نگهداری از سالمند پوشکی

پذیرش و مقابله با مشکلات بی اختیاری برای افراد مسن اغلب دشوار است. بسیاری سعی می کنند این پیشرفت جدید را نادیده بگیرند و به زندگی خود ادامه دهند، اما رویکرد سر در شن معمولا نتیجه معکوس می دهد و توجه بیشتری را به وضعیت آنها جلب می کند. راه هایی برای تشویق یک عزیز برای رسیدگی به این مشکل وجود دارد، اما آنها به صبر، درک و تعهد برای حفظ شأن و منزلت عزیزتان نیاز دارند. در این مقاله جواب سوالات چگونه یک سالمند را متقاعد کنیم که پوشک بزرگسال بپوشد؟ پرستاری و نگهداری از سالمند پوشکی چگونه است؟ و بسیاری سوالات دیگر را خواهید گرفت.

این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است، با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی بدست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سالمند پوشکی
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram
Print

“والدین من پوشک بزرگسال نمی پوشند و این مرا دیوانه می کند!”

این یک شکایت رایج از طرف مراقبان خانواده است که عزیزانشان از بی اختیاری ادرار رنج می برند و من کاملاً همدردی می کنم. با این حال، یک قطعه خیره کننده از این جمله برای من برجسته است: کلمه “پوشک”.

فهمیدن نحوه صحبت با والدین سالخورده در مورد بی اختیاری دشوار است. اولین کاری که از مراقبان می‌خواهم انجام دهند این است که در مورد انتخاب کلمات خود با دقت فکر کنند. افراد مسن معمولاً بر علیه کلمه “پوشک” مانند بزرگسالان در هر سنی شورش می کنند – و دلیل خوبی هم دارد. این اصطلاح معمولاً با نوزادان یا کودکان نوپایی مرتبط است که هنوز آموزش توالت نگرفته اند. وقتی این کلمه در مورد آنها به کار می رود، کدام بزرگسال با مهربانی به آن برخورد می کند؟

برای برداشتن یک قدم جلوتر، به این فکر کنید. اگر شما یک زن میانسال هستید که بچه دار شده است، احتمالاً گهگاهی از بی اختیاری استرسی رنج می برید، به این معنی که هنگام سرفه، عطسه یا خنده کمی ادرار نشت کرده اید. شاید حتی برای هر موردی از محافظ شورت استفاده کرده باشید. اگر دوست یا دوست مهم شما از این محافظ کوچک به عنوان پوشک یاد کند چه احساسی خواهید داشت؟

خط آخر: پوشک برای نوزادان است. با هیچ بزرگسالی، صرف نظر از سطح ناتوانی جسمی یا ذهنی، نباید مانند یک نوزاد رفتار شود. بالا رفتن سن و شرایط مرتبط با افزایش سن، استقلال و منزلت عزیزان ما را از دست داده است. انتخاب کلمات و لحن صدای ما ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما برقراری ارتباط و مراقبت از راه‌هایی که به عزیزانمان کمک می‌کند احساس وقار کنند، بازی را تغییر می‌دهد – به‌ویژه وقتی صحبت از ارتقای همکاری و افزایش عزت نفس باشد.

این ممکن است به نظر بی اختیاری باشد، اما لطفاً به محصولات بی اختیاری بزرگسالان با شرایط مناسب سن مراجعه کنید. در امتداد خطوط شورت، لنت، زیرشلوار، کشش، نام تجاری واقعی (به عنوان مثال، Depends) – هر چیزی که می خواهید فکر کنید. فقط اصطلاحات خود را محترمانه بیان کنید و در اولین قدم به سوی واداشتن یک سالمند به استفاده از محافظ بی اختیاری تسلط پیدا کرده اید. از شما می خواهم این کار را نه تنها برای بزرگتر بلکه برای خودتان نیز انجام دهید. استفاده از زبان محترمانه به شما کمک می کند تا به شما یادآوری کنید که از بزرگسالی مراقبت می کنید که شایسته چنین رفتاری است.

نگهداری از سالمندان پوشکی

به احتمال زیاد، شما قبلاً به عزیز خود کمک کرده اید که برای این موضوع به دنبال مراقبت های پزشکی باشد. پس از آزمایش برای تعیین نوع بی اختیاری که آنها تجربه می کنند، پزشک آنها ممکن است بتواند تمرینات کف لگن، روش های جراحی جزئی یا حتی داروهایی را که می توانند به مدیریت علائم بی اختیاری کمک کنند، توصیه کند. گاهی اوقات نظر دوم از یک متخصص اورولوژی ایده خوبی است. برای سالمندانی که بی اختیاری مدفوع را تجربه می کنند، با یک متخصص گوارش وقت ملاقات بگیرید. اگر بتوانید علت ایجاد علائم یکی از عزیزان را شناسایی و درمان کنید، در این صورت استفاده از خلاصه‌های بزرگسالان و سایر محافظت‌ها ممکن است غیرضروری باشد.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: معرفی انواع غذاهای ناسالم برای سالمندان است، لطفا مطالعه فرمایید :::…

با انکار بی اختیاری سالمندان به طور جدی مقابله کنید

اگر فرد مورد علاقه شما هنوز از نظر شناختی سالم است، اما آنها ترجیح می دهند در مورد این پیشرفت جدید در سلامت خود زندگی کنند، سعی کنید حس غرور آنها را جلب کنید. به هر حال، غرور چیزی است که ما را در مورد بسیاری از تغییرات مرتبط با سن انکار می کند. فرهنگ ما مقصر سن‌گرایی است تا جایی که بسیاری از مردم به افراط می‌روند تا به نظر برسند که در این نبرد بازنده با زمان برنده شده‌اند.

قطعا بی اختیاری پذیرفتن بسیار سخت است. با این حال، اگر شما یا شخص ثالثی بتوانید بزرگتر خود را متقاعد کنید که بوی ادرار بسیار شرم آورتر از استفاده از محافظ مناسب است، ممکن است به جایی برسید. قول بدهید با آنها کار کنید تا راه حلی راحت، جاذب و کم حاشیه پیدا کنید که آنها را قادر می سازد وقار خود را حفظ کنند، استقلال خود را گسترش دهند و ظاهر خود را بهبود بخشند. بی اختیاری اغلب باعث کناره گیری و کم تحرکی سالمندان می شود تا بتوانند از موقعیت های شرم آور اجتناب کنند، اما لازم نیست اینطور باشد.

از پزشک یا یک دوست آنها کمک بخواهید

درست مانند بسیاری از مسائل دیگر با والدین سالخورده ما، بی اختیاری ممکن است توسط یک عضو غیر خانواده، مانند یک دوست قابل اعتماد یا پزشک، بهتر مورد توجه قرار گیرد. چرا؟ از آنجا که سالمندان تمایل دارند مشاهدات و پیشنهادات خانواده خود را بی اعتبار کنند یا از آنها چشم پوشی کنند، به خصوص وقتی که از یک کودک بالغ باشد.

پدر و مادر پیر ما در دوران نوزادی پوشک ما را عوض کردند. برای آنها دشوار است که با این واقعیت دست و پنجه نرم کنند که مادر طبیعت این کلید بی رحمانه را روی آنها کشیده است. دریافت مشاوره و راهنمایی در مورد “چگونگی کنار آمدن” از شخصی که شما بزرگ کرده اید و تجربه دست اولی در مورد این موضوع ندارد، اغلب برای رسیدگی بیش از حد سخت است. افراد مسن معمولاً با بی‌اعتنایی یا تدافعی واکنش نشان می‌دهند، که به هیچ‌کس کمک نمی‌کند.

ممکن است بحث کردن با یک پزشک عینی که «قبلاً همه چیز را دیده است» یا دوستی که با همان چالش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، خجالت‌آور نباشد. وقتی دفاع آنها ضعیف است، معمولاً مایل به گوش دادن هستند.

:::: حتما مطالعه کنید »»» راهنمایی در انتخاب پرستار سالمند در منزل ««« ::::

چرا سالمندان از پوشک پوشک بزرگسالان خودداری می کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند پوشیدن لباس زیر بی اختیاری توسط سالمندان را دشوار (اگر نه غیرممکن) کند. برخی از این عوامل خارج از کنترل آنها هستند و رسیدگی به آنها می تواند صبر زیادی از جانب مراقبان خانواده آنها بطلبد.

کاهش حس بینایی و بویایی

حواس ما به طور طبیعی با افزایش سن ضعیف می شود و می تواند منجر به عدم آگاهی از میزان بدبو و کثیفی لباس ها و مبلمان شود. حتی اگر یک سالمند اذعان کند که تصادف کرده است، ممکن است آن را کم اهمیت جلوه دهد و زمانی که به شدت نیاز به شستن لباس دارد به پوشیدن همان لباس (خیس یا خشک) ادامه دهد. از آنجایی که آنها تأثیر کامل بی اختیاری را بر نمایش شخصی خود نمی دانند، ممکن است واقعاً احساس کنند که محافظت از بی اختیاری غیرضروری است، به خصوص اگر خانه را ترک نکنند یا اغلب بازدیدکنندگان داشته باشند.

گفتن این موضوع دشوار است، اما اطلاع دادن به یکی از عزیزان مبنی بر اینکه بوی بدن یا بوی خانه‌شان توهین‌آمیز شده است، گاهی اوقات بلیتی برای پیروی از محصولات بی‌اختیاری است. برخی از بزرگان واقعاً خجالت می‌کشند وقتی متوجه می‌شوند که دیگران به موضوعی که فکر می‌کردند با موفقیت سرپوش گذاشته‌اند، گرفتار شده‌اند. فقط مطمئن شوید که اخبار را با ملایمت و با احترام اعلام کنید.

افسردگی

اگر فرد مورد علاقه شما نسبت به بو یا ظاهر خود احساس خجالت یا نگرانی نمی کند، ممکن است مشکل اساسی تری روی دستان خود داشته باشید. متأسفانه، از دست دادن علاقه به مراقبت شخصی، اجتماعی شدن و سایر فعالیت ها می تواند از علائم افسردگی در سالمندان باشد.

تشخیص افسردگی در سالمندان دشوار است، اما انزوای اجتماعی، شرایط سلامت مزمن و درد این جمعیت را در معرض خطر قابل توجهی قرار می دهد. حداقل، غربالگری افسردگی باید بخشی از بازدید سالانه عزیز شما از پزشک مراقبت های اولیه باشد. در صورت مشاهده علائم بین بازدیدها، مهم است که در اسرع وقت یک قرار ملاقات بگیرید. درمان افسردگی ممکن است به فرد مورد علاقه شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد و او را ترغیب کند تا دوباره به مراقبت شخصی بپردازد، که به نوبه خود می تواند عزت نفس او را تقویت کند و آنها را تشویق کند تا بیشتر به بیرون رفت و آمد کنند و اجتماعی شوند.

زوال شناختی

اگر انکار، غفلت و افسردگی عواملی در امتناع فرد مورد علاقه شما از شرکت در مراقبت از کنترل ادرار نیستند، غربالگری زوال عقل ممکن است قدم بعدی باشد. مهم نیست چه کسی سعی می‌کند با آن‌ها استدلال کند یا چگونه این کار را انجام می‌دهد. اگر زوال شناختی یک عامل باشد، ممکن است سالمند دیگر قادر به تصمیم گیری صحیح در مورد پوشیدن محصولات بی اختیاری، تغییر لباس یا سایر وظایف مهم مراقبت از خود نباشد. هر زمان که مشکلات حافظه جدید یا بدتر شده یا علائم زوال عقل در سالمندان ظاهر شد، برای ارزیابی کامل وقت پزشک بگیرید. تشخیص زودهنگام برای برنامه ریزی و مراقبت کافی بسیار مهم است.

وقتی همه چیز شکست می خورد، اجازه دهید آنها را حل کنند

من می دانم که مواقعی وجود دارد که هیچ یک از نکات بالا برای مراقبان خانواده خوب کار نمی کند. بزرگان ما مسئول زندگی و انتخاب های روزانه خود هستند. در حالی که پیشنهادات ملایم ما از یک مکان خوب می آیند، ما نمی توانیم در مورد مسائلی از این دست انجام دهیم، در حالی که آنها هنوز صلاحیت تصمیم گیری خود را دارند. هر کاری که می توانید برای دریافت کمک پزشکی به آنها انجام دهید، با احترام و وقار با آنها رفتار کنید و سپس رها کنید.

زمان ممکن است به همان چیزهایی رسیدگی کند که برای اصلاح آنها خیلی تلاش کردید. گاهی اوقات، وقتی مردم را به حال خود رها می‌کنیم تا مشکلاتشان را حل کنند، دیگر مقاومت نمی‌کنند و با آن‌ها مقابله می‌کنند. با این حال، اگر وضعیت زندگی آنها بسیار وخیم است و احساس می کنید که این امر باعث بی توجهی سالمندان به خود می شود، با آژانس خدمات مراقبتی دنیای آرامش محلی خود تماس بگیرید. ممکن است برای ایجاد برخی تغییرات مثبت در زندگی عزیزتان به بررسی رفاه نیاز باشد.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: اهمیت مراقبت معنوی از سالمندان است، لطفا مطالعه فرمایید :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.