یوگا در سالمندان

با افزایش سن، حفظ یک سبک زندگی فعال اغلب به یک چالش تبدیل می شود. اما ورزش و سلامت جسمانی برای همه مهم است، صرف نظر از سن. مراقبان می توانند با پیشنهاد برنامه های فعالیت بدنی سالمندان که از حرکات ملایم استفاده می کنند، به آنها کمک کنند تا فعال و متناسب باشند. یکی از این فعالیت ها یوگا است، تمرین ذهن و بدن که بر روی وضعیت بدن و تکنیک های تنفس تمرکز دارد.

فواید یوگا به کل بدن می رسد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به راه‌هایی بیندازیم که یوگا می‌تواند سلامت ذهنی و جسمی سالمندان را بهبود بخشد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است.

بنر مقاله یوگا در سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

9 مزیت یوگا برای سالمندان

برخی از حرکات یوگا ممکن است برای بدن سالمندان بسیار پیشرفته باشد، اما اولین و بهترین مورد در صدر لیست ورزش ها و فعالیت های بدنی برای سالمندان است و به دلیل زیبایی این تمرین باستانی این است که می توان به راحتی ژست ها را برای افراد مبتدی و افراد با تحرک محدود تطبیق داد. اما همانطور که قبلا گفته شد فواید حرکات یوگا علاوه بر بدن بر ذهن هم تاثیر گذار است. در ادامه به برخی فواید یوگا برای سالمندان میپردازیم.

  1. تسکین درد مزمن.

    روند پیری می تواند برای ماهیچه ها و مفاصل سخت باشد که پس از دهه ها استفاده از بین می روند. چندین حرکات کششی و حرکتی مرتبط با یوگا می تواند به کاهش این دردها کمک کند.

  2. خواب بهتر.

    بسیاری از سالمندان با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند که می تواند سایر بیماری ها را تشدید کند. تشویق سالمندان به انجام یوگا می تواند به آنها کمک کند سریعتر به خواب بروند و کیفیت خواب سالمند را در طول شب بهبود بخشد. پیشنهادی میکنیم مقاله «« مشکلات خواب در افراد سالمند »» را که قبلا منتشر کردیم برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

  3. کاهش فشار خون سالمندان

    یوگا حتی بیشتر از گوش دادن به موسیقی و سایر فعالیت های آرامش بخش، فشار خون را کاهش می دهد. بسیاری از دانش‌آموزان پس از اولین کلاس یوگا فشار خون خود را کاهش می‌دهند. با ادامه کلاس های یوگا، فشار خون پایین می ماند.

  4. استرس کمتر.

    یوگا به طور کلی در محیطی آرام انجام می شود. این بدان معنی است که یوگا می تواند واکنش مبارزه یا فرار بدن را در مواقع استرس زا آرام کند و حتی آن را متوقف کند. تنفس آهسته در یوگا همچنین اضطراب و استرس در سالمندان را تسکین می دهد، که به سالمندان کمک می کند. مدیریت این موضوع باعث بهبود کیفیت زندگی سالمندان خواهد شد.

  5. مدیریت دیابت در سالمندان.

    سالمندان مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است با فهمیدن این که یوگا می تواند به مدیریت شرایط آنها کمک کند شگفت زده شوند. استرس بر تولید انسولین تأثیر می گذارد و همچنین اندام های داخلی را ماساژ می دهد و سطح کلسترول و گلوکز را بهبود می بخشد.

  6. ثبات و تعادل بهتر.

    ثبات و تعادل با افزایش سن کاهش می یابد و باعث خطرات سقوط در طول فعالیت های روزمره می شود. خبر خوب این است که یوگا می تواند با تقویت ماهیچه های مرکزی که بدن را ثابت نگه می دارند، از وقوع این زمین خوردن ها جلوگیری کند.

  7. انعطاف پذیری بیشتر.

    سفت شدن مفاصل و ماهیچه ها در میان افراد مسن شایع است. یوگا ملایم است و به طور موثر انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را افزایش می دهد. حرکات به طور همزمان باعث شل شدن و تقویت عضلات می شود.

  8. بهبود تنفس.

    سالمندان اغلب با افزایش سن مشکلات تنفسی را تجربه می کنند. سیستم تنفسی کند می شود و کمبود اکسیژن در نتیجه باعث اثرات منفی در کل بدن می شود. تمرین یوگا به سالمندان کمک می کند تا بیشتر مراقب تنفس خود باشند.

  9. ذهن آگاهی.

    در طول یک جلسه یوگا، به شرکت کنندگان آموزش داده می شود که از افکار و احساسات خود آگاه شوند. این ذهن آگاهی روشمند به سالمندان کمک می کند تا با دنیای اطراف خود در ارتباط باشند.

سازگاری با بدن پیر می تواند برای سالمندان یک چالش باشد. مراقبین حرفه ای و خانواده می توانند با تشویق سالمندان به شروع تمرین یوگا روزانه یا دو بار در هفته کمک کنند.

…:::: مقاله پیشنهادی : فواید ماساژ درمانی برای سالمندان ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و آماده استخدام پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *