علت بوی دهان کودک

شما با کودکتان در آغوش می‌شوید و وقتی دهانش را باز می‌کند، متوجه می‌شوید که نفس‌هایش خیلی خوشبو به نظر نمی رسد. شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج در این مقاله بطور کامل در این مورد صحبت کرده است تا بتوانید علت بوی دهان کودک را براحتی تشخیص دهید تا بتوانید آنرا برطرف کنید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت بوی دهان کودک
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

خواه اولین باری باشد که بوی بد دهان فرزندتان را تشخیص داده اید یا مدتی است که ادامه دارد، شما تنها والدینی نیستید که با آن دست و پنجه نرم می کنید. در واقع، در یک مطالعه در سال 2014 که در مجله بین المللی بهداشت دندان منتشر شد، 37.6 درصد از کودکان شرکت کننده بوی بد دهان داشتند.

ممکن است این سوالات برای والدین پیش بیاید که چرا نفس کودک نوپا اینقدر بوی بد می دهد؟ آیا باید نگران باشم که فرزندم زبان سفید و بوی بد دهان دارد؟

هالیتوزیس اصطلاح فنی برای بوی بد دهان مزمن است. هالیتوزیس می تواند از دهان منشا گرفته یا بو توسط ریه ها بازدم شود. بوی بد مزمن (هالیتوزیس) و بوی بد دهان حاد، مانند یک مورد تنفس صبحگاهی، اغلب به دلایل مختلف ایجاد می شود.

چه چیزی باعث بوی بد دهان در کودکان می شود؟

 بوی بد دهان در کودکان می تواند عوامل زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کردیم.

  •  بهداشت ضعیف دهان: شایع ترین علت بوی بد دهان در کودکان عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر بقایای مواد غذایی با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مناسب پاک نشوند، باکتری های موجود در دهان چیزی برای تغذیه دارند در نتیجه دهان بد بو می شود.
  • خوردن غذاهای تند خوردن: غذاهای با بوی تند می تواند منجر به بوی بد دهان کودک شما شود. هضم غذا در واقع با اولین لقمه غذا شروع می شود و هر چیزی که کودک شما می خورد در دهانش تجزیه می شود که می تواند باعث بوی نامطبوع شود.
  • غذاهای تولید گوگرد: مانند سیر و پیاز باعث ایجاد بوی بد دهان در کودکان (و بزرگسالان) می شوند. ترکیبات گوگرد در دهان کودک شما ساکن می شود و حتی در جریان خون او جذب می شود. تا چند ساعت پس از غذا خوردن، بوی ترکیبات با بازدم کودک شما همچنان آزاد می شود. خوشبختانه، موقتی است و جای نگرانی نیست. با این حال، متأسفانه با مسواک زدن دندان ها از شر آن خلاص نمی شود.
  • پوسیدگی دندان و عفونت های دندانی: یک حفره یا پوسیدگی دندان می تواند پشت بوی بد دهان کودک شما باشد. باکتری های ایجاد کننده حفره نه تنها بو را آزاد می کنند، بلکه غذا نیز بیشتر در قسمت آسیب دیده دندان گیر می کند و به سختی می توان آن را مسواک زد. سایر مسائل مانند زخم دهان یا آبسه دندان، از آنجایی که عفونت است، نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود.
  • بیماری لثه: بیماری لثه با بوی بد دهان در افراد در هر سنی از جمله کودکان مرتبط است. بیماری لثه چیست؟ بیماری لثه به التهاب یا عفونت بافت لثه ای که از دندان ها حمایت می کند، اشاره دارد. در حالی که کودکان به احتمال زیاد به پریودنتیت، شکل پیشرفته بیماری لثه، مبتلا نمی شوند، معمولاً به نوع کمتر شدیدتری به نام ژنژیویت مبتلا می شوند.

کودکان نیاز حتمی به استفاده از دهان‌شویه‌ها نخواهند داشت. به ویژه اگر دهانشان بوی بد می‌دهد، زیرا دهان‌شویه تنها مشکل را مخفی می‌کند. علاوه بر این، اگر فرزندتان هنوز به سن سه سالگی نرسیده است، احتمالاً در غرغره و کردن آب و بیرون ریختن آن مشکل خواهد داشت. بنابراین، فقط مطمئن شوید که دندان‌هایش چند بار در روز مسواک زده می‌شوند.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: معرفی میوه های مفید برای کودکان است، لطفا مطالعه فرمایید ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.