سوپ مقوی برای سالمندان

قدرت جادویی سوپ برای سالمندان اغلب نادیده گرفته می شود، سوپ می تواند منبع عالی از مواد مغذی، هیدراتاسیون و راحتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و منظم باشد. بسیاری از مردم فقط در هنگام بیماری سوپ را به عنوان رزق و روزی فکر می کنند، زیرا به قدرت شفابخش سوپ، که یک غذای کلاسیک قدیمی است، ایمان دارند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن از فواید سوپ برای سالمندان صحبت کردیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله سوپ مقوی برای سالمندان

سوپ داغ برای راحتی در هوای سرد

هنگامی که هوای سردتر نزدیک می شود، ما اغلب هوس گرما و راحتی غذاهایی مانند سوپ را داریم. بسیاری از ما با شروع شرایط آب و هوایی سخت در حال تغییر در غذاهایی هستیم که در خلق و خوی آن ها هستیم.

برخلاف طعم های سبک تابستان، با هجوم آب و هوای پلیور، ما معمولاً می خواهیم غذاهایی بخوریم که به ما احساس راحتی و راحتی بدهد. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که سوپ برای بدن عالی است، و سالمندان می توانند با گنجاندن انواع سوپ های خوشمزه در رژیم غذایی معمول خود از راه های مختلفی سود ببرند.

سوپ یک وعده غذایی مغذی در تمام طول سال است اما در روزهای سرد می تواند فوق العاده سیر کننده باشد. هنگام تنظیم و برنامه ریزی وعده های غذایی برای سالمندان، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. در حالت ایده‌آل، وعده‌های غذایی باید راحت، مغذی، لذیذ و چیزی باشد که سالمندان در زمان نزدیک شدن به وعده‌های غذایی منتظر خوردن آن هستند. سوپ یکی از آیتم های منو است که تمام این کادرها و موارد دیگر را علامت می زند.

فواید فوق العاده سوپ برای سلامتی سالمندان

موارد زیر تنها برخی از دلایلی است که چرا سوپ یک وعده غذایی مقوی و مفید برای سالمندان است:

  • تهیه آسان:

    سوپ یک غذای آسان برای تهیه است، به این معنی که بسیاری از سالمندان می توانند آن را به تنهایی در خانه مدیریت کنند. حتی زمانی که آنها از دوستان، عزیزان یا مراقبان کمکی ندارند، می توانید سوپ را از موادی که از قبل در آشپزخانه دارید درست کنید.
  • مغذی:

    داشتن یک کاسه سوپ بخار پز خوب می تواند به افزایش دمای بدن در روزهای سردی که سرد هستید و گرم شدن غیرممکن به نظر می رسد کمک کند. سوپ همچنین می تواند به گرم کردن معده و نرم کردن آن قبل از خوردن سایر غذاها برای بهبود هضم غذا کمک کند.
  • آبرسانی:

    سوپ با مقدار زیادی آب درست می شود و آبرسانی را به شما می دهد. کم آبی یک مشکل رایج برای افراد مسن است زیرا حجم طبیعی آب در بدن با افزایش سن کاهش می یابد. منبع اضافی H20 می تواند به بدن در جلوگیری از بیماری و عفونت کمک کند.
  • مقوی:

    ماهیت کلی تهیه سوپ، آن را به گزینه ای عالی برای بسته بندی در مواد مغذی و درشت مغذی فراوان تبدیل می کند. چیزهایی مانند سبزیجات، لوبیا، غلات و سایر مواد در یک کاسه می توانند یک وعده غذایی متعادل را ایجاد کنند. پختن و مصرف تمام مواد موجود در آبگوشت همچنین به این معنی است که هیچ یک از ویتامین ها و مواد معدنی در فرآیند پخت کم نمی شود، بنابراین تمام خوبی ها در هر قاشق باقی می ماند.
  • همه کاره:

    تنوع و ترکیب مواد در یک قابلمه سوپ بی پایان است و سوپ را به یک وعده غذایی سازگار برای هر مناسبتی تبدیل می کند. افزودن طیف گسترده‌ای از اجزای تشکیل دهنده سوپ، این امکان را فراهم می‌کند تا سوپ‌ها با نیازها و ذائقه‌های فردی سازگار شوند. سوپ‌ها را می‌توان برای یک رژیم غذایی خاص، دریافت کالری کمتر یا بیشتر، یا ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی که باید مصرف شوند، تنظیم کرد.
  • سیر کننده:

    سوپ اغلب به عنوان یک وعده غذایی بالقوه نادیده گرفته می شود، زیرا تصور می شود که سیر کننده نیست. با این حال، بسته بندی سوپ متراکم با مواد مختلف، از جمله پروتئین و برنج یا پاستا، می تواند بسیار دلچسب باشد. یک طرف نان سبوس دار تازه نیز می تواند مقداری ماده غنی شده اضافه کند.
  • راحت:

    سوپ معمولاً در یک قابلمه بزرگ خورش می‌شود، سوپ باقیمانده‌ی غذای خوبی دارد و می‌تواند چندین وعده غذایی را در طول هفته فراهم کند. سوپ را همچنین می‌توان منجمد کرد، تا زمانی که هوس کردید از فریزر خارج شود.
  • قابل اشتراک گذاری:

    سوپ یک وعده غذایی عالی برای اشتراک گذاری است که آن را به یک وعده غذایی اجتماعی عالی برای مهمانان خانه و بازدیدکنندگان تبدیل می کند. تمرکز می‌تواند روی مکالمه و تعامل بدون نگرانی از سر و صدا کردن در مورد تهیه غذای پیچیده باشد.
  • مقرون به صرفه:

    سوپ یک راه عالی برای استفاده از مواد باقی مانده از یخچال و شربت خانه است. با تهیه هفتگی یک قابلمه سوپ با سبزیجاتی که کمی قدیمی‌تر می‌شوند در یخچال به کاهش ضایعات غذایی کمک می‌کند.

سوپ ها معمولاً یک غذای اصلی روزمره هستند و غذا و راحتی را فراهم می کنند. چه در یک کاسه سوپ نوستالژیک قرار دهید که یادآور روزهای کودکی ما است و چه پختن چیزی که به طور خاص برای رفع نیازهای تغذیه ای و رژیمی طراحی شده است، سوپ یک وعده غذایی همه کاره و در دسترس است که می تواند فواید سلامتی فوق العاده ای را برای سالمندان ارائه دهد.

…::: حتما مطالعه کنید : لیست غذا برای سالمندان :::…

7 دستور پخت سوپ ایده آل برای تغذیه سالمندان

سوپ یک وعده غذایی ایده آل برای افراد مسن است زیرا هم سیر کننده است و هم هضم آسان و اغلب اوقات بسیار مغذی است.

در حالی که به نظر می رسد این یک گزینه فصلی بیشتر از بخشی منظم از رژیم غذایی افراد باشد، بسیاری از سوپ ها اساسا یک کاسه غلیظ از مواد مغذی لازم برای سلامتی و طول عمر هستند. همچنین غذای مناسبی برای مراقبین است که صرفاً به گرم کردن نیاز دارد و می‌توان آن را از قبل تهیه کرد و نیاز به پخت و پز زیاد دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 7 دستور پخت سوپ وجود دارد که برای رژیم غذایی افراد مسن ایده آل است.

  1. لوبیا توسکانی

یک سوپ مقوی پر از مواد سالم راه خوبی برای ایجاد احساس سیری در افراد است، اما این دستور غذا حاوی مقدار زیادی فیبر است. سبزیجاتی مانند هویج، قارچ، اسفناج یا گوجه‌فرنگی را اضافه کنید تا از نظر تغذیه‌ای بیشتر به آن ببخشید. این دستور العملی است که فواید زیادی دارد، توسط انجمن قلب آمریکا توصیه شده است.

  1. کدو حلوایی

برای افراد مسن‌تر که قادر به جویدن نیستند، این پوره یک وعده غذایی مناسب است که در پالت آن آسان است و سرشار از ویتامین‌های B و مواد مغذی مانند نیاسین، تیامین و پتاسیم است که برای عملکرد سالم چندین اندام حیاتی هستند. این یک دستور العمل عالی برای مبارزه با فشار خون بالا و اثرات ناخواسته رژیم غذایی سرشار از سدیم است.

  1. چودر

با استفاده از سبزیجات و غذاهای دریایی که حاوی دوز سالم اسیدهای چرب امگا 3 هستند، چوچا به دلیل این واقعیت که به طور سنتی دوز سنگین لبنیات را شامل می شود، افزودنی شگفت انگیز به لیست است. اما، همانطور که این روزها در مورد لبنیات وجود دارد، آشپزهای آگاه به سلامت دستور العمل های پویا را با استفاده از جایگزین های لبنی مانند شیر بادام یا نارگیل ایجاد کرده اند. چه غذاهای سبزیجات، ذرت یا غذاهای دریایی، هیچ کمبودی در مسیرهای غذایی برای سفر با این سوپ وجود ندارد.

  1. گوجه فرنگی

سوپ گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و کاروتنوئیدها است و به دلیل توانایی آن در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، یک ماده اصلی با ارزش برای رژیم غذایی افراد مسن است. همچنین می‌تواند اثر ضربه‌ای داشته باشد که احتمال ابتلا به سرطان‌های خاصی مانند سرطان معده، روده بزرگ، سینه، پروستات و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. گوجه فرنگی حاوی مواد معدنی ارزشمندی مانند مس، سلنیوم و پتاسیم و همچنین ویتامین های A و C است. گوجه فرنگی می تواند به حفظ فشار خون سالم، حمایت از سلامت قلب، بهبود قند خون، کاهش یبوست و بهبود سلامت کلی پوست و چشم کمک کند. تنها نکته منفی برای نگهداری سوپ گوجه فرنگی خریداری شده محتوای سدیم آن است، بنابراین اگر قصد دارید به طور منظم آن را بخورید، ممکن است بخواهید یک نسخه کم سدیم را در نظر بگیرید.

  1. مرغ

سوپ مرغ یک نجات دهنده در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، به دلیل داشتن آبگوشت در رژیم غذایی سالمندان ارزشمند است. این آبگوشت از استخوان ساخته شده و دارای مواد معدنی زیادی مانند فسفر، منیزیم و کلسیم است. در نتیجه، آبگوشت می تواند به حفظ مفاصل قوی و مبارزه با آرتروز، کاهش التهاب، و بهبود خواب و تلاش برای کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، آبگوشت سرشار از کلاژن است و می تواند به عنوان نوعی هیدراتاسیون عمل کند. چیزهایی مانند هویج، کرفس، پیاز و جعفری که اغلب برای طعم دادن به سوپ مرغ استفاده می شوند، سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

  1. عدس

سوپ عدس سرشار از پروتئین، فیبر، منبع خوبی از ویتامین های گروه B، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی است که همگی نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارند. همچنین حاوی مواد شیمیایی است که در مبارزه با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مفید است. در اینجا یک دستور العمل خوشمزه به نظر می رسد که اشتهای شما را برای عدس تحریک می کند و نشان می دهد که درست کردن این سوپ چقدر آسان است.

  1. مینسترون

سوپ سبزیجات ایتالیایی، مینسترون به طور گسترده ای برای رژیم های غذایی سالمندان توصیه می شود، زیرا حاوی انواع سبزیجات مانند کلم، هویج، گوجه فرنگی و سایر غذاهای کم کالری مانند آبگوشت است. فیبر بالایی دارد، حاوی انواع کربوهیدرات های سالم است و به راحتی می توان آن را در نسخه کم سدیم درست کرد. اگر نگران پختن آن هستید، نگران نباشید. مینسترون یکی از ساده‌ترین سوپ‌هایی است که می‌توان نسخه سالم آن را در قوطی در قفسه فروشگاه‌های مواد غذایی یافت.

…::: حتما مطالعه کنید : غذاهای مقوی برای سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک جهانشهر کرج  در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *