چالش های والدین زمان تولد نوزاد

داری روزشماری میکنی که کی پدر یا مادر بشی. وقتی بالاخره لحظه فرا می رسد، متوجه می شوید که زندگی شما برای همیشه تغییر کرده است. نگه داشتن بسته کوچک شادی در آغوش شما را پر از احساس شگفتی می کند، شروع به بافتن رویاهایی در مورد آینده خود می کنید. با این حال، والدین شدن چالش‌های متعددی را نیز به همراه دارد، از برخورد مادران جدید با تغییرات هورمونی گرفته تا تنظیم روتین خود با نیازهای کودک و رمزگشایی از گریه‌های کودک، بازسازی رابطه‌تان با همسرتان، لیست بی پایان است. اما در این مقاله که توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است، 7 مورد از مهم ترین چالش های افراد تازه پدر یا مادر شده را برای شما آماده کرده‌ایم. لطفا تا انتهای همراه ما باشید.

عکس مقاله چالش های والدین زمان تولد نوزاد
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

تولد نوزاد یک موقعیت شاد است، اما تغییرات زیادی وجود دارد که والدین باید در روزهای آینده به آنها عادت کنند. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه با این تغییرات کنار بیایید.

سازگاری با نوزاد جدید همچنین به معنای سازگاری با یکدیگر به عنوان والدین جدید است. بالاخره بچه دار شدن همه چیز را تغییر می دهد. اگر شما هم یک والدین جدید هستید، به خواندن ادامه دهید تا در مورد 7 چالش اصلی که ممکن است با آنها روبرو شوید، آشنا شوید:

7 چالش که والدین نوزاد متولد شده با آن روبرو هستند:

  1. انطباق با تغییرات:

    بچه دار شدن از بسیاری جهات مانند مهاجرت به یک کشور جدید است. هیجان پدر و مادر شدن همراه با تغییرات به ظاهر بی پایانی است که باید در سبک زندگی و طرز فکر خود ایجاد کنید. تازه مادران باید یاد بگیرند که در کنار مراقبت از خود با مسئولیت شیردهی و پرورش کودک خود کنار بیایند. پدران جدید باید درک کنند که چگونه و چه زمانی دست یاری بدهند. برای هر دو، مدتی طول می کشد تا با وضعیت تغییر یافته کنار بیایند. با این حال، اکثر والدین در نهایت یاد می گیرند که با سناریوی جدید سازگار شوند.

  2. کم خوابی و خستگی:

    مراقبت از نوزاد بسیار سخت است. تسلی دادن به نوزاد، خواباندن او، غذا دادن به موقع، تعویض پوشک و غیره از کارهایی است که بدون توجه به روز یا شب باید از آنها مراقبت کنید. در کنار این، ممکن است لازم باشد برخی از مسئولیت های خانگی را نیز انجام دهید. در نتیجه ممکن است احساس خستگی و کمبود خواب کنید. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« علت بی خوابی نوزاد »» را حتما مطالعه کنید.

  3. نگرانی برای ایمنی کودک:

    ممکن است در مورد امنیت او در این دنیای بزرگ و بد که در آن کودکان مورد استثمار و آزار و اذیت قرار می گیرند، احساس نگرانی کنید. با این حال، می‌توانید از این واقعیت که طبیعت کوچولوی شما را سخت‌تر از آنچه فکر می‌کنید کرده است، حس آرامش بگیرید.

  4. نوزاد از خوردن غذا امتناع می کند:

    اگرچه کوچولوی شما بیشتر اوقات خواب است و برای همه چیز به شما وابسته است، اما او هنوز ذهن خود را دارد. و گاهی اوقات، او می تواند با نگرش خود احساس نگرانی و اضطراب در شما ایجاد کند. برای مثال، با امتناع از تغذیه. به جای نگرانی از این رفتار، بعداً دوباره امتحان کنید. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« تغذیه نوزاد »» را که قبلا منتشر کردیم مطالعه کنید.

  5. عدم صمیمیت:

    در چند ماه اول پس از زایمان، زندگی یک مادر تازه حول محور کودک می چرخد ​​در حالی که پدر به سر کار می رود و زندگی بیرون از چهار دیواری خانه دارد. در نتیجه، ممکن است یک زوج نتوانند زمان کافی را با یکدیگر بگذرانند. این، همراه با عواملی مانند کمبود خواب و خستگی، گاهی اوقات می تواند باعث ناامیدی زیادی شود و منجر به اختلاف نظر شود. بنابراین، سعی کنید به طور منظم استراحت کنید و زمان با کیفیتی را با یکدیگر بگذرانید.

  6. زندگی اجتماعی کمتر فعال:

    زوج‌هایی که زندگی اجتماعی فعالی دارند، بعد از تولد فرزندشان متوجه خواهند شد که زندگی به میزان قابل توجهی کند شده است. اما به جای احساس ناامیدی، باید درک کنید که اکنون زمان مراقبت از سلامتی خود و کودکتان است.

  7. توصیه های متناقض:

    تقریباً هر یک از اعضای خانواده در قبال سلامت نوزاد جدید احساس مسئولیت می کند و از این رو مشتاق مشاوره دادن است. گاهی اوقات، این می تواند شما را در شرایط سختی قرار دهد، به خصوص زمانی که دو عضو مختلف توصیه های متناقضی ارائه می دهند. در چنین مواقعی، به یاد داشته باشید که همیشه ایده خوبی است که قبل از ادامه کار، مسائل را با پزشک اطفال خود در میان بگذارید.

…:::حتما مطالعه کنید : غذاهای مخصوص کودکان زیر یکسال :::…

پدر و مادر شدن فرآیندی است که زندگی را تغییر می دهد. بنابراین، برای روال جدید زندگی و تغییرات در روابط خود آماده باشید. و به یاد داشته باشید که حمایت از یکدیگر به همان اندازه مهم است. علاوه بر این، رابطه ی خوب پدر و مادر تأثیر مفیدی روی کودک در حال رشد شما خواهد داشت.

…::: مقاله پیشنهادی : راهکارهای بهبود خواب نوزاد :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات  پرستار سالمند در منزل کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.