چگونه سالمندان را بخندانیم؟

خنده یک بخش طبیعی و ضروری از زندگی است. خنده فراتر از لذت فوری که به ارمغان می آورد، نیروی قدرتمندی است که تأثیرات ماندگاری بر رفاه ما دارد. این مجموعه مزایایی را ارائه می دهد که ارزش کاوش را دارد، به ویژه برای سالمندان. ما در شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش بعنوان متخصص پرستار سالمند کرج در این مقاله به بررسی نحوه خنداندن و مزایای آن برای سالمندان پرداختیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله چگونه سالمندان را بخندانیم؟

چرا خنده یک درمان قوی است؟

یکی از ویژگی های سالمندان شاد خندیدن است. خنده فقط روحیه شما را تقویت نمی کند. همچنین باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در بدن شما می شود. از نظر علمی ثابت شده است که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، استرس در سالمندان را کاهش می دهد و اندام های مختلف را تحریک می کند، خنده در واقع یک پادزهر قدرتمند برای چالش های زندگی است.

در حالی که حس شوخ طبعی خوب ممکن است همه بیماری ها را درمان نکند، شواهد زیادی وجود دارد که از بسیاری از اثرات مثبت خنده حمایت می کند. بهترین قسمت؟ این عفونی و کاملا رایگان است!

…::: مطلب پیشنهادی: بهترین راه برای اوقات فراغت سالمندان چیست؟ :::…

پرورش شوخ طبعی در مراقبت های طولانی مدت

در مراکز مراقبت طولانی مدت، سالمندان ممکن است فاقد انگیزه لازم برای ذهنیت شاد باشند. ایجاد فرهنگ شوخ طبعی و خنده برای همه مفید است، اما ضروری است که انواع فعالیت های سرگرم کننده را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا سلیقه های مختلف را برآورده کنید. خنده یک زبان جهانی است که می تواند روز همه را روشن کند.

10 فواید خنده برای سالمندان

خنده فواید بسیار زیادی دارد! شناخته شده است به:

  1. تنش را از بین ببرید
  2. کار تیمی را ترویج دهید
  3. اعتماد ایجاد کنید
  4. الهام بخش یک چشم انداز آفتابی است
  5. موانع بین مردم را بردارید
  6. انگیزه را افزایش دهید
  7. بهبود حافظه
  8. تقویت سیستم ایمنی بدن سالمندان
  9. کاهش فشار خون سالمندان
  10. هوشیاری و خلاقیت را بهبود بخشید

…::: مطلب پیشنهادی: راهکارهای فعال نگه داشتن ذهن سالمندان چیست؟ :::…

12 راه برای خنداندن سالمندان

  1. یک سبد خنده درست کنید

از یک سبد حصیری برای جمع آوری نکات طنز استفاده کنید. آن را با جوک ها، جملات خنده دار روی کاغذ، ماسک ها، اسباب بازی های احمقانه، دماغ های دلقک، عینک گروچو، بینی های لاستیکی و صداسازها پر کنید. ساکنین و همچنین خانواده‌ها و بازدیدکنندگانشان را تشویق کنید تا در طول روز به سبد خنده دست یابند، خنده را به اشتراک بگذارند و شادی را پخش کنند.

  1. جوک ها را به اشتراک بگذارید

با به اشتراک گذاشتن جوک ها، زبان های مختلف یا سرمایه گذاری در یک کتاب جوک مناسب برای همه موقعیت ها، لبخند را به چهره ساکنان بیاورید.

  1. در بازی های گروهی سرگرم کننده شرکت کنید

  • بازی های بالن
  • بازی حدس زدن عکس عروسی
  • گربه جانشین
  • چارادها
  • فعالیت گروهی آن را پیدا کن
  1. روزهای موضوعی

مهمانی های روزی را برگزار کنید که همه لباس می پوشند و مطابق با موضوع انتخاب شده عمل می کنند و فضایی پر جنب و جوش ایجاد می کنند.

  1. همراه با آهنگ شاد بخوان

  2. لحظات احمقانه را در آغوش بگیرید

  3. طالع بینی

  4. مشاهده کارتون

کارتون‌های قدیمی یا سریال‌های انیمیشنی را که به‌خاطر طنزشان شناخته می‌شوند، نمایش دهید. کارتون ها می توانند نوستالژی و خنده را برانگیزند.

  1. فالگیرهای کاغذی ایجاد کنید

کاردستی فال های کاغذی با پیام های پنهان، یک بازی نوستالژیک که بسیاری از دوران کودکی خود به یاد خواهند آورد.

  1. کودکان را به بازی دعوت کنید

تماشای بازی نوزادان یا کودکان می تواند دلگرم کننده باشد و باعث شادی و خنده ساکنان شود.

  1. شب های فیلم خنده دار

شب‌های فیلم معمولی را با کمدی‌های کلاسیک یا فیلم‌های سبک‌دل برگزار کنید. پاپ کورن و یک محیط دنج می تواند آن را به یک تجربه سرگرم کننده و عمومی تبدیل کند.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در فردیس، پرستار بیمار در کرج و استخدام پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

…::: مطلب پیشنهادی: بهترین ایده های سرگرمی برای سالمندان :::…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *