میوه های مفید برای کودکان

همانطور که می دانید میوه های ترد و رنگارنگ در رژیم غذایی کودک شما بسیار مهم و لذت بخش هستند. اکثر نوزادان در سال اول خود میوه و سبزیجات می خورند. با این حال، بسیاری از بچه‌ها بعد از اینکه غذاخوران مستقل‌تر شدند، نسبت به برخی غذاها از جمله میوه‌ها عصبانی‌تر می‌شوند. در حالی که مجبور کردن کودکان به خوردن میوه‌های بیشتر هرگز جواب نمی‌دهد، اما می‌تواند با خوردن میوه‌ها الگوی خوبی باشد، بنابراین مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است میوه‌ها را در رژیم غذایی خانواده خود بگنجانید و با هم از آنها لذت ببرید!

دلایل زیادی برای همه افراد و به خصوص کودکان وجود دارد که میوه‌ها را بخورند، زیرا این میوه‌ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری هستند که به سلامت، رشد و همچنین رشد آنها کمک می‌کند. علاوه بر این، میوه ها حاوی مواد گیاهی مهم دیگری هستند که می توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند سرطان ها و بیماری های قلبی کمک کنند.

بنابراین این در این مقاله به معرفی 10 مورد از میوه های مفید برای کودکان پرداخته ایم. با خواندن این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج، تهیه شده است.

معرفی میوه های مفید برای کودکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
فهرست محتوا: مخفی کن

معرفی 10 میوه مفید برای کودکان

بیایید به 10 میوه برتر که فرزندان شما باید به طور منظم در معرض آنها قرار گیرند نگاهی بیاندازیم و در ادامه جدول زیر بصورت کامل تک تک میوه‌ها را بررسی کرده‌ایم:

…:::: حتما مطالعه کنید : لیست غذا برای رشد کودک (آپدیت 2023) ::::…
توت سیب
موز پرتقال
لیمو هلو
انگور آناناس
گلابی آووکادو
  • توت ها

آنها شامل توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس و شاه توت هستند. هر چه رنگدانه توت تیره تر باشد، مغذی تر است. توت ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین C هستند که می تواند از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری کند. توت ها نیز غذاهای خوبی برای مغز هستند. در تحقیقات اخیر نشان داده شده است که این میوه‌ها از عملکرد شناختی موش‌ها حمایت می‌کنند و محققان نیز نتایج مشابهی را در انسان حدس می‌زنند. آنها همچنین امیدوارند که این میوه ها ممکن است در جلوگیری از اثرات ناخواسته طولانی مدت استرس بر عملکرد مغز انسان مهم باشند. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده اند که عصاره توت می تواند به بهبود عملکرد حافظه کمک کند. دانه های توت نیز منبع غنی از چربی های امگا 3 هستند. اگر می‌خواهید قدرت مغز بچه‌هایتان را تقویت کنید، توت‌های بیشتری برای میان‌وعده بخرید یا به بچه‌هایتان کمک کنید اسموتی‌های دلخواهشان را درست کنند. لازم نیست آنها را فریب دهید زیرا بچه ها این میوه ها را دوست دارند. همچنین، می توانید مقداری توت به ماست، دیپ و غلات گرم یا سرد کودکان خود اضافه کنید. برای یک دسر سبک، یک تپه توت را به رویه هم زده اضافه کنید. در غیر این صورت، شما همچنین می توانید انواع توت ها را به سبزیجات مفید برای کودکان اضافه کنید که می توانند طعم را تقویت کنند. به عنوان مثال، می توانید گیلاس ورقه شده را با کلم بروکلی یا توت فرنگی با لوبیا سبز امتحان کنید.

…::: مقاله پیشنهادی : معرفی خوراکی های مضر برای کودکان :::…

عکس انواع توت
  • سیب

سیب خوشمزه است، اما دلیل اصلی این نیست که بچه ها باید سیب بیشتری بخورند. سیب واقعا یکی از بهترین میوه ها برای سلامت انسان است. آیا با ضرب المثل “یک سیب در روز، دکتر را دور می کند” آشنا هستید؟ مواد مغذی سیب در واقع به کودکان شما کمک می کند تا در هنگام انجام کارهایی که دوست دارند مانند کوهنوردی، پریدن، ورزش کردن و غیره قوی و سالم بمانند.

این میوه دارای خواص زیادی است که به رشد خوب کودکان شما کمک می کند. اولاً، پکتین که یک فیبر رژیمی است دارای خواص شگفت انگیزی است. می تواند در آب حل شود و همچنین باکتری های خوب را برای زندگی در روده کودک شما تحریک کند و به طور همزمان با هر گونه باکتری بدی که سعی در زندگی در آنجا دارد مبارزه کند. در مرحله دوم، ماده معدنی به نام بور به استخوان و دندان‌های کودکان شما کمک می‌کند تا قوی و سالم بمانند. از آنجایی که فرزندان شما در مهمترین سال های رشد کودک هستند، این ماده معدنی برای آنها بسیار ضروری است. علاوه بر این، سیب همچنین سرشار از ویتامین C است. فقط یک سیب می تواند یک چهارم ویتامین C مورد نیاز کودکان شما را تامین کند. در نهایت، سیب به محافظت از شما و فرزندانتان در برابر بیماری هایی مانند حملات قلبی، سرطان، اختلالات بینایی، دیابت در کودکان و غیره کمک می کند. گنجاندن سیب در رژیم غذایی روزانه نسبتاً آسان است – می توانید مقداری سیب را به عنوان یک دسر سبک بعد از غذا اضافه کنید. در غیر این صورت، می توانید یک فنجان آب سیب را به تنهایی یا در ترکیب با سایر میوه ها مانند هویج یا پرتقال میل کنید.

عکس سیب و کودک
  • موز

آیا می دانستید که ورزشکاران موز زیادی می خورند زیرا سرشار از کربوهیدرات است که می تواند به تقویت عضلات کمک کند. مطمئناً بچه ها برای افزایش تون ماهیچه های خود به موز نیاز ندارند، با این حال، بچه ها به کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی نیاز دارند. این میوه سرشار از ویتامین B6 است که برای سلامت پوست، سیستم عصبی و تولید انرژی مورد نیاز بدن لازم است. علاوه بر این، موز همچنین منبع غنی از فیبر رژیمی، ویتامین C و پتاسیم است که به قوی و سالم نگه داشتن قلب کودکان شما کمک می کند. با کمال تعجب، برخلاف تصور رایج، موز چربی ندارد و چاق شدن با موز غیرممکن است تا بچه‌های شما بدون نگرانی از این میوه‌های خوب لذت ببرند. برای اینکه موز بیشتری به رژیم غذایی کودکان خود اضافه کنید، می توانید آنها را تشویق کنید که موز بخورند یا تنقلاتی مانند کیک موز یا بستنی موز درست کنند.

…::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: ویتامین b۶ در چه میوه هایی وجود دارد؟ :::…
  • پرتقال

این میوه ها به دلیل داشتن ویتامین C مورد تحسین قرار گرفته اند. فقط یک پرتقال حاوی ویتامین C کافی برای دو روز است! پرتقال همچنین منبع غنی فیبر، مقداری بتاکاروتن و بسیاری دیگر از کاروتنوئیدها است. علاوه بر این، شیرینی طبیعی از مقدار گلوکز، فروکتوز و همچنین ساکارز ناشی می شود. علاوه بر این، مغز و پوست پرتقال منبع خوبی از پکتین است که نوعی فیبر محلول و فلاونوئیدها است که ممکن است در پیشگیری از سرماخوردگی مفید باشد. به دلیل فواید بسیار زیاد پرتقال، باید فرزندان خود را تشویق کنید که هر روز یک فنجان آب پرتقال تازه فشرده شده بنوشند یا به سادگی چند تکه پرتقال بخورند. همچنین ترکیبی از پرتقال و هویج یک آب میوه خوب برای کودکان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

عکس پرتقال با کودک

…::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: معرفی غذاهای ناسالم برای کودکان را مطالعه کنید :::…

  • لیمو

مانند همه مرکبات، لیمو نیز منبع شگفت انگیز ویتامین C است. 100 میلی لیتر از آب آن 48 میلی گرم ویتامین C خواهد داشت که برای یک روز کامل کافی است. همچنین این میوه سرشار از پکتین است که نوعی فیبر خوراکی محلول است که برای بستن مربا استفاده می شود. بر اساس برخی مطالعات، فیبر غذایی محلول می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شستن دهان کودکان خود با آب بعد از خوردن لیمو به دلیل اسیدیته بالای آن که می تواند به مینای دندان آسیب برساند، مهم است. بلافاصله پس از خوردن دندان ها را مسواک نزنید زیرا مسواک می تواند اسید را به مینای دندان بچسباند.

  • هلو

این میوه ها با بیشتر قند طبیعی شیرین هستند. آنها منبع غنی ویتامین C و فیبر رژیمی هستند و به طور همزمان تعداد کمی از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر به ویژه پتاسیم را تامین می کنند. علاوه بر این، هلو با گوشت زرد حاوی بتاکاروتن است که بدن به ویتامین A تبدیل می کند.

  • انگور

ترکیب قند آنها باعث می شود این میوه ها به طرز خوشمزه ای شیرین شوند. کربوهیدرات‌های آن‌ها به آرامی هضم می‌شوند، بنابراین انرژی که بچه‌های شما از انگور دریافت می‌کنند می‌تواند طولانی‌تر بماند. همچنین، انگور منبع غنی از فیبر غذایی، ویتامین C و برخی دیگر از پتاسیم است. پوست انگور دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامت انسان بسیار مهم است.

عکس کارتونی انگور
  • آناناس

آناناس حاوی یک آنزیم (بروملین) است که در صورت استفاده به عنوان ماریناد می تواند گوشت را نرم کند. همچنین این میوه ها منبع خوبی از فیبر غذایی، ویتامین C و ماده معدنی به نام منگنز هستند که برای استخوان های انسان، غضروف مفاصل و مغز ضروری است.

عکس کودک با آناناس

مقاله پیشنهادی : «« تغذیه برای رشد استخوان کودک »» 

  • گلابی

در حالی که رنگ پوست این میوه ها از سبز تا زرد تا قهوه ای متغیر است، ارزش غذایی گوشت سفید آنها متفاوت نیست، اما برخی از آنها شیرین تر از بقیه هستند زیرا ممکن است محتوای قند طبیعی آنها بیشتر باشد. گلابی دارای GI پایینی است. این بدان معنی است که کربوهیدرات گلابی به آرامی هضم می شود و منبع انرژی طولانی تری به شما می دهد. علاوه بر این، آنها همچنین حاوی فیبر غذایی، ویتامین C، برخی ویتامین E و سایر مواد معدنی هستند. به خصوص، گلابی نسبت به بسیاری از میوه‌های دیگر پتاسیم کمتری دارد و این برای برخی از بچه‌هایی که به دلیل مشکلات کلیوی خاص مجبور به رژیم غذایی کم پتاسیم هستند، خوب است.

عکس گلابی

  • آووکادو

آووکادو حاوی چربی خوبی است که برای سلامت قلب مهم است. این منبع اسیدهای چرب است و تقریباً مشابه چربی سالم موجود در روغن زیتون است. علاوه بر این، آووکادو منبع غنی ویتامین E است که سلول‌های قرمز خون را سالم نگه می‌دارد و به طور همزمان از آسیب احتمالی غشاها که از هر سلول بدن انسان محافظت می‌کنند، جلوگیری می‌کند. همچنین، آووکادو حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی است که به حرکت موثر غذاها در کاسه ها کمک می کند تا دچار یبوست نشوید. در نهایت، این میوه ها منبع عالی ویتامین B6 هستند که برای سلامت پوست، سیستم عصبی و تولید انرژی در بدن کودکان مورد نیاز است.

عکس میوه آواکادوو
…:::: حتما مطالعه کنید : بهترین غذاهای مخصوص کودکان زیر یکسال ::::…

چند ایده برای کمک به کودکان خود برای خوردن میوه های بیشتر بدون حوصله:

در اینجا چند نکته ساده و در عین حال بسیار مفید وجود دارد که حتی اگر فرزند شما کودک بد غذا نیز باشد، به والدین کمک می کند تا میوه های بیشتری را در رژیم غذایی کودکان خود بگنجانند:

  • میوه تازه بهتر از آب میوه است. در حالی که کل میوه دارای برخی از قندهای طبیعی است که طعم آن را شیرین می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، فیبر و مواد معدنی است که آن را مغذی تر از یک فنجان آب میوه می کند. یک فنجان کوچک آبمیوه مقدار روزانه ویتامین C کودک را تامین می کند. با این حال، برخی از بچه ها به طور منظم مقدار زیادی آب میوه مصرف می کنند و این می تواند باعث اضافه وزن آنها شود.
  • میوه هایی را انتخاب کنید که در فصل هستند زیرا ارزان تر و مهمتر از آن طعم بهتری خواهند داشت. همیشه یک کاسه میوه تازه در خانه خود داشته باشید تا بچه هایتان هر زمان که گرسنه هستند یا چیزی برای میان وعده می خواهند بخورند.
  • در طرز تهیه و سرو میوه هایی مانند خام، ورقه شده، له شده، پخته شده یا سرو میوه های رنگارنگ در کاسه ها و بشقاب های مختلف، خلاق باشید.
  • میوه ها را به غلات صبحانه کودکان خود اضافه کنید.
  • میان وعده میوه ها: میوه های خورشتی، میوه های یخ زده، کرامبل میوه ها یا کیک ها و کلوچه های تهیه شده با میوه ها.

  • اسموتی میوه ای را با میوه های یخ زده، تازه یا کنسرو شده (آبمیوه غیر شیرین) درست کنید و سپس آن را با شیر کم چرب و ماست مخلوط کنید.

  • میوه های خرد شده را به ماست های ساده اضافه کنید. در تابستان، میوه ها را منجمد کنید یا قبل از انجماد برای میان وعده با ماست مخلوط کنید.

  • دسرهای میوه ای مانند کرامبل یا میوه های پخته شده، میوه های خورشتی یا آب پز درست کنید و با کمی کاسترد کم چرب سرو کنید.
  • برای به دست آوردن بیشترین سود، مطمئن شوید که هر هفته به جای یک نوع آب میوه های مختلف، به آنها آب میوه بدهید.

…::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: راهنمای تغذیه کودک را مطالعه فرمایید :::…

میوه های فصل پاییز

پاییز خوشمزه ترین پرتقال ها و نارنگی ها و همچنین آووکادو، لیمو، انار، آووکادو انگور، لیمو، انار، انگور، گلابی، چریمویا، کیوی، موز و سیب، کیوی، موز و سیب را به همراه دارد. ما خواص هر یک از آنها را بررسی می کنیم و دستور العمل هایی را برای شما پیشنهاد می کنیم و برای لذت بردن از این میوه ها به شما دستور العمل هایی پیشنهاد می کنیم.

پرتقال نارنگی
لیمو آوواکادو
انگورها سیب
موز کیوی
  • پرتقال

پرتقال ارزش کالری کمی دارد، اما سهم خوبی از فیبر محلول دارد. آنها حاوی ویتامین C هستند که در کنار بسیاری از خواص دیگر به جذب آهن از غذا کمک می کند. ذکر این نکته ضروری است که آنها باعث تسهیل دفع اسید اوریک از بدن و همچنین سایر مواد زائد سمی می شوند. توجه داشته باشید: برای استفاده از تمام خواص آنها بهتر است آنها را بخورید تا نوشیدن آنها.

  • نارنگی

نارنگی یک ادرارآور عالی است، زیرا جزء اصلی آن آب است و به احتباس مایعات کمک می کند. سهم ویتامین C آن در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا که در این زمان از سال رایج است، کمک می کند. سالاد نارنگی، عسل و نعناع اولین غذای سیر کننده و خوشمزه است، البته با این میوه می توانید آتل، ژله، مربا و انواع کیک ها را نیز تهیه کنید.

  • آوواکادو

آووکادو به خاطر میزان چربی های سالم خود شناخته شده است. آنها به کنترل فشار خون و کلسترول کمک می کنند و همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند. آنها برای پخش بر روی نان تست برای صبحانه، در سالاد، غذاهای برنج سرد، با کینوآ یا، البته، برای یک گواکاموله درجه یک ایده آل هستند. اما می توانید این دستور خوشمزه را نیز تهیه کنید.

  • لیمو

در مورد لیمو و خواص آن بسیار گفته شده است. ویتامین ها را تامین می کند، سموم را از بین می برد و باکتری کش است. حاوی ویتامین C، پتاسیم، مفید برای سیستم عصبی و مغز و اسید سیتریک است که به جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک می کند. به طور خلاصه، یک آنتی اکسیدان قوی که با آن می توانید دستور العمل های بی شماری را تهیه کنید: از گوشت یا ماهی گرفته تا لیمو، کلوچه، کیک، موس و بستنی برای کسانی که حتی در سردترین ماه های سال حاضر به ترک آنها نیستند.

  • انگورها

انگور قابلیت دفع بسیار زیادی دارد. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و برخلاف تصور عمومی، شاخص گلیسمی آنها متوسط است نه بالا. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات های سریع جذب شده، ویتامین C و بسیاری از مواد معدنی از جمله مس، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، گوگرد و سلنیوم هستند. آنها به عنوان سس سالاد و همچنین برای دستور العمل هایی مانند مرغ با انگور و کنگر فرنگی عالی هستند.

  • سیب

سیب کاستارد یکی دیگر از میوه هایی است که زمان مناسب مصرف آن نوامبر است. جزء اصلی آن آب است، بنابراین هضم آن بسیار آسان است، اما به دلیل سهم آن در کربوهیدرات ها، اسید فسفریک و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و آهن برجسته است. محتوای فیبر موجود در آن، آن را به میوه ای ایده آل برای افرادی که نیاز به مراقبت از دستگاه گوارش خود دارند تبدیل می کند. همچنین حاوی ویتامین B1، B2 و B6 و همچنین ویتامین C و مقادیر کمی ویتامین A است.

  • کیوی

سهم اصلی کیوی ویتامین C است. همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین K، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر است. مانند همه میوه ها، بهتر است کیوی را کامل و به صورت مایع مصرف نکنید، زیرا با این کار برخی از خواص آن مانند فیبر از بین می رود. از جمله فواید آن، حفظ یک حمل و نقل روده ای خوب است، به لطف سطح بالای ویتامین C، در میان سایر موارد، به یک سیستم ایمنی خوب کمک می کند.

  • موز

موز به دلیل محتوای بالای پتاسیم در بین ورزشکاران شناخته شده است، اما میوه ای سرشار از فسفر و منیزیم نیز می باشد. علاوه بر این مواد معدنی، وجود اسید فولیک، ویتامین C و ویتامین B6 و بسته به درجه رسیدن، مقداری فیبر و قند یا موارد دیگر، آن را به میوه ای بسیار جالب در این فصل تبدیل کرده است. در نان تست برای صبحانه، نان موزی، کیک، پای و کلوچه تنها برخی از دستور العمل هایی است که می توان با موز تهیه کرد.

یکی دیگر از میوه های فصلی سیب سرشار از آنتی اکسیدان به دلیل دارا بودن فلاونوئید و پلی فنول و همچنین ویتامین های B (B1، B2 و B6)، ویتامین C، فسفر، پتاسیم، پتاسیم و کلسیم است. به دلیل دارا بودن اسید مالیک و تارتاریک، هضم غذا را تسهیل می کند. هنگام خوردن آنها، توصیه می شودترمیم این است که این کار را بدون پوست کندن انجام دهید، زیرا پوست سیب حاوی پکتین است که از مخاط روده محافظت می کند.

…:::: حتما مطالعه کنید : میوه های زمستانی کودکانه ::::…

فواید میوه و سبزیجات برای کودکان

دلایل زیادی وجود دارد که همه از خوردن سبزیجات و میوه های متنوع لذت ببرند.

سبزیجات و میوه ها ویتامین های مهمی مانند ویتامین C و اسید فولیک را تامین می کنند. آنها همچنین دارای مواد گیاهی دیگری هستند که تصور می شود برای کمک به کاهش خطر برخی سرطان ها و بیماری های قلبی مهم هستند.

هر مقداری بهتر از هیچی است

همه استرالیایی ها به خوردن 2 میوه و 5 سبزی در روز تشویق می شوند، اما بسیاری از کودکان و بزرگسالان این کار را نمی کنند. گاهی اوقات کودکان ممکن است به جای آن انتظار غذاهای «خوشمزه تر» با چربی و قند بالا را داشته باشند. شاید والدین از ارائه سبزیجات یا میوه صرف نظر کنند، زیرا به نظر می رسد کودکان اغلب آنها را در بشقاب یا جعبه ناهار می گذارند.

به کودک خود انواع میوه ها و سبزیجات را هر روز پیشنهاد دهید، نه فقط نوع مورد علاقه او. اندازه غذای کودکان ممکن است کوچک باشد و به سن، اشتها و سطح فعالیت آنها بستگی دارد. به یاد داشته باشید که هر مقداری بهتر از هیچ است و همیشه سعی کنید راه هایی برای اضافه کردن بیشتر پیدا کنید.

کودک خود را تشویق کنید تا میوه و سبزیجات بیشتری بخورد

اگر از عادات غذایی سالم پیروی کنید، ممکن است فرزندتان در نهایت از شما پیروی کند. به ارائه میوه و سبزیجات به روش های مختلف ادامه دهید، زیرا کودکان تمایل بیشتری به خوردن چیزهایی دارند که برای آنها آشناست.

هرگز تصور نکنید که کودک شما از میوه یا سبزی خاصی بیزار است. دفعه بعد که آن را پیشنهاد می کنید ممکن است روزی باشد که تصمیم بگیرند آن را امتحان کنند. ذائقه کودکان با افزایش سن تغییر می کند.

ارائه پیشنهادات میوه و سبزیجات عبارتند از:

یک کاسه میوه تازه در دسترس داشته باشید. برخی از سبزیجات مانند نخود فرنگی، گوجه گیلاسی، هویج بچه و قارچ را در یخچال نگهداری کنید تا یک میان وعده سریع بگیرید.

سبزیجات و میوه ها را در بشقاب عالی جلوه دهید. میوه و سبزی های رنگارنگ را سرو کنید، برای تغییر آن ها را خرد کنید یا در بشقاب مخصوص سرو کنید.

برای افرادی که تمایلی به خوردن ندارند، یک بار در هفته میوه و سبزی جدید را امتحان کنید.

تا جایی که امکان دارد میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید برخی از این پیشنهادات عبارتند از:

  • سبزیجات و میوه ها را به طرق مختلف و همراه با اکثر وعده های غذایی و میان وعده ها در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • به جای جستجو برای دستور العمل های جدید، سعی کنید تنوع یا مقدار سبزیجات اضافه شده به دستور العمل های خانوادگی مورد علاقه خود مانند سس پاستا، سوپ یا سرخ کردنی را افزایش دهید.

پیشنهادات میان وعده میوه و سبزیجات

سبزیجات و میوه ها را در میان وعده ها و همچنین وعده های غذایی خود بگنجانید. این ایده ها را برای میان وعده ها امتحان کنید:

  1. ذرت داخل ظرف
  2. ژاکت سیب زمینی
  3. سوپ کدو تنبل یا مینسترون
  4. پاپ کورن ساده خانگی
  5. سبزیجات خرد شده با سالسا یا ماست
  6. کلوچه، کیک یا کیک که با میوه یا سبزیجات اضافه شده است
  7. بخش های میوه یا سبزیجات منجمد
  8. خرد شدن میوه
  9. میوه های کنسرو شده در آب میوه
  10. سالاد میوه یا یک بشقاب میوه.

به ارائه میوه و سبزیجات ادامه دهید این پیشنهادات عبارتند از:

بچه ها باید فرصتی داشته باشند برای یادگیری، یا گاهی اوقات برای یادگیری مجدد، لذت بردن از میوه و سبزیجات. نقش شما این است که آنها را در دسترس قرار دهید. به یاد داشته باشید که کودک شما ممکن است نیاز داشته باشد 10 بار یا بیشتر یک میوه یا سبزی را قبل از اینکه آماده امتحان آن شود ببیند.

  • همیشه یک وعده کوچک از سبزیجات را در بشقاب کودک خود قرار دهید. آنها را تشویق کنید که امتحان کنند، اما بگذارید تصمیم بگیرند که آیا آنها را بخورند یا نه.
  • سبزیجات ترد و خام را قبل از غذای اصلی، زمانی که کودکان اغلب گرسنه هستند، ارائه دهید.
  • سعی کنید از تهیه گزینه های جایگزین برای غذایی که آماده کرده اید خودداری کنید. کودک شما ممکن است غذاهای خاصی را ترک کند، اما اگر چیز دیگری ارائه نشود، یاد می گیرد که غذای پیشنهادی را بپذیرد.
  • میوه ها و سبزیجات انتخاب های سالمی هستند. همه سبزیجات و میوه ها سالم هستند.
  • میوه ها و سبزیجات ممکن است هر رنگ، شکل، بافت یا تنوعی داشته باشند. آنها می توانند تازه، منجمد، کنسرو شده یا خشک شده باشند. آنها ممکن است خام، پخته، بخارپز، آب پز، مایکروویو، سرخ شده یا برشته باشند.

تنوع مهم است. سعی کنید میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف، به ویژه نارنجی، سبز و قرمز را انتخاب کنید. برخی از نمونه ها عبارتند از خربزه، میوه هسته دار، کلم بروکلی، اسفناج، سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، هویج و کدو تنبل.

گاهی اوقات سبزیجات و میوه ها گران به نظر می رسند. برای کاهش هزینه، آنهایی را که در فصل هستند انتخاب کنید و از انواع منجمد یا کنسرو شده نیز استفاده کنید.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *