقتی جوان هستید، این را متوجه نمی شوید. گاهی اوقات احساس می‌کنید که شما دچار سوءتفاهم شده‌اید، زیرا می‌خواهید بازی‌های ویدیویی انجام دهید و از انجام تکالیف خود ناراحت نشوید . بنابراین بخشی از کودک بودن به این معنی است که شما تصویر کامل را ندارید و چالش های ذکر شده ذاتی تجربه بزرگ شدن هستند.

…:::: حتما مطالعه کنید : راه های سرگرمی کودکان ::::…

چاقی دوران کودکی یک مشکل جدی در کودکان امروزی است. از هر ۵ کودک ۱ نفر چاقی دارد. کودکان چاق بیشتر در معرض سایر مشکلات سلامتی در کودکی و بزرگسالی از جمله بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ هستند. همچنین احتمال بیشتری دارد که از اضطراب، اعتماد به نفس پایین و افسردگی در کودکان رنج ببرند. پس بنابراین چاقی در کودکان را باید جدی گرفت.

در دنیای امروز که کم تحرکی در کودکان اپیدمی شده است، پیامد های کم تحرکی و عدم ورزش و فعالیت بدنی کودکان تبدیل شدن به افسردگی در کودکان می شود که جزو بیشترین نگرانی های پدر و مادرها محسوب می شود.

  •  هپاتیت

هپاتیت کودکان هر ساله رو با افزایش است هرچند که راه های درمان و جلوگیری از هپاتیت کودکان بسیار رایج است، اما باز جزو چالش های این دوران محسوب میشود.

با توجه نوع تغذیه کودک، تحرک و تغییرات آب و هوایی و … امروزه دیابت در دوران کودکی چالش بسیار جدی تری نسبت به سالهای قبل به حساب می آید. والدین باید اطلاعات بیشتر و کامل تری در این باره کسب کنند.

با توجه به شرایط فعلی و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از والدین باید به این موضوع آگاه باشند که حفظ سلامت روان کودکان بسیار سخت تر و مشکل تر از قبل شده است، بنابراین والدین نیازمند اطلاعات بروز و آگاهی کامل برای حفظ سلامت اعصاب و روان کودکان می باشند.

…:::: حتما مطالعه کنید :: 7 ویژگی کودک خوشحال چیست ؟ ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *