یک پرستار کودک چگونه باید رفتار کند؟

آیا به دنبال تبدیل شدن به بهترین پرستار کودک ممکن هستید؟ اولین قدم این است که مهم ترین ویژگی هایی را که یک پرستار بچه خوب می سازد، تا توانایی سنجش عملکرد آنها را به دست بیارید. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات استخدام پرستار در منزل کرج با بهترین قیمت پرستار بچه در کرج تهیه شده است و در آن به بررسی ویژگی های یک پرستار کودک خوب پرداختیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله یک پرستار کودک چگونه باید رفتار کند؟

13 ویژگی یک پرستار بچه خوب:

مزایای استخدام پرستار کودک در منزل واقعا بیشمار است اما در انتخاب پرستار کودک خیلی باید دقت کرد. پرستاری از بچه ها شغلی پیچیده تر از آن چیزی است که خیلی ها فکر می کنند! ویژگی های زیادی وجود دارد که شما به عنوان یک فرد برای ایجاد یک پرستار بچه خوب به آنها نیاز دارید. حقیقت این است که همه افراد فوراً برای آن مناسب نیستند. خوشبختانه بسیاری از این ویژگی ها چیزهایی هستند که می توانید در طول زمان یاد بگیرید یا آنها را بهبود بخشید. در اینجا لیست من از 13 ویژگی برتری است که پرستار بچه خوب به اشتراک گذاشتیم:

  1. مسئولیت پذیر و قابل اعتماد
  2. وقت شناس
  3. مهربان
  4. صبور
  5. با تجربه
  6. خلاق و بازیگوش
  7. فعال و سالم
  8. قابل اعتماد
  9. یک رهبر
  10. انعطاف پذیر
  11. باهوش
  12. اعتماد به نفس
  13. خوش اخلاق

…:::: مقاله پیشنهادی : علائم هشدار پرستار کودک بد چیست؟ ::::…

  • مسئولیت پذیر و قابل اعتماد

هر پدر و مادری یک پرستار کودک قابل اعتماد می خواهد. بدترین کابوس آنها این است که برای یک شب دور از بچه ها لباس بپوشند، فقط 30 دقیقه قبل از بچه نگهدار تماس بگیرند و بگویند که نمی توانند از پس آن بر بیایند.

مسئولیت پذیری یک ویژگی فوق العاده از یک پرستار بچه خوب است که در هر کاری که انجام می دهید نشان داده می شود. شما می خواهید والدین بتوانند به شما اعتماد کنند، به شما وابسته باشند و احساس اطمینان کنند که شما می توانید مسئولانه از فرزندانشان مراقبت کنید. پس از همه، شما تنها مسئول هستید که مطمئن شوید تا زمانی که والدینشان دور هستند، ایمن بمانند.

یک پرستار بچه مسئولیت پذیر باعث می شود هم بچه ها و هم والدین احساس امنیت کنند. چه بیرون در زمین بازی باشید، چه فقط در خانه.

برای من، قابل اعتماد بودن و مسئولیت پذیر بودن ویژگی یک پرستار بچه است که تقریباً از هر چیز دیگری مهمتر است. بچه‌ها ممکن است شما را دوست داشته باشند، اما مهم نیست که شما بهترین پرستار کودک در جهان هستید، اگر همیشه لغو می‌کنید یا دیر حاضر می‌شوید.

والدین باید احساس کنند که می توانند به قضاوت شما اعتماد کنند. شما باید ایده روشنی در مورد اینکه چه نوع فعالیت هایی برای کودکان بی خطر است داشته باشید و بتوانید خطرات احتمالی را که در آن آسیب می تواند رخ دهد شناسایی کنید. یک پرستار بچه مسئول به بچه ها اجازه نمی دهد با شاخه های درخت دعوا کنند، سعی کنند به عقب برگردند یا هر چیز دیگری که به وضوح ناامن به نظر می رسد.

  • وقت شناس

وقت شناسی ارتباط تنگاتنگی با قابل اعتماد بودن و مسئولیت پذیر بودن دارد، اما به طور خاص با حضور به موقع در مشاغل پرستاری شما سروکار دارد.

به‌عنوان یک پرستار بچه خوب، باید به زمان خانواده‌هایی که از آنها پرستاری می‌کنید احترام بگذارید و زمانی که گفتید می‌آیید حاضر شوید. حتی بهتر است کمی زود در محل حاضر شوید تا در مورد نیازها یا برنامه های خاص برای آن روز صحبت کنید.

یک پرستار بچه وقت شناس به قول خود پایبند است و زمانی که آنها می گویند حاضر می شود. زندگی والدین به اندازه کافی پر استرس و پر هیجان است. نگرانی در مورد اینکه آیا پرستار کودک قرار است ظاهر شود یا نه یکی از مواردی است که والدین نباید با آن دست و پنجه نرم کنند.

اگر زمانی متوجه شدید که دیر می‌کنید، حتماً با خانواده‌ای که از آنها نگهداری می‌کنید تماس بگیرید تا در اسرع وقت و همچنین زمانی که انتظار حضور دارید به آنها اطلاع دهید.

اگر نمی‌توانید برای یک شغل پرستاری که قبلاً با آن موافقت کرده‌اید کار کنید، سعی کنید در صورت امکان حداقل یک هفته اخطار دهید تا خانواده زمان پیدا کند تا پرستار جایگزین پیدا کند. البته، هر از گاهی موارد اضطراری اتفاق می‌افتد که ممکن است لازم باشد در آخرین لحظه آن را لغو کنید، اما این نوع حوادث باید کم باشد.

مسئولیت‌پذیری از نظر وقت‌شناسی به والدین اطمینان بیشتری می‌دهد که هنگام تماشای فرزندان‌شان از جنبه‌های دیگر نیز مسئولیت پذیر خواهید بود.

  • مهربان

مهربانی ویژگی با ملاحظه، سخاوتمند، همدل و دوستانه است، اما نه فقط نسبت به مردم، بلکه با حیوانات نیز مهربان است.

مهربان بودن کمی مسری است. بنابراین اگر می خواهید بچه هایی که از بچه ها نگهداری می کنید با شما مهربان باشند، ابتدا باید با آنها مهربان باشید. به عنوان یک پرستار کودک، شما الگوی کودکانی هستید که تماشا می کنید و آنها به شما نگاه می کنند که چگونه باید رفتار کنند.

مهربانی در برقراری روابط جدید با کودکان بسیار مهم است. نه تنها در عوض با شما مهربان خواهند بود، بلکه با سایر کودکان و بزرگسالانی که ملاقات می کنند نیز مهربان خواهند بود.

یک پرستار بچه مهربان باعث می شود بچه ها احساس پذیرش و آرامش کنند. آنها نیازی به نگرانی ندارند که نظاره گر آنها از آنها انتقاد یا قضاوت کند و این به آنها فضای امنی برای ابراز وجود می دهد.

مهربان بودن فقط به معنای خوب بودن یا انجام هر کاری برای خوشحال کردن کودک نیست. شما می توانید فردی مهربان باشید، اما با این وجود، محدودیت ها یا حد و مرزهایی را تعیین کنید و کودکانی را که از کودک نگهداری می کنید، تربیت کنید. در واقع، تنبیه کردن بچه‌ها ممکن است آسان‌تر باشد اگر مهربان باشید، زیرا آنها شما را فردی منصف می‌بینند. اصلاحات ملایم و مهربانانه برای هر رفتار نامناسب اغلب موفق تر از اصلاحات خشن است زیرا کودکان می توانند کاملاً حساس باشند.

  • صبر

صبر وکیفیت قبلی مهربانی اغلب دست به دست هم می دهد.

اهمیت صبر به اصطلاح لاتین “maxima enim, paticia virtus” به معنای “صبر بزرگترین فضیلت است” برمی گردد. امروز ما هنوز صبر را یک فضیلت می دانیم.

این به ویژه اگر شما یک پرستار کودک هستید که با یک کودک سه ساله سر و کار دارید که دائماً باید «چرا» را بپرسد!

توانایی صبور بودن در زمانی که نوبت به یک پرستار بچه خوب می شود بسیار کمک می کند. اگر امیدوارید با فرزندانی که مسئولیت آنها را بر عهده دارید، رابطه برقرار کنید، به صبر نیاز دارید.

صبور بودن به شما کمک می کند تا کودکان را وادار کنید تا به شما اعتماد کنند و در عوض به شما احترام می گذارند و به شما گوش می دهند.

درست همانطور که به بچه ها باید یادآوری شود که در بازی هایی که نیاز به نوبت دارند صبور باشند، شما نیز باید به عنوان یک پرستار بچه به خودتان یادآوری کنید که هر از چند گاهی صبور باشید. این ممکن است چیزی به سادگی نفس عمیق کشیدن هر زمان که متوجه شدید شروع به ناامید شدن می کنید.

بچه‌ها اغلب کاری را که شما می‌گویید انجام می‌دهند، اما این کار را به صورت دوربرگردان انجام می‌دهند و وقت خود را صرف می‌کنند. اگر از کودکی می‌خواهید که اسباب‌بازی‌هایش را کنار بگذارد، حتما صبور باشید و زمان و فضای لازم برای انجام کار را به او بدهید. البته، اگر آنها شروع به دور شدن از کار کردند، می توانید تذکرات ملایمی بدهید، اما سعی کنید از بی تاب شدن با آنها اجتناب کنید.

حتی صبورترین پرستار بچه هم گاهی اوقات می تواند مشکل داشته باشد. مقاله من در مورد نحوه برخورد با یک کودک دشوار را بخوانید تا بدانید اگر در موقعیت دشواری قرار گرفتید چه کاری انجام دهید.

  • با تجربه

این که به شما بگویم با تجربه تر باشید، شاید ناعادلانه باشد. تجربه چیزی است که کمی بیشتر از سایر ویژگی های این لیست خارج از کنترل شماست.

والدین می دانند که هر پرستار بچه باید از جایی شروع کند. برخی از مشاغل پرستاری فقط به فردی با تجربه بیشتر نیاز دارند تا به والدین آرامش خاطر داشته باشند، به خصوص در مورد نگهداری از نوزادان، کودکان دارای معلولیت یا سایر شرایط خاص.

خبر خوب این است که تجربه فقط مربوط به نگهداری از کودک در حین کار نیست. اگر مراقب خواهر و برادری برای والدین خود بوده‌اید یا در دوره‌های مراقبت از کودک یا کمک‌های اولیه که توسط صلیب سرخ ارائه شده است شرکت کرده‌اید، این تجربیات ارزشمندی است که می‌تواند به شما کمک کند تا شما را از سایر پرستاران کودک متمایز کنید.

یک پرستار بچه باتجربه به سادگی برای مقابله با هر موقعیت دشوار یا غیرعادی که با آن مواجه می شود مجهزتر است.

تجربه معمولاً با سن پرستار کودک و تعداد سالهایی که از کودک نگهداری می کند مرتبط است. اما عوامل دیگری مانند سطح بلوغ نیز نقش دارند.

آیا در زمینه نگهداری از کودکان کاملاً جدید هستید؟ مقاله من را در مورد نحوه شروع بدون تجربه در 7 مرحله آسان بررسی کنید.

…:::: مقاله پیشنهادی : وظایف پرستار کودک در منزل چیست؟ ::::…

  • خلاق و بازیگوش

بچه‌ها پرستار بچه‌ای را دوست دارند که تخیل قوی دارد و می‌تواند به انجام انواع فعالیت‌ها، بازی‌ها و کاردستی‌های خلاقانه کمک کند. به همین ترتیب، والدین پرستار کودکی می‌خواهند که به جای اینکه تمام شب آنها را جلوی تلویزیون بگذارد، تجربه‌ای فعال و سرگرم‌کننده برای فرزندانشان ایجاد کند.

کودکان دوست دارند از تخیل خود استفاده کنند و وانمود کنند. این برای تحریک خلاقیت آنها و ایجاد ذهنی فعال عالی است، به خصوص در افراد جوان تر که تمایل به توجه کوتاه تری دارند. بنابراین به‌عنوان یک پرستار بچه، نمی‌توانید از اینکه کمی احمق شوید و با ایده‌های دیوانه‌کننده‌ای که بچه‌هایی که تماشا می‌کنید به ذهنتان می‌رسند، بازی کنید. این بخش مهمی از پیوند با کودکان است.

وقتی ایده‌های کودکان برای بازی‌ها تمام می‌شود، باید با چند پیشنهاد خلاقانه و سرگرم‌کننده از خودتان آماده باشید. بچه‌ها دائماً از یک فعالیت به فعالیت دیگر می‌پرند، بنابراین خوب است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف را آماده انجام دهید و اگر ناگهان متوجه شدید که کارهایتان تمام شده است، بتوانید روی پای خود فکر کنید!

آیا در حین نگهداری از کودک به کارهای سرگرم کننده نیاز دارید؟ لیست بیش از 200 فعالیت مراقبت از کودک من را در تلفن خود علامت گذاری کنید و هر زمان که کلمات “من حوصله ام سر رفته است” را شنیدید، آن را حذف کنید.

  • فعال و سالم

کودکان سرشار از انرژی هستند، بنابراین مهم است که به عنوان یک پرستار بچه بتوانید این کار را ادامه دهید!

نگه داری از کودک توسط پدربزرگ و مادربزرگشان هر چند وقت یکبار سرگرم کننده است، اما بچه ها معمولا پرستار بچه ای را ترجیح می دهند که بتواند با آنها بدود و بخزد.

نیازی نیست که شما یک ورزشکار باشید، اما مقدار مناسبی از آمادگی بدنی به شما کمک می کند تا در هنگام دویدن به دنبال کودک نوپا احساس خستگی نکنید! شما باید برای یک روز مخفی کاری آماده باشید و به دنبال آن بروید یا در یک لحظه تگ کنید. فعالیت‌های مراقبت از کودک برای سلامتی و تناسب اندام را برای همه گروه‌های سنی ببینید.

علاوه بر فعال بودن، سالم بودن نیز مهم است. کودکان نسبت به بزرگسالان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، بنابراین اگر به آنفولانزا یا هر بیماری عفونی دیگری مبتلا هستید، بهتر است هیچ شغل نگهداری از کودک را نپذیرید. اگر شما مریض باشید، عموماً والدین کاملاً درک می کنند. آنها ترجیح می دهند یک پرستار کودک جایگزین پیدا کنند تا اینکه یک هفته بعد از آن خانه ای پر از کودکان بیمار را درمان کنند!

  • قابل اعتماد

اجازه دادن به شما برای ورود به خانه و قرار دادن موقت شما در سرپرستی فرزندانشان، تجربه ای بسیار خصوصی برای والدین است که به عنوان پرستار کودک با شما به اشتراک بگذارند. برای اجرای آن، به سطح بسیار بالایی از اعتماد نیاز است.

اعتماد یکی از مهمترین پیوندهای بین والدین و پرستار کودک است. والدین باید بدانند که می توانند برای حفظ امنیت فرزندانشان به شما اعتماد کنند و مطمئن شوند که قوانین خانه آنها را اجرا می کنید.

نکات ما را برای داشتن یک پرستار بچه ایمن بخوانید.

اعتماد زیادی بین والدین و پرستار کودک وجود دارد. اما اگر برای شکستن این اعتماد کاری انجام دهید، بازسازی ایمان والدین به شما دشوار است.

هرچه بیشتر بتوانید والدین را قبل از اینکه برای اولین بار از آنها مراقبت کنید، بشناسید، بهتر است. تا جایی که می توانید در مورد تجربه قبلی خود و اینکه چه نوع فردی با آنها هستید از قبل به اشتراک بگذارید. بیرون رفتن برای قهوه با والدین فقط برای شناختن آنها و به اشتراک گذاشتن کمی درباره خود می تواند مفید باشد.

  • یک رهبر

البته، بخشی از پرستار کودک بودن، بازیگوش بودن و توانایی برقراری ارتباط با بچه هایی است که تماشا می کنید. شما همچنین باید بتوانید مسئولیت را بر عهده بگیرید و به عنوان یک شخصیت معتبر عمل کنید یا مطمئن شوید که قوانین در مواقع لزوم رعایت می شوند.

نگهداری از کودک ممکن است فقط سرگرمی و بازی به نظر برسد تا زمانی که با قانون خاصی مانند تماشا نکردن تلویزیون که بچه ها بخواهند علیه آن مخالفت کنند مواجه شوید. همه چیز در مورد داشتن درایت لازم برای تصمیم گیری های نامطلوب در صورت نیاز است، اما همچنین به عنوان فردی منصف و مهربان دیده می شود. کودکان باید بدانند که شما مسئول هستید، اما همچنین نباید از شما بترسند.

حتماً از قبل با والدین صحبت کنید تا مطمئن شوید که خانواده آنها دقیقاً چگونه با نظم یا رفتار بد رفتار می کنند.

بخشی از یک پرستار بچه (یا به طور کلی رهبر) خوب بودن، توانایی تعیین حد و مرز است. بچه‌ها وقتی به بهترین شکل ممکن رشد می‌کنند که یک روال خاص و قابل پیش‌بینی به آن‌ها داده شود. بنابراین، هرچه شما به عنوان یک پرستار کودک بتوانید کودکان را به روال معمول خانه خود نزدیک‌تر کنید، احتمال اینکه با مشکل مواجه شوید کمتر می‌شود. تا زمانی که همه چیز ثابت بماند، کودکان کمتر دچار مشکل می شوند. اگرچه هنوز باید آماده باشید تا آنها کمی محدودیت ها را آزمایش کنند، به خصوص در ابتدا!

در مورد مهارت های رهبری نگهداری از کودکان و اهمیت کلی آنها بیشتر بخوانید.

  • انعطاف پذیر

والدین از پرستار کودکی که انعطاف پذیر است قدردانی می کنند. این بیشتر به این معنی است که بتوانیم به طور یکپارچه با نیازها و موقعیت‌های مختلف سازگار شویم.

ممکن است والدین به دلیل ترافیک یا هر دلیل دیگری در برخی شب ها یک ساعت یا بیشتر دیرتر از حد انتظار به خانه برسند. به عنوان یک پرستار بچه، باید انتظار داشته باشید که همیشه دقیقاً به موقع کار را تمام نکنید، و باید با آن مشکلی نداشته باشید. البته تا زمانی که برای هر زمان اضافی که برای کار کردن نیاز دارید غرامت دریافت کنید.

انعطاف‌پذیری شامل مذاکره در مورد نرخ‌های پرداخت، برنامه‌ریزی‌ها، و به طور کلی سهل‌انگاری در مورد همه موارد مربوط به نگهداری از کودک است.

ممکن است مشکلاتی برای والدین در یک لحظه پیش بیاید، بنابراین انعطاف پذیری کافی برای رها کردن همه چیز و مراقبت از کودک در صورت تماس تلفنی می تواند کار اضافی برای شما فراهم کند و والدین بسیار سپاسگزار!

البته، شما می‌خواهید هر رابطه‌ای با مشتریان‌تان به هر دو صورت باشد. اگر مقداری انعطاف به آنها ارائه دهید، عادلانه است که انتظار کمی در عوض داشته باشید.

شما می‌خواهید در موقعیت‌های مختلف باز باشید، بدون اینکه احساس کنید خانواده‌هایی که از آنها مراقبت می‌کنید از شما سوء استفاده می‌کنند. مواردی مانند حداقل دستمزدی که مایل به پذیرش آن هستید وجود دارد که نباید در مورد آنها سازش کنید. به طور کلی، کمی انعطاف پذیری واقعاً در ایجاد یک شغل نگهداری از کودک درازمدت بسیار مؤثر است.

…:::: مقاله پیشنهادی : نقش پرستار کودک در تربیت فرزند شما ::::…

  • باهوش

شما می‌توانید تمام آموزش‌ها و تجربه‌های مراقبت از کودک را در دنیا داشته باشید، اما برخی از افراد وقتی با یک موقعیت جدید یا نامشخص مواجه می‌شوند، واقعاً فاقد عقل سلیم هستند!

به عنوان یک پرستار بچه عالی، شما باید یک مشکل گشا باشید و بتوانید برای حل هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید، به صورت تحلیلی فکر کنید. شما باید بتوانید از تجربیات خود برای نحوه استفاده از یک مایکروویو یا ماشین لباسشویی جدید در خانه مشتری استفاده کنید که قبلاً هرگز استفاده نکرده اید.

جدا از غلبه بر موانع در کار، شما می خواهید بتوانید به هر سوالی که بچه ها ممکن است برای شما داشته باشند پاسخ دهید.

کودکان پر از سوالات هستند و به طور طبیعی کنجکاو هستند، بنابراین شما باید به اندازه کافی آموزش ببینید که به برخی از سوالات اساسی برای آنها پاسخ دهید، مانند اینکه چرا آسمان آبی یا سبزه است. یا حداقل این توانایی را داشته باشید که اگر چیزی می پرسند که شما نمی توانید به آن پاسخ دهید، متوجه شوید!

یک پرستار بچه باهوش می تواند اطمینان حاصل کند که بچه ها همزمان سرگرم می شوند و یاد می گیرند!

  • اعتماد به نفس

کودکان و والدین به طور یکسان شما را بر اساس رفتار و ظاهر شما قضاوت خواهند کرد. وقتی با هر یک از آنها سر و کار دارید، باید به دانش و توانایی های خود اعتماد داشته باشید و به اندازه کافی مطمئن باشید

پرستاران کودک باید پرحرف و خوش برخورد باشند تا واقعاً با کودکان جدیدی که در حال تماشای آنها هستند پیوند برقرار کنند. اگر به نظر شما فردی بی دست و پا یا خجالتی هستید، ممکن است برقراری ارتباط دشوار باشد و ممکن است بیشتر طول بکشد تا بچه ها با پرستار بچه جدید خود گرم شوند.

نیازی نیست شما حبابی‌ترین و برون‌گراترین فرد دنیا باشید، اما حداقل نیاز دارید که فردی دوستانه و با اعتماد به نفس باشید.

بزرگسالان نمی خواهند با یک فرد کم انرژی که فقط کسل کننده است، معاشرت کنند و بچه های جوان نیز تفاوتی ندارند. بنابراین تمام تلاش خود را بکنید که اعتماد به نفس داشته باشید و ظاهری صمیمی داشته باشید، به خصوص زمانی که برای اولین بار از کودک جدید نگهداری می کنید.

  • اخلاق خوب داشته باشید

به عنوان یک پرستار کودک، شما برای کودکانی که تماشا می کنید الگو می گیرید. شما باید یک سطح ابتدایی از آداب و آداب را نشان دهید که انتظار دارید آنها نیز از آنها پیروی کنند.

این به معنای چیزهای ساده ای مانند گفتن لطفا و تشکر و به طور کلی مودب بودن است. هنگام غذا خوردن با بچه ها و احترام کلی به خانه خانواده باید از آداب سفره استفاده کنید. این شامل احترام به حریم خصوصی آنها و عدم عبور از کشوها و کمدها بدون اجازه یا دست زدن به اموال شخصی آنها است.

…:::: مقاله پیشنهادی : راهنمای انتخاب پرستار کودک در منزل ::::…

بنر استخدام پرستار سالمند در کرج

…::: حتما مطالعه کنید : مهارت های یک پرستار کودک چیست؟ :::…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *