مراقبت معنوی از سالمندان

چرا مراقبت معنوی در مراقبت از سالمندان مهم است؟

مرد مسن روی ویلچر به دریاچه نگاه می کند. برای بسیاری از ما، گفتگوها در مورد سلامت و تندرستی به طور طبیعی به ذهن و بدن مهاجرت می کنند. اما در مورد روح چطور؟

روح نه ذهن است و نه جسم. این یک نیروی غیر مادی است که ما را شکل می دهد و بر اعمال ما تأثیر می گذارد. این بخشی از ماست که سوالات بزرگ زندگی را می پرسد و ما را تشویق می کند که به دنبال معنا باشیم و بیشتر جستجو کنیم.

کیفیت زندگی چیزی است که مراقبت از سالمندان خوب برای حفظ و بهبود آن تلاش می کند. و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، معنویت با کیفیت زندگی مرتبط است.

در این مقاله به اهمیت مراقبت معنوی از سالمندان پرداختیم. با خواندن آن اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است.

اهمیت مراقبت معنوی در سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

…::: حتما مطالعه کنید : بیماری های عصبی سالمندان کدامند؟ :::…

تعریف معنویت

زوج سالخورده در حال لبخند زدن در دو طرف درخت ایستاده اند، چه بدانیم چه ندانیم، همه ما نیازهای معنوی داریم. برای برخی از مردم، معنویت و ایمان کاملاً در هم تنیده شده اند – چه این اعتقاد به خدا باشد، چه بودا یا چیزی بالاتر از خودشان. اما برای دیگران، معنویت می تواند به سادگی یک رابطه ترمیم کننده با طبیعت، یک ارتباط آرام بخش با موسیقی یا درک عمیق تر از خود باشد.

معنویت یک مفهوم گسترده است، اما در اصل، این است:

  • به دنبال احساس هدف و معنا
  • احساس تعلق و ارتباط
  • نیاز به احساس امید و قدردانی

مراقبت معنوی چیست؟

مراقبت معنوی بخش اساسی مراقبت از سالمندان است. پیری معنادار را تشویق می‌کند و از سالمندان حمایت می‌کند تا بهترین نسخه‌ای از خودشان باشند که در شرایطشان می‌توانند باشند.

طبق گفته Meaningful Aging استرالیا، پنج حوزه مراقبت معنوی وجود دارد:

  • رهبری و همسویی سازمانی – تعبیه و تمرین مراقبت معنوی در تمام سطوح از طریق سازمان
  • رابطه و ارتباط – ارائه مراقبت در زمینه روابط متقابل، محترمانه و واقعی
  • شناسایی و برآوردن نیازهای معنوی – شناخت انتخاب ها، ترجیحات و نیازهای سالمندان، برای شناسایی، مستندسازی و به اشتراک گذاری توسط تیم مراقبت
  • زمینه اخلاقی مراقبت معنوی – چارچوب اخلاقی برای اطمینان از مراقبت معنوی به گونه ای ارائه می شود که به حقوق سالمندان احترام گذاشته و از آنها حمایت می کند.
  • توانمندسازی بیان معنوی – فعالیت ها و مداخلات فردی برای تشویق یافتن معنا، هدف، پیوند و امید.

مراقبت معنوی اغلب در پایان عمر اهمیت بیشتری دارد. با توجه به مراقبت تسکین دهنده استرالیا، مراقبت معنوی به کاهش استرس در سالمندان در هنگام مواجهه با مرگ کمک می کند و به آنها کمک می کند تا بفهمند چه چیزی به زندگی آنها معنا داده است و چه چیزی آنها را در روزهای پایانی زندگی خود حفظ می کند.

:::: حتما مطالعه کنید »»» نکات مراقبت از سالمندان ««« ::::

نمونه هایی از مراقبت معنوی در مراقبت از سالمندان

آنها برای حمایت از معنویت در مراقبت از سالمندان این است که با ساکنان ارتباط برقرار کنند و بدانند چه چیزی برای آنها مهم است.

نیازهای معنوی برای هرکسی متفاوت است، بنابراین مهم است که مراقبان یاد بگیرند که چگونه می توانند از نظر روحی از شخصی به بهترین شکل حمایت کنند، درست همانطور که هنگام حمایت روحی و جسمی از او حمایت می کنند.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جستجوی فرصت‌هایی برای ارتباط، از طریق برخوردهای روزمره مانند اشتراک‌گذاری داستان‌ها و خاطرات
  • احترام گذاشتن به هویت، فرهنگ و تنوع افراد و اجازه دادن آزادی بیان خود و عقایدشان
  • ارائه اطلاعات مناسب و قابل فهم در پشتیبانی از انتخاب و تصمیم گیری
  • تسهیل رفاه با تشویق مشارکت در فعالیت‌های هدفمند (مانند فراهم کردن تخت‌های مرتفع باغ برای علاقه‌مندان به باغبانی یا تنظیم موسیقی)
  • فراهم کردن امکان دسترسی ساکنان به مناطق آرام و فضای باز و فضاهای طبیعی
  • ارائه گردش به اقیانوس، پارک ها یا سایر مقاصد معنی دار
  • تسهیل دعا یا مراقبه و دسترسی به خدمات مذهبی
  • تشویق افراد به تفکر در خاطرات و تجربیات خود
  • حمایت از روابط مهم با خانواده ها
  • به سادگی برای یک شخص بودن و دلسوز بودن
…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: نکات مهم در مورد نگهداری از سالمند پوشکی است، لطفا مطالعه فرمایید :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.