نکات مراقبت از سالمندان

چگونه میتوان به بهترین نحو از یک سالمند در منزل مراقبت کرد؟ بسیاری از ما یک فرد مسن را با یک فرد بیمار یا یک فردی با مشکل سلامتی مداوم می شناسیم. در واقع، نیمی از بزرگسالان دنیا حداقل یک بیماری مزمن دارند که برای آن به کمک یک مراقب، عضو خانواده یا دوست نیاز است. اگر فکر کرده‌اید که چگونه به یک فرد مسن نشان دهید که به او اهمیت می‌دهید یا چگونه می‌توانید به او کمک کنید، در این مقاله مهم ترین نکات نکات مراقبت از سالمندان در منزل وجود دارد که چگونه می‌توانید بهترین «مراقب سالمند» یا «پرستار سالمند» باشید. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر نکات مراقبت از سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

نکات مهم در مراقبت از سالمندان

در ادامه با برخی از نکاتی که شما را برای مسیر مراقبت از سالمندان کمک میکند، آشنا خواهید شد. پیشنهاد میکنیم برای تکمیل شدن اطلاعات نگهداری از سالمندان مقاله «« محیط زیست مناسب سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • ایجاد اعتماد به نفس

به فردی که از او مراقبت می‌کنید کمک کنید تا اعتماد به نفس او را تقویت کند که می‌تواند از طریق درمان خود به انجام برسد. از آنها حمایت کنید تا باور کنند که با انجام درمان یا توانبخشی، هر چند که گاهی اوقات دشوار باشد، سود خواهند برد.

  • با قدم های کوچک شروع کنید

برای مثال، فردی را که با شیمی درمانی سر و کار دارد تشویق کنید تا فقط چند جرعه آب یا سوپ بخورد تا مایعات مورد نیاز را دریافت کند، حتی زمانی که حالت تهوع یا بی اشتهایی آن را دشوار می کند. اگر آنها دچار سکته مغزی یا سایر مشکلات حرکتی شده اند، به آنها کمک کنید تا تنها چند قدم بردارند و هدف نهایی آنها رسیدن به دستشویی است.

  • تشویق های مکرر را ارائه دهید

به آن‌ها بگویید که می‌توانند سوپ بخورند یا پیاده‌روی کوتاهی به حمام بروند و به تقویت این ایده ادامه دهند. تشویق شما باید واقع بینانه و تکراری باشد.

  • موفقیت های آنها را به خاطر بسپارید

حتی زمانی که احساس می‌کنند امروز نمی‌توان هیچ سوپی را خورد یا قدمی برداشت، به آرامی به آنها یادآوری کنید که دیروز این کار را انجام داده‌اند و می‌توانند امروز دوباره این کار را انجام دهند.

»»»» حتما مطالعه کنید : مشکلات نگهداری از سالمندان چیست؟ ««««
  • شفقت را تمرین کنید

وقتی فردی که از او مراقبت می کنید در حال گذراندن شیمی درمانی یا سایر درمان های دشوار است، گاهی اوقات بهترین راه برای کمک این است که در طول درمان فقط با او بنشینید و با او صحبت کنید – این به دور کردن ذهن او از این روند کمک می کند. یا آنها را برای یک میلک شیک بیرون بیاورید در حالی که این تنها چیزی است که می توانند بخورند. برای افرادی که سکته کرده اند، با حمایت از او در هنگام بلند شدن از روی ویلچر، به او کمک کنید تا ترس از افتادن را مدیریت کند.

  • از حرکات بی فایده خودداری کنید

سعی کنید جملاتی مانند «اگر کاری می توانم انجام دهم به من اطلاع دهید» یا «اگر کاری می توانم انجام دهم با من تماس بگیرید» را به زبان نیاورید. وقتی کسی بیمار است، بعید است که درخواست کمک کند. ابتکار عمل را برای ارائه کمک ملموس به عهده بگیرید.

  • از اقدام دریغ نکنید

هرگز از انجام یا گفتن چیزی نترسید. از تماس گرفتن با کسی که به او اطلاع دهید درباره بیماری او شنیده اید اجتناب نکنید. دریغ نکنید زیرا می ترسید به حریم خصوصی شخص نفوذ کنید. اگر در مورد بیماری آنها شنیده اید، بر کسی پوشیده نیست. هرگز از تماس یا ارسال ایمیل یا کارت نترسید. به هر نحوی که هست نشان بده اگر کمک کند، با پاسخ آنها متوجه خواهید شد. حمایت اجتماعی برای ایجاد اعتماد به نفس و کمک به آنها برای درمان یا کنار آمدن با یک بیماری مداوم بسیار مهم است.

  • کلمات تشویق کننده را ارائه دهید

به چیزهایی فکر کنید که ممکن است در گذشته به شما در عبور از موقعیت های دشوار کمک کرده باشند و آنها را به اشتراک بگذارید. این ممکن است چیزی به سادگی به اشتراک گذاشتن یک نقل قول مورد علاقه از یک کتاب باشد که به شما کمک می کند همه چیز را در چشم انداز قرار دهید یا به شما در زمان های سخت امیدوار می کند. چنین کلمات تشویقی می تواند به فردی که از او مراقبت می کنید کمک کند تا با چالش های خود در درمان کنار بیاید. همچنین می‌توانید تجربیات خود را در مورد چیزهایی که به شما کمک کرده در زمان‌های چالش‌برانگیز انعطاف‌پذیر باشید و به عقب برگردید، به اشتراک بگذارید.

  • برای نشان دادن مراقبت، اغلب وارد شوید

به طور مکرر با شخصی که از او مراقبت می کنید تماس بگیرید. خود را در مورد بیماری آنها و روند درمانی آنها آموزش دهید. سپس در مواقعی که می‌دانید برایشان سخت‌تر خواهد بود، تماس بگیرید، ایمیل بزنید یا با آنها ملاقات کنید.

به عنوان مثال، با درمان سرطان، روز درمان ممکن است به سختی روزهای بعد از آن نباشد، زمانی که علائم واقعاً ظاهر می شوند. برنامه درمانی آنها را پیدا کنید و سپس با آنها تماس بگیرید.

  • مراقب خودت باش

وقتی مربی مراقبت می شوید، اولین و مهمترین قدم این است که از خودتان مراقبت کنید. شما نمی توانید از شخص دیگری حمایت کنید مگر اینکه خودتان قوی باشید. در صورت نیاز محدودیت هایی را تعیین کنید و مطمئن شوید که کارهایی را انجام می دهید که شما را شاد و سالم نگه می دارد.

  • درباره روش های مراقبتی که در انجام آنها راحت نیستید سؤال بپرسید

ممکن است مجبور شوید مراقبت‌های عملی انجام دهید که از انجام آن راحت نیستید، مانند تزریق یک فرد یا مراقبت از زخم. از پرسیدن سؤالات از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نترسید، حتی اگر قبلاً در مورد این روش به شما آموزش داده شده است. اطمینان حاصل کنید که احساس راحتی و اعتماد به نفس دارید تا این نوع مراقبت باعث ایجاد اضطراب یا استرس در شما نشود.

»»»» حتما مطالعه کنید : مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل چیست؟ ««««

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.