بیشترین نگرانی های پدر و مادرها در مورد نوزاد

شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج طبق سالها تجربه در امر پرستاری از کودک در منزل، کاملا متوجه نگرانی های والدین در مورد نوزادان است، بر اساس این تجربیات در این مقاله در مورد نگرانی های پدر و مادرها در مورد نوزاد بطور کامل صحبت کرده ایم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

نگرانی های والدین در مورد نوزادان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

نگرانی: ناف فرزند من نسبتاً قرمز است و زخم به نظر می رسد. آیا عفونت‌‌ پیدا کرده است؟

ناف کودک شما هنگامی که بندناف را در هنگام تولدش قطع میکنند، به صورت یک توده برجسته در می آید. بندناف (پلاسنتا)، وس رج می شود. گاهی اوقات، پوست کودک، در اطراف بریدگی بندناف، ملتهب می شود. این چیزها کاملاً طبیعی هستند و لازم نیست که نگران بشوید. اگر پوست اطراف ناف کاملا قرمز بود، بوی بدی از ناف استشمام کردید و یا ترشحات ناف غلیظ بودند، با پزشک تماس بگیرید.اینها نشانه های عفونت هستند و باید بلافاصله معالجه شوند.
اگر ناف و ناحیه اطراف آن را تمیز و خشک نگه دارید، عفونت نخواهد کرد. بعضی از پزشکان پیشنهاد میکنند تا زمانی که ناف می افتد، روزی دوبار با الکل سفید رقیق شده، ناف را تمیز کنید. در طول مدتی که بندناف می افتد، در هنگام استحمام نگذارید آب به ناف برسد. اسفنج یا یک پارچه مرطوب برای شستن نوزاد کافی است. خشک نگه داشتن ناف باعث می شود که بندناف زودتر بیفتد و عفونت هم نکند. ناف «قرمزرنگ و زخم مانند» به درمان پزشکی فوری نیاز دارد. البته غالباً پس از معاینه معلوم می شود که ناف عفونت نکرده است.

نگرانی: هنگامی که کودکم را از بیمارستان به خانه بردم، از این که سرش را نمی تواند روی بدنش نگه دارد، بشدت ترسیدم. در این مورد چه می توانم بکنم؟

هیچ نوزادی نمی تواند سرش را روی بدنش نگه دارد و سرش به سویی خم می شود. دلیلش هم این است که عضلات اطراف گردن که سر را صاف نگه می دارند، مدتی بعد از تولد قدرت پیدا می کنند. در عین حال، سر نوزادان نسبت به بقیه بدنشان بزرگتر است. این مسأله به لق به نظر رسیدن سر آنها می افزاید. به یاد داشته باشید که سر اویزان و لق و گردن کج در همه نوزادها، امری طبیعی است. در دوماهگی، عضلات قوی می شوند و کودک می تواند سرش را کم و بیش صاف نگه دارد. تا آن موقع می توانید هنگامی که کودک را در آغوش می گیرید، سرش را با
بازویتان نگه دارید و یا هنگامی که او روی شانه میگذارید ، با دست آزادتان، سرش را از پشت نگه دارید.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: مزایای استخدام پرستار کودک در منزل است، لطفا مطالعه بفرمایید ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.