استرس در سالمندان

در طول زندگی ما، تغییرات و عوامل استرس زا در هر مرحله از زندگی وجود دارد. دوران کودکی استرس های مدرسه، قلدری و برآورده کردن انتظارات والدین را در خود نگه می دارد. سال‌های نوجوانی پر از غوغاهای هورمونی است که شما برای بزرگسالی تلاش می‌کنید. استرس های دوران جوانی متفاوت است. برای برخی افراد، این کار در دانشگاه و کار است تا به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنید. برای دیگران، تشکیل خانواده و تامین نیازهای فرزندانتان است. میانسالی استرس تلاش برای ایجاد تعادل بین مراقبت از کودکان بزرگتر تا بزرگسال و عزیزان سالخورده را به همراه دارد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن 5 عامل مهم استرس زا در سالمندان را مورد بررسی قرار دادیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله استرس در سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

5 عاملی که باعث ایجاد استرس در سالمندان:

برای سالمندان، استرس اغلب خود را به روش‌های فیزیکی بیشتر از جمله مشکلات سلامتی نشان می‌دهد. علائم هشدار دهنده استرس می تواند شامل سردردهای مکرر، مشکلات خواب در افراد سالمند، بی خوابی، خستگی (جسمی و ذهنی)، مشکل در تمرکز، تغییر اشتها، تنش عضلانی، درد، درد قفسه سینه، ناراحتی معده و موارد دیگر باشد. پشت سر گذاشتن تمام آن آزمایش ها و مصیبت های زندگی، شما را به استرس هایی که سالمندان با آن مواجه هستند، می رساند. پول، بیماری و مسائل خانوادگی همیشه بخشی از چالش های زندگی هستند، اما با افزایش سن، با این چالش ها به اشکال مختلف و گاه دشوارتر مواجه می شویم.

…::: حتما مطالعه کنید : صفر تا 100 افسردگی در سالمندان :::…

  1. مشکلات مالی:

    رکود اخیر اقتصاد، پس‌انداز آن دسته از شهروندان سالخورده را که قبلاً وضع مالی خوبی داشتند، از بین برده است، و بسیاری از سالمندان دیگر به سختی از سطح فقر فراتر رفته‌اند و با کاهش مزایای تامین اجتماعی برای بقای خود تلاش می‌کنند.

  2. زوال جسمانی:

    با بالا رفتن سن، بدن ما کند می‌شود، چشم‌هایمان تار می‌شود و نمی‌توانیم مانند گذشته با زندگی پیش برویم. تطبیق با محدودیت های فیزیکی جدید می تواند چالشی دلهره آور باشد. پذیرش این تغییرات فیزیکی و سازگاری با سبک زندگی کم استرس می تواند به این سازگاری کمک کند.

  3. هزینه و تغییرات مراقبت های بهداشتی:

    جنبه تجاری مراقبت های بهداشتی در حال تغییر است. سخت است که بدانیم در آینده چه خواهد شد. جمعیت سالمندان نیز در حال رشد است و تقاضا برای کارکنان مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد و هزینه های مرتبط را نیز افزایش می دهد.

  4. بی توجهی و بدرفتاری از سوی مراقبان:

    خانواده ها بیشتر از بستگان مسن خود مراقبت می کردند. صرف نظر از دلیل تغییر به سمت استقرار بستگان سالخورده در اقامتگاه یا خانه سالمندان، مطالعات نشان می‌دهد که این مکان‌ها بخش رو به رشدی از بخش تجاری هستند. هر زمان که چیزی تولید می کنید یا خدماتی را به صورت انبوه یا انبوه ارائه می کنید، کیفیت خدمات کاهش می یابد. شهروندان سالخورده اکنون باید سخت‌تر تلاش کنند تا مراقبت‌هایی را پیدا کنند که دلسوزانه و از نظر مالی منطقی باشد.

  5. همراهی:

    با افزایش سن، دوستان و خانواده های نزدیک ما نیز پیر می شوند. مواجهه با این موضوع که ممکن است از نسل خود شما همراهان نزدیکی باقی مانده باشد، بسیار دشوار است. روابط زمانی که شروع به از بین رفتن می کنند معنای کاملاً جدیدی پیدا می کنند. کنار آمدن با مرگ عزیزان نزدیک می تواند یکی از بزرگترین عوامل استرس زا برای سالمندان باشد.

اگرچه این عوامل استرس زا وجود دارند، اما سالمندان می توانند از این واقعیت که تنها نیستند احساس آرامش کنند. دوستی‌های جدیدی می‌توانند شکل بگیرند و پذیرفتن لذت‌های کوچک زندگی مانند پیاده‌روی در بیرون، قهوه با دوست یا جدول کلمات متقاطع با کودک می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. سالمندان می توانند از همان درس های زندگی که قبلا در زندگی آموخته اند استفاده کنند تا با چالش هایی که در سال های طلایی خود با آن مواجه هستند کنار بیایند.

…::: حتما مطالعه کنید : راهکارهای افزایش امید به زندگی در سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *