۵ فعالیت که میتوانید در زمان قرنطینه در خانه انجام دهید

برای میلیون ها نفر فعالیت در قرنطینه خانگی روشی برای محافظت در برابر کرونا می باشد. در همین راستا تیم تولید محتوای شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج و پرستار کودک در کرج، این مقاله را تهیه کرده است برای برخی ، فعالیت در زمان قرنطینه ایده ماندن در خانه بسیار عادی بوده و در خانه مشغول کار های متنوعی میشوند و مشکلی با آن ندارند اما برای دیگران این تغییرات بزرگ در سبک زندگی که همراه با انزوا است میتواند بسیار سخت باشد.

عکس فعالیت کرونا
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

انواع فعالیت بدنی سالمندان در قرنطینه

نیاز به ماندن در خانه به این معنا نیست که همه سرگرمی ها از دست رفته باشد. فعالیت های زیادی وجود دارد که افراد سالمند و خانواده های آنها می توانند از آن لذت ببرند.

  1. از کارهای مجازی لذت ببرید
  2. ورزش کنید
  3. از تمیز کردن بهار پرش کنید
  4. سرگرمی های جدید را پیدا کنید
  5. مهارت های آشپزی خود را زیاد کنید

از کارهای مجازی لذت ببرید

چه کسی می گوید تنها راه برای لذت بردن از وقت با دوستان و عزیزان حضوری است؟ با ظهور نرم افزارهای تماس تصویری مانندSkype ، whatsapp ارتباط با دیگران آسانتر از همیشه شده است. ملاقات چهره به چهره به صورت مجازی می تواند راهکاری مناسب برای لذت بردن از وعده های غذایی ، بازی کردن باشد.

شما میتوانید با استفاده از بازی های آنلاین را با دوستان و اقوام خود بدون نیاز به حضور بازی کنید. امروزه بسیاری از بازی های قدیمی (مانند منچ ، تخته نرد و.. ) نیز به صورت آنلاین نیز در دسترس هستند و این موجب می شود از چند کیلومتر دورتر بتوانید رقابت کنید.

به عنوان فعالیت در زمان قرنطینه ورزش کنید

برای کسانی که روال ورزشی منظم دارند ، کنار گذاشتن کلاس های بدنسازی یا دسترسی به تجهیزات می تواند کمی ناامید کننده و سخت باشد. با این وجود ، ماندن در خانه به معنای غیرفعال بودن بودن نیست. شما میتوانید با استفاده از یک دوچرخه ثابت یا یک تشک یوگا و برخی از وزنه ها منزل خود را به یک باشگاه کوچک تبدیل کنید. حتی ۳۰ دقیقه در روز می تواند شگفتی هایی برای سلامتی جسمی و روحی شما ایجاد کند. ما همچنین یک مقاله در رابطه با ورزش در طول شیوع ویروس کرونا داریم که میتوانید آن را مطالعه کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« یوگا در سالمندان »» را حتما مطالعه کنید.

حتی چیزهای ساده ای مانند راه رفتن در خانه و یا بالا و پایین رفتن از پله ها یا استفاده از وزنه های سبک می تواند مفید باشد. ورزش بخشی از حفظ سیستم ایمنی سالم است و در حال حاضر این امر برای بدن بسیار مهم می باشد.

تمیز کردن خانه

غالباً زندگی روزمره به گونه ای است که می خواهید خانه خود را به همان ترتیب که دوست دارید سازمان دهید. از کار تا برنامه های اجتماعی و کارهای روزانه ، همیشه وقت برای کارهای منزل کم میباشد. با این حال ،در حال حاضر بدلیل شرایط موجود در خانه ماندن به شما زمان زیادی میدهد که به کار های عقب افتاده خود رسیدگی کنید.

به عنوان مثال ، اکنون ممکن است زمان مناسبی برای سازماندهی مجدد زیرزمین یا رفتن به سراغ کمد به دنبال چیزهایی برای دور ریختن یا اهدا کردن باشد. شاید در حیاط خلوت شما فضایی برای باغی وجود داشته باشد که بتوانید در بهار از میوه و سبزیجات آن استفاده کنید.

سرگرمی های جدید را کشف کنید

با داشتن آزادی بیشتر برای سرمایه گذاری در سرگرمی ها از هر زمان دیگر ، از خانه ماندن خود فرصتی مناسب برای یافتن راه های جدید فعالیت در زمان قرنطینه و خلاقانه برای گذراندن زمان است. از این فرصت استفاده کنید تا چیزهای جدید را امتحان کنید ،خواه به معنای نقاشی با آبرنگ ، دوختن لباس ، نوشتن شعر یا حتی بافندگی باشد. اینترنت پر از آموزش ها یا دوره های آموزشی برای هر مهارتی می باشد ، بنابراین می توانید درباره مهارت موردنظر خود تحقیق کنید و چیز جدید و هیجان انگیزی را تجربه کنید.

خرید وسایل برای سرگرمی های جدید در هنگام ماندن در خانه می تواند کمی دشوار باشد ، به خصوص برای افرادی که در مناطقی با قوانین سختگیرانه تر در مورد بیرون قرنطینه قرار دارند. با این حال ، حتی اگر مغازه ها در نزدیکی شما باز نشده باشند ، بسیاری از سایت های سفارش آنلاین هنوز در حال کار هستند و میتوانید از آنها خرید کنید.

مهارت های آشپزی خود را افزایش دهید

پخت و پز مهارت بسیار خوبی برای هر بزرگسال به عنوان فعالیت در زمان قرنطینه است. از طرف دیگر تعداد غذاهای ناسالم برای سالمندان بسیار زیاد است. با این حال ، یک روز عادی همیشه وقت زیادی برای آشپزی نمی گذارد. اگر در زمان قرنطینه اشتیاق به غذا و توانایی پخت و پز دارید ، اکنون فرصتی مناسب برای برنامه ریزی برای آن دسته از غذاهایی است که همیشه می خواستید درست کنید. این می تواند شامل غذاهای راحتی یا غذای محبوب کودکی یا موارد دلخواه باشد که اغلب در یک رستوران در دسترس نیست. با دستور العمل مناسب و زمان کافی ، حتی آشپزهای تازه کار نیز می توانند شاهکارهای خود را تهیه کنند.

حتماً تمام وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید – خرید مواد غذایی لزوماً در طول دوره قرنطینه آسان نیست ، بنابراین تهیه آن مهم است. توصیه می شود در این دوران قرنطینه تعداد خرید های خود را کم کنید و تمام وسایل مورد نیاز را به صورت کلی خرید نمایید.

…:::: حتما مطالعه کنید :: بهترین ایده های سرگرمی برای سالمندان (آپدیت جدید) ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.