غذاهای مفید برای پوکی استخوان در کودکان

فرزندانتان را به یک رژیم غذایی سالم از نظر استخوان سوق دهید. تغذیه سالم برای استخوان یک امر خانوادگی است! از مادربزرگ تا جوان‌ترین نوه، تغذیه‌ای که استخوان‌های قوی را می‌سازد و حفظ می‌کند باید برای کل خانواده اولویت داشته باشد. در این مقاله که توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است در مورد غذاهای مفید برای پوکی استخوان در کودکان صحبت کردیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله غذاهای مفید برای پوکی استخوان

پوکی استخوان در کودکان و نوجوانان

دوران کودکی و نوجوانی مهم‌ترین زمان برای تقویت استحکام استخوان است و والدین می‌توانند در یافتن راه‌هایی برای گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی کودکان خود خلاق باشند. این زمانی از زندگی است که اندازه و استحکام استخوان های ما به طور قابل توجهی افزایش می یابد. اگرچه روند استخوان سازی تا اواسط دهه بیست سالگی ما ادامه دارد (زمانی که “به حداکثر حجم استخوان” می رسد)، تقریباً نیمی از آن در دوران نوجوانی انباشته می شود و یک چهارم در واقع در طول دوره دو ساله سریع ترین رشد ایجاد می شود.

اوج توده استخوانی تا حد زیادی ارثی است، اما دو عامل مهم وجود دارد که به تعیین اینکه آیا کودک واقعاً به توده استخوانی مطلوب خود می رسد یا خیر وجود دارد:

  1. تغذیه
  2. ورزش

تغذیه برای رشد استخوان کودک بسیار حیاتی است، جوانان باید یک رژیم غذایی «سالم برای استخوان» داشته باشند که شامل مواد مغذی مناسب برای به حداکثر رساندن پتانسیل استحکام استخوان‌شان باشد. رژیم غذایی باید شامل غذاهایی باشد که سرشار از کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین K، منیزیم، روی و کاروتنوئیدها (که در بسیاری از سبزیجات برگ سبز، هویج، فلفل و میوه ها یافت می شود) باشد.

توصیه های مقامات بهداشتی نشان دهنده نیاز به کلسیم و پروتئین اضافی در این گروه سنی است. به عنوان مثال، توصیه های بین المللی (موسسه پزشکی) 1300 میلی گرم کلسیم در روز برای کودکان 9-18 ساله و 46 و 52 گرم پروتئین برای دختران و پسران 14-18 ساله است. با این حال، تخمین‌های حاصل از مطالعات مختلف نشان می‌دهد که 85 درصد از دختران نوجوان مقدار توصیه شده روزانه کلسیم را با میانگین حدود 700 تا 950 میلی‌گرم در روز برآورده نمی‌کنند و بیش از نیمی از آنها کمتر از 500 میلی‌گرم در روز مصرف می‌کنند.

متأسفانه، همانطور که بیشتر والدین بسیار آگاه هستند، این می تواند نبردی باشد که جوانان را مجبور به انتخاب غذاهای مغذی به جای فست فودها و نوشیدنی های شیرین کند. بیشتر آنها ترجیح می دهند به جای شیر، نوشابه های گازدار بنوشند، و بسیاری از آنها از سبزیجات مغذی اجتناب می کنند یا به جای خوردن میان وعده ماست، آجیل یا میوه های خشک، آب نبات میل می کنند.

…::: مقاله پیشنهادی : غذاهای ناسالم برای کودکان :::…

5 نکته طلایی برای جلوگیری از پوکی استخوان در کودکان

در اینجا پنج نکته وجود دارد که چگونه می توانید به فرزندان خود کمک کنید از یک رژیم غذایی مغذی تر لذت ببرند که به بهبود سلامت استخوان آنها کمک می کند:

  1. غذاهای سالم را از سنین پایین شروع کنید

برخلاف نوجوانان، کودکان خردسال تا حد زیادی به غذاهایی که والدین تهیه می کنند وابسته هستند. به همین دلیل است که بهتر است از سنین پایین شروع به القای رفتارهای غذایی سالم کنید – زمانی که هنوز حداکثر کنترل را بر آنچه فرزندانتان در طول روز می‌خورند دارید.

  1. آن را در دسترس قرار دهید

یک مطالعه نشان داد که یکی از دلایلی که کودکان به طور منظم غذاهای غنی از کلسیم مصرف نمی‌کنند، نبود محصولاتی مانند ماست، پنیر یا توفو در خانه است. همان مطالعه نشان داد که والدین هیچ توقعی از فرزندان خود برای مصرف غذاهای غنی از کلسیم نداشتند. به عنوان والدین، مطمئن شوید که یخچال شما دارای گزینه های غذایی سالم است که به راحتی در هنگام گرسنگی در دسترس هستند. وعده‌های غذایی را تهیه کنید که حاوی غذاهای سالم غنی از کلسیم مانند محصولات لبنی، ماهی‌های چرب، طیف گسترده‌ای از سبزیجات، غلات کامل، محصولات سویا، لوبیا و عدس، آجیل، دانه‌ها و میوه‌ها باشد.

  1. آن را در دسترس قرار ندهید

غذاهای ناسالم را در انبار خود کاهش دهید. داشتن گزینه های غیر سالم کمتر در اطراف، فرزندان شما را مجبور می کند که به جای آن میان وعده های مغذی بیشتری بخورند.

  1. شیر پتانسیل صبحانه

صبحانه یکی از ساده ترین وعده های غذایی است که در آن می توانید لبنیات و سایر مواد مغذی را به رژیم غذایی کودکان خود اضافه کنید. نان تست یا پنکیک سبوس‌دار، برش‌های میوه، موسلی با ماست، تخم‌مرغ، غلات سبوس‌دار با شیر کم‌چرب – پتانسیل زیادی برای تبدیل صبحانه به عنوان یک وعده غذایی کلیدی برای استخوان‌ها در روز وجود دارد.

  1. آن را دزدکی وارد کنید

آیا هیچ والدینی وجود دارد که سعی نکرده باشد مواد سالم را «دزدانه وارد» کند؟ چه سویا را در یک دستور غذا پنهان کنید، چه یک سبزی منفور را با افزودن یک لایه پنیر کم چرب ذوب شده پنهان کنید، یا دسرهایی را تهیه کنید که ترکیبات پنهان را ترکیب می کند. هر چیزی می رود. درنگ نکن!

  1. به دنبال جایگزین های سالم باشید

گاهی اوقات فقط یک موضوع ارائه جایگزین هایی است که به کودکان یا نوجوانان شما کمک می کند تا آن مقدار اضافی کلسیم یا ویتامین ها را دریافت کنند. شیر نمیخورند؟ شیر شکلات شیرین نشده را امتحان کنید یا اسموتی میوه ای را با شیر ارائه دهید. آنها میوه تازه نمی خورند؟ از میوه های خشک مانند آلو به عنوان میان وعده استفاده کنید. نه به نخود؟ سعی کنید دیپ هوموس را با کراکر سرو کنید. ماست نمی خورید؟ دسرها یا سس های تهیه شده با ماست را سرو کنید. خلاق بودن!

همچنین می‌توانید بچه‌هایتان را تشویق کنید که در تهیه غذا مشارکت کنند – از انتخاب دستور غذا گرفته تا خرید مواد اولیه در فروشگاه با شما، کودکانی که به تهیه یک غذا کمک کرده‌اند، بیشتر از خوردن آن لذت می‌برند – حتی اگر حاوی مواد «غیر محبوب» باشد.

و فراموش نکنید که یک الگو باشید. والدینی که وعده‌های غذایی نامنظم می‌خورند یا رژیم‌های معمولی دارند، الگوی خوبی نیستند. وزن بدن سالم به استخوان مطلوب کمک می کند سلامت و حتی کودکان می توانند تحت تأثیر تمرکز ناسالم بر کاهش وزن قرار گیرند. یک مطالعه در مورد رفتارهای غذایی در دختران پیش از نوجوانی نشان داد که بسیاری از آنها تمایلی به خوردن غذاهای غنی از کلسیم (مانند پنیر یا شیر) ندارند تا از چربی رژیم غذایی خودداری کنند.

تحقیقات ثابت کرده است که اساس پیشگیری از پوکی استخوان از دوران کودکی شروع می شود – بنابراین به عنوان یک والدین، مطمئن باشید: استراتژی هایی که به کودک شما کمک می کند تا آن تقویت اضافی مواد مغذی سالم را دریافت کند، ارزش تلاش را دارد.

…::: مقاله پیشنهادی : میوه های مفید برای کودکان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در فردیس، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *