غذاهای ناسالم برای کودکان

همیشه تغذیه سالم در کودکان برای همه خانواده ها حائز اهمیت بوده است، در این مقاله به معرفی 7 مورد از غذاهای ناسالم برای کودکان می پردازیم و مواد خوراکی نا سالم کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم، با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصصص پرستار کودک در کرج تهیه شده است.

غذاهای ناسالم برای کودکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

…:::: حتما مطالعه کنید : خوراکی های مضر برای کودکان ::::…

1. قندهای ساده:

اینها قندهای ساده ای هستند که به عنوان طعم دهنده به میوه های کنسرو شده / خوراکی ها اضافه می شوند. مصرف بیش از حد آب کنسرو یا شکر ساده ممکن است بدن را کم آب کند، حرکت روده را کاهش دهد و مهمتر از همه باعث افزایش وزن شود. آنها همچنین بر بهداشت دندان کودکان تأثیر منفی می گذارند که منجر به پوسیدگی می شود.

یک مبادله هوشمند می تواند مصرف آب میوه های تازه با استفاده از قطره لیمو و عسل باشد. شیر با زردچوبه، ریحان و کمی دارچین (شیر طلایی) طعم شیرین می دهد. در برخی مواقع می‌توان انگور را به عنوان شیرین‌کننده اضافه کرد که منجر به افزایش سطح هموگلوبین می‌شود.

2. سدیم (نمک معمولی):

فست فودهای منجمد مانند پیتزای منجمد یا تاپینگ هایی که برای پیتزا استفاده می شود، بیکن فرآوری شده یا گوشت ارزش غذایی را کاهش می دهند زیرا در طول فرآوری مقدار زیادی سدیم به اشکال مختلف اضافه می شود. سدیم اضافی منجر به فشار خون بالا، احتباس مایعات در بافت های بدن و در نتیجه افزایش وزن بدن می شود.

یک مبادله هوشمند می تواند اضافه کردن قطره های لیمو برای بهبود طعم حتی با افزودن مقدار کمی نمک باشد.

…::: حتما مطالعه کنید : بهترین غذای برای مدرسه کودک :::…
پوستر پرستار کودک در کرج

…:::: حتما مطالعه کنید : لیست غذا برای رشد کودک آپدیت جدید ::::…

3. آرد تصفیه شده

آرد تصفیه شده محتوای فیبر ناچیزی دارد و کربوهیدرات ساده ای است که به راحتی جذب می شود و منجر به افزایش سطح قند خون و افزایش وزن بدن می شود.

غلات کامل دارای سه جزء هستند.

  • جوانه: قسمت تولید مثل منبع غنی پروتئین های گیاهی است و همچنین حاوی ریزمغذی هایی مانند منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر است که در سال های رشد کودک مهم هستند.
  • سبوس: لایه بیرونی سخت فیبر و تیامین (ویتامین های ب کمپلکس) است.
  • اندوسپرم: این قسمت داخلی نشاسته دانه است.

در فرآیند تولید آرد تصفیه شده، سبوس و میکروب‌ها با باقی ماندن آندوسپرم نشاسته‌ای که به صورت پودر در می‌آید، درمان می‌شوند.

محتوای بالای نشاسته غلات تصفیه شده باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شود. افزودنی هایی مانند مواد تقویت کننده آرد (برومات پتاسیم) و سفید کننده ها (بنزوئیل پراکسید) که رنگ سفید را به آرد می دهند برای سلامتی مضر هستند.

چربی به عنوان پروتئین و کربوهیدرات بخشی ضروری از رژیم غذایی ما است. آنها سوخت مورد نیاز انرژی بدن هستند. بسیاری از عملکردهای بدن به وجود چربی بستگی دارد. ویتامین های خاصی (ویتامین A، D و E) وجود دارند که در چربی ها حل می شوند و با روغن بهتر جذب می شوند.

دو نوع چربی ناسالم وجود دارد: چربی های اشباع شده که باید به مقدار کم مصرف شوند و چربی های ترانس که باید از مصرف آنها پرهیز کرد. بیشتر چربی های اشباع شده محصولات حیوانی هستند که در لبنیات و تکه های چرب گوشت گاو و بره یافت می شوند. چربی های اشباع بیش از حد باعث افزایش کلسترول بد یعنی LDL (لیپیدهای کم چگالی) می شود.

چربی های ترانس در روغن های گیاهی تا حدی هیدروژنه ظاهر می شوند. آنها بدترین چربی ها هستند زیرا منجر به افزایش LDL و همچنین سرکوب HDL (کلسترول خوب) می شوند. آنها همچنین تری گلیسیرید را در بدن افزایش می دهند.

….:::::::::: مقاله پیشنهادی ::: لطفا مقاله تغذیه کودک را برای اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید ::::::::…

4. چربی ها:

چربی‌های ضروری که برای بدن مهم هستند، چربی‌های چند غیراشباع هستند که گیاهی هستند. آنها خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند و سطح کلسترول خون را کاهش می دهند.

یک مبادله هوشمند می تواند چربی های گیاهی را به طور عاقلانه در رژیم غذایی روزانه شما بگنجاند.

اینها منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. ماهی، دانه کتان، دانه چیا و گردو نیز می تواند در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

5. غلات فرآوری شده یا غذاهای آماده:

در طول تبدیل محصولات غذایی طبیعی، بسیاری از مواد مغذی را می توان از بین برد یا حذف کرد. گرم کردن یا خشک کردن غذا می تواند برخی از ویتامین ها و رطوبت موجود در غذا، به ویژه ویتامین B و C را از بین ببرد زیرا به گرما حساس هستند. پوست کندن لایه بیرونی میوه ها و سبزیجات و غلات کامل ممکن است مواد مغذی و فیبر گیاهی را از بین ببرد. میله های غلات، میله های گرانولا، آجیل های طعم دار و روکش دار، غذاهای آماده برای مایکروویو، نودل های فوری برخی از غذاهای آماده هستند. شیرین‌کننده‌ها و نگهدارنده‌های مصنوعی نیز هنگام پردازش بسیاری از غذاها اضافه می‌شوند تا طعم آنها را افزایش داده و آنها را به گوشه‌ای جذاب از فروشگاه‌های بزرگ تبدیل کنند.

همه غذاهای فرآوری شده نمی توانند انتخاب بدی باشند. برخی از غذاها برای ایمن سازی نیاز به پردازش دارند، مانند شیر باید برای حذف باکتری های مضر فرآوری شود.

یک مبادله هوشمند می تواند خوردن میوه های تازه، سبزیجات با پوست و گوشت بدون چربی تازه باشد. غذاهای فرآوری شده باید همیشه پس از مطالعه دقیق برچسب محصول غذایی خریداری شوند. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله سبزیجات مفید برای کودکان را مطالعه کنید تا آنهارا بشناسید.

6. نوشابه های گازدار (آب گازدار) یا نوشابه های گازدار:

این نوشیدنی ها شامل نوشیدنی های حاوی دی اکسید کربن، شیرین کننده ها و تقویت کننده های طعم هستند. رایج ترین شکر افزوده شده، شکر سفره یا ساکارز (شکلی از کربوهیدرات های ساده) است. تعداد کمی از نوشیدنی های گازدار با اسید فسفریک به عنوان تقویت کننده طعم نوشابه ها ترکیب می شوند. این امر در جذب کلسیم اختلال ایجاد می‌کند و در نتیجه کمبود کلسیم ایجاد می‌شود و بیشتر منجر به شکستگی‌های مکرر می‌شود. غلظت بالای کربوهیدرات‌های ساده با باکتری‌های دهان واکنش می‌دهد و منجر به تخمیر اسیدهایی می‌شود که مینای دندان ما را حل کرده یا فرسایش می‌دهد و باعث پوسیدگی دندان می‌شود. کالری خالی بدون هیچ گونه ارزش غذایی مستقیماً با چاقی کودکان و سایر مسائل مربوط به سندرم متابولیک مرتبط است که منجر به دیابت در کودکان با خطر قلبی عروقی می شود. آنها همچنین حاوی کافئین هستند که اعتیادآور است و منجر به اختلالات اضطرابی می شود. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله علت بوی دهان کودک را برای اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید.

7. آدامس جویدن:

این ماده غذایی مبتنی بر صمغ است که اگر بلعیده شود غیر قابل هضم است و سال ها در معده ما باقی می ماند. مواد دیگر شیرین کننده ها، طعم دهنده ها و نگهدارنده ها هستند. استفاده منظم از آدامس با سردرد و درد فک همراه است. جویدن آدامس بدون قند می تواند منجر به علائم گوارشی در کودکان مبتلا به سندرم روده التهابی IBS و همچنین پوسیدگی دندان شود.

یک مبادله هوشمند می تواند جویدن آب نبات آملا، هل یا دانه های کاروم (جواین) یا 1 تا 2 میخک باشد.

نکته اصلی این است که مصرف کافی هر ماده غذایی توصیه می شود، اما استفاده بیش از حد ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

….::::::: مقاله پیشنهادی ما :: معرفی 7 مورد از میوه های مفید برای کودکان را مطالعه کنید :::::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *