ورزش مناسب فصل پاییز برای سالمندان

فصل پاییز با رنگ‌های گرم و هوای دلپذیرش، فرصتی عالی برای فعالیت‌های فیزیکی و ورزش است. برای سالمندان، ورزش نه تنها به حفظ سلامت جسمی کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در بهبود روحیه و افزایش کیفیت زندگی دارد. در این مقاله که توسط شرکت اعزام پرستار در کرج دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات بهترین قیمت پرستار سالمند در منزل کرج، به بررسی ورزش‌های مناسب فصل پاییز برای سالمندان و فواید آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با انتخاب بهترین فعالیت‌های ورزشی، پاییزی پر انرژی و سالم را تجربه کنید.

ورزش مناسب فصل پاییز برای سالمندان

مزایای انجام ورزش برای سالمندان

اگر عزیز سالخورده شما هنوز می‌تواند در اطراف حرکت کند و در فعالیت‌ها شرکت کند، هیچ‌وقت برای شروع ورزش جدیدی که به او کمک می‌کند خوش فرم و تیز باشد، آنقدر پیر نیست. فعالیت بدنی سالمندان یک هدیه ارزشمند است. با افزایش سن، بدن تغییراتی را تجربه می‌کند و فعالیت بدنی منظم می‌تواند به حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک شایانی کند. ورزش منظم نه تنها به تقویت عضلات و استخوان‌ها می‌انجامد، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین، فعالیت بدنی باعث بهبود تعادل و هماهنگی حرکتی می‌شود که خطر زمین خوردن را کاهش می‌دهد. از نظر روحی نیز، ورزش می‌تواند به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند و احساس شادابی و رضایت‌مندی را افزایش دهد.

  • سلامت جسمانی

در حالی که مزایای سلامت جسمی برای بسیاری بدیهی به نظر می رسد، مزایای دیگری نیز برای سالمندانی که به یک ورزش جدید می پیوندند و فعال ماندن را به این شیوه انتخاب می کنند، وجود دارد.

  • مزایای شناختی

یادگیری یک ورزش جدید مغز را به همان اندازه بدن درگیر می کند. فرد مورد علاقه شما با به خاطر سپردن قوانین، به کار بردن آنها در هر موقعیت و شاید حتی گاهی اوقات بداهه گویی مغز خود را به کار می گیرد. همه اینها فعالیت های مغزی عالی هستند. پیشنهاد میکنیم مطلب «« راهکارهای فعال نگه داشتن ذهن سالمندان »» را حتما مطالعه کنید.

  • مزایای اجتماعی

چه این ورزش یک ورزش انفرادی باشد که در محیطی با دیگران انجام می شود (مانند پیاده روی یا شنا) یا یک ورزش گروهی، فرد مورد علاقه شما با اطرافیان خود ارتباط برقرار می کند. او ممکن است دوستان جدیدی پیدا کند که علایق مشابهی دارند. این یک راه عالی برای شناخت افراد است، حتی برای درونگراترین افراد. مطلب «« تنهایی سالمندان »» را به شما پیشنهاد میدیم.

  • مزایای سلامت روان

جسمانی بودن و بیرون رفتن از دنیا، مواد شیمیایی “شاد” بدن که به نام اندورفین شناخته می شوند را تقویت می کند و در عین حال هورمون استرس، کورتیزول را کاهش می دهد. ورزش همچنین به افزایش عزت نفس، عزت نفس و اعتماد به نفس کمک می کند.

…::: مطلب پیشنهادی: فواید ماساژ درمانی برای سالمندان چیست؟ :::…

4 ورزش پاییزی برای سالمندان شما

ممکن است فرد مورد علاقه شما به این فکر کند که از کجا شروع کند. پیدا کردن یک مرکز ارشد در این منطقه مکانی عالی برای یافتن لیگ های ورزشی و تیم هایی است که افراد هم سن و سال او را درگیر می کنند. اگر به نظر می رسد کمی خارج از منطقه راحتی او باشد، عزیز شما می تواند از ارائه دهنده مراقبت های خانگی ارشد خود بخواهد که به او بپیوندد. ارائه‌دهنده ارشد مراقبت در منزل او می‌تواند یک فرد حمایت کننده عالی از این طریق باشد.

…::: مطلب پیشنهادی: فواید یوگا در سالمندان چیست؟ :::…

  • بدمینتون

پرنده کوچولویی که با سرعتی آرام بر روی تور به جلو و عقب پرتاب می شود، می تواند این ورزش را به یک ورزش سرگرم کننده برای سالمندان تبدیل کند. برای نگه داشتن پرنده در هوا نیازی به چرخش سریع، چرخش و مانور زیادی ندارد، اما باعث می شود که عزیزتان روی پاهایش بازی کند و بخندد.

  • ایروبیک در آب

اگر عزیز شما یک استخر در نزدیکی شما یا مرکز سالمندان دارد، ممکن است این فرصت را داشته باشد که به یک کلاس هفتگی ایروبیک در آب ملحق شود که او را از نظر بدنی فعال نگه می دارد و در عین حال از مفاصلش با آب شناوری که در آن ورزش می کند حمایت می کند. مکانی عالی برای ارتباط او با همسالانش و ایجاد دوستی های جدید باشد. مطلب «« فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان »» را به شما برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میدیم.

  • بولینگ

بسیاری از سالن‌های بولینگ لیگ‌ها را از پاییز شروع می‌کنند و این ممکن است بهترین ورزش برای عزیزان شما باشد. این به آب و هوا بستگی ندارد و هیچ وسیله ای وجود ندارد که باید خریداری شود (همه را می توان در سالن بولینگ اجاره کرد).

  • فوتبال پیاده روی

در این چرخش فوتبال دوستانه بزرگسالان، بازیکنان در صورت دویدن در واقع جریمه می شوند. در عوض، اعضای تیم تشویق می‌شوند در حالی که توپ را به زمین می‌زنند راه بروند و خطر آسیب را کاهش دهند. فواید پیاده روی برای سالمندان را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

پاییز همچنین زمان خوبی برای بیرون آمدن و پیاده روی با دمای خنک تر و رطوبت کمتر است. با دوستان، خانواده و ارائه‌دهنده مراقبت‌های خانگی ارشد او، «قراریابی» را تشویق کنید تا به او کمک کنید تا فعالیت‌های روزانه خود را بگنجاند.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات نگهداری با بهترین قیمت پرستار بچه در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *