تاثیر مراقبت از والدین سالمند بر زندگی خانوادگی

مقاله حاضر به بررسی تأثیر مراقبت از سالمندان بر زندگی خانوادگی می‌پردازد. این موضوع به طور گسترده‌ای در جامعه‌های امروزی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا افزایش سن جمعیت و تغییرات در ساختار خانواده‌ها، نیاز به مراقبت بیشتری از سالمندان را الزامی کرده است اما چگونه مراقبت از والدین سالمند بر زندگی خانوادگی تأثیر می گذارد؟ این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله تاثیر مراقبت از والدین سالمند بر زندگی خانوادگی
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

خانواده ها از روابط پیچیده و گاهی رقابتی تشکیل شده اند. اگر مراقبت از والدین سالخورده را شروع کرده اید، احتمالاً مجبور شده اید مسئولیت مراقبت از آنها و مدیریت روابط خود با خانواده نزدیک خود را یاد بگیرید. چه تاثیری بر همه افراد درگیر دارد؟

تأثیر بر روابط خانوادگی

میانگین سنی یک مراقب خانواده 49 سال است. به طور معمول، او (65 درصد زن) یا او احتمالاً همسر و فرزندی در خانه دارد. همانطور که نیازهای مراقبتی سالمند با افزایش سن افزایش می یابد، نیازهای خانواده نزدیک کاهش نمی یابد. آنها ممکن است در واقع افزایش یابد. همسران و فرزندان ممکن است از شما یا والدین سالخورده‌تان رنجیده شوند و زمان و انرژی فزاینده‌ای که دور از خانواده سپری می‌شود – به خصوص اگر شروع به از دست دادن لحظات و رویدادهای خاص کنید و از دیدگاه آنها قادر به مدیریت کامل خود نباشید. نقش پدر و مادر

نگرانی های مالی نیز می تواند وارد این تصویر شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مراقبان خانواده هزاران دلار از پول خود را برای مراقبت از والدین سالخورده خرج می‌کنند، از جمله کمک به پرداخت وام مسکن، هزینه‌های تجهیزات پزشکی، تغییرات خانه برای مقابله با چالش‌های حرکتی سالمندان، خدمات مراقبت شخصی، داروها، و پرداخت مشارکت برای پزشکان و… بیمارستان ها

این به فداکاری هایی تبدیل می شود که بر دوش مراقب و خانواده نزدیکان او می افتد. طبق AARP، موارد زیر اغلب قربانی می شوند:

  1. سفر یا تعطیلات، 54٪
  2. غذا خوردن در رستوران ها، 51%
  3. ویزیت پزشک شخصی، 24٪
  4. مواد غذایی، 22٪
  5. لوازم خانگی 19%
  6. طب شخصی 18%
  7. تحصیلات کودکان، 9٪

محاسبه سایر هزینه های مالی دشوارتر است، مانند مراقبی که ساعات کاری را کاهش می دهد یا از شغل خود استعفا می دهد تا زمان بیشتری را به والدین اختصاص دهد. نه تنها هزینه های فوری برای خانواده دارد، بلکه فرصت های پیشرفت شغلی آینده نیز ممکن است از دست برود.

استرس و خستگی که ممکن است پس از مراقبت اغلب تجربه کنید توسط خانواده نزدیک شما نیز احساس می شود و ممکن است به محل اختلاف و رنجش تبدیل شود.

سایر اعضای خانواده، از جمله خواهر و برادر، ممکن است از شما به خاطر حمایت و کمکی که ارائه می کنید انتقاد کنند. منبع می تواند تنش های طولانی مدت، حسادت ها و اختلاف نظرها باشد که ارتباط چندانی با توانایی شما برای خدمت به عنوان یک مراقب خانواده ندارد. کیفیت و میزان مراقبتی که ارائه می کنید و همچنین هزینه ممکن است زیر سوال برود. اعضای خانواده ای که در فاصله طولانی از والدین زندگی می کنند ممکن است میزان نیازهایی را که شما به آنها رسیدگی می کنید درک نکنند یا به سادگی نگرانی خود را در مورد بدتر شدن سلامتی والدین خود به شما تحمیل کنند.

با این حال، برخی از اثرات مثبت بر خانواده نزدیک شما وجود دارد. به عنوان مثال، فرزندان شما تعهد شما را برای پس دادن به یکی از عزیزان ارشد خود خواهند دید. و همانطور که برای مراقبت از والدین سالخورده وقت صرف می کنید، زندگی شما غنی می شود – و می توانید داستان ها و تاریخچه خانوادگی را به نسل جوان منتقل کنید.

…::: حتما مطالعه کنید: نکات مراقبت از سالمندان :::…

پشتیبانی را پیدا کنید

این مهم است که تا آنجا که ممکن است منابع زیادی را برای کمک به شما در نقش خود به عنوان یک مراقب پیدا کنید. با خانواده و دوستان خود صحبت کنید. دریابید که آنها چه چیزی می توانند کمک کنند. کار تیمی می تواند روابط بین اعضای خانواده شما را بهبود بخشد. با این حال، شما همچنین به زمان با خانواده نزدیک خود و برای خودتان نیاز دارید. مراقبان خانواده به طور متوسط چهار سال را در این نقش سپری می کنند. این مدت زمان زیادی است تا خود را وقف مراقبت از شخص دیگری کنید. در طول مسیر، شما و خانواده نزدیکتان به استراحت نیاز خواهید داشت.

گروه‌های حمایت از مراقبین وجود دارند که می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را ارائه دهند و اگر احساس انزوا و افسردگی کرده‌اید، احساسی را تقویت کنند. پیشنهاد میکنیم مقاله «« راهکارهای پیشگیری از افسردگی در سالمندان »» راه مطالعه کنید.

علاوه بر این، بردن موقت عزیزتان به خانه سالمندان، جامعه کمکی یا مهدکودک بزرگسالان ممکن است امکان پذیر باشد.

مراقبانی هم هستند که به خانه می آیند. این به سالمندان امکان می دهد در یک محیط آشنا باقی بمانند. مراقبت ارائه شده می تواند برای چند ساعت، 24 ساعت، چند روز یا هر چیز دیگری باشد.

از این خدمات برای رفع فشار، گذراندن وقت با همسر و فرزندان خود یا تکمیل کارهایی که مدت ها به تعویق افتاده است، استفاده کنید.

هنگامی که از والدین سالخورده مراقبت می کنید، مهم است که سایر روابط خود را به خاطر بسپارید. هر زمان که لازم است کمی وقت خود را صرف خود یا سایر اعضای خانواده خود کنید، دنیای آرامش  خدماتی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند.

…::: لیست تمام خانه سالمندان کرج (شماره + آدرس + نقشه گوگل) :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و آماده استخدام پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.