بهترین ایده های سرگرمی برای سالمندان

آیا احساس می کنید که دوران سالمندی شما به آرامی در یک رکود روزانه فرو رفته است؟ مطمئناً برای افراد مسن معمول است که روتینی را ایجاد کنند که در نهایت روحیه آنها را کسل کننده شود و بر سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر منفی بگذارد. اما یک خبر خوب وجود دارد: شما می توانید مجموعه ای از فعالیت های محرک را برای کمک به بهبود کیفیت زندگی سالمندان خود معرفی کنید.

ایده‌های بی‌شماری وجود دارد که به طیف وسیعی از توانایی‌های فیزیکی و ظرفیت‌های ذهنی پاسخ می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید عزیزان مسن خود را به طرق مختلف درگیر کنید. انجام این کار این پتانسیل را دارد که با کمک به سالمندان در زندگی شما مفید باشد. این مقاله که توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است، به شما 10 مورد از بهترین ایده های سرگرمی برای سالمندان را معرفی کرده است، تا بتوانید اوقات فراغت سالمندان خود را به خوبی بگذرانید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بنر مقاله بهترین ایده سرگرمی برای سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

ایده سرگرمی سالمندان

این لیست از 10 فعالیت مفرح و محرک برای سرگرمی سالمندان در بیرون از خانه را بررسی به شما معرفی میکند و هر طور که صلاح می‌دانید از آن‌ها استفاده کنید تا به عزیزان سالخورده خود کمک کنید تا بیشتر درگیر زندگی خود شوند.

کاردستیباغبانیپیاده روی و ورزشآموزش عالیخواندن و نوشتن
آشپزی و پختداوطلب شدنموسیقی و رقصحیوان درمانینوازش کردن
  1. کاردستی

بگذارید روح هنری آنها با هر مجموعه ای از گزینه های کاردستی جاری شود. از آنها دعوت کنید تا با آبرنگ یا اکریلیک نقاشی کنند، طراحی کنند و طرح بزنند (با هر چیزی از مداد یا نشانگر گرفته تا گچ یا مداد رنگی)، الگوهای اساسی یا پیچیده تر ببافند، جواهرات بسازند، سفال بسازند یا در هر فعالیت هنری که به آنها اجازه می دهد بیان کنند. جنبه هنری

بسیاری از افراد مسن از زمان و آزادی استفاده از خلاقیت جدید قدردانی می کنند. این همچنین یک راه عالی برای ارتباط با دیگران در یک محیط گروهی است. ممکن است فرد مورد علاقه شما حتی تمایل به پوشیدن، هدیه یا فروش آثار هنری خود را داشته باشد.

  1. باغبانی

برای یک عزیز سالمند که از فضای باز لذت می برد، باغبانی یک گزینه ایده آل است. حتی اگر قدرت بدنی و چابکی برای انجام فعالیت‌های باغبانی پیشرفته‌تر را نداشته باشند، همیشه کارهای اساسی مانند چنگ زدن، قرار دادن بذر و آبیاری وجود دارد.

شما می توانید به هر چیزی از گل و درختچه گرفته تا گیاهان، میوه ها و سبزیجات تمایل داشته باشید. این فعالیت حواس را برمی انگیزد و به سالمندان زندگی شما این فرصت را می دهد که مقداری ویتامین D حیاتی را غوطه ور کنند. برای سالمندانی که از نظر جسمی توانمندتر هستند، ورزش در کارهایی مانند حفاری، وجین علف های هرز و گلدان نیز مزیت بیشتری دارد. در نهایت، ثمره کار آنها برای لذت بیشتر شکوفا می شود.

  1. پیاده روی و ورزش

به عزیزان مسن خود کمک کنید تا اندورفین ها را با نوعی فعالیت بدنی دریافت کنند. با هم در اطراف جامعه خود قدم بزنید، آنها را تشویق کنید که به یک گروه ورزشی بپیوندند یا آنها را برای شنا ثبت نام کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

فرصت هایی را برای کلاس های ورزشی سازماندهی شده مانند یوگا در سالمندان، ایروبیک سالمندان یا دیگر گزینه های پمپاژ قلب و تقویت قدرت در نظر بگیرید. اگر ترک خانه برای آنها دشوار است، در نظر بگیرید که ویدیوهای تمرینی را برای آنها از طریق تلویزیون یا رایانه تنظیم کنید. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید پیاده روی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  1. آموزش عالی

آیا عزیز شما تیپ علمی است؟ به آنها فرصت دهید تا در سخنرانی های جاری یا کلاس های آموزش مداوم شرکت کنند. این یک راه عالی برای حفظ هوشیاری ذهنی و تعامل است.

برخی از جوامع زندگی سالمندان و مراکز محلی محلی این نوع فرصت های یادگیری را فراهم می کنند. پیشنهادات را در کالج‌های محلی اطراف نیز بررسی کنید. گزینه های زیادی برای استفاده از رویدادهای علمی و فرهنگی برای سالمندان وجود دارد.

  1. خواندن و نوشتن

اگر سالمند زندگی شما از کتاب، مجلات و سایر مطالب خواندنی لذت می برد، حتما این گزینه ها را مرتباً در دسترس او قرار دهید. این فعالیت را می توان به صورت انفرادی، بین شما دو نفر یا به صورت گروهی انجام داد. آیا آنها از بحث در مورد مطالب اخیر خود در یک باشگاه کتاب لذت می برند؟ این یک راه فوق العاده برای بیان نظرات آنها و مشارکت اجتماعی است.

شاید دوست دارند داستان های خودشان را بسازند. اگر اینطور است، آنها را تشویق کنید تا خودشان کمی بنویسند. مقاله‌های کوتاه، تاریخچه خانواده، شعر، زندگی‌نامه، داستان‌های تخیلی، راه‌های کار—آسمان محدودیت است! نوشتن به تیزبینی ذهن و باز نگه داشتن خلاقیت کمک می کند. همچنین می تواند حس عمیقی از اشتیاق و هدف را ایجاد کند.

  1. آشپزی و پخت

شاید عزیز شما در قلب یک غذاخور باشد. آنها را در فرصت‌هایی برای برنامه‌ریزی، آماده‌سازی، پخت و پز، پخت و سرو غذا مشارکت دهید. این می تواند شامل دستور العمل های ساده برای گزینه هایی مانند کوکی ها یا پنکیک باشد، یا ممکن است شامل منوهای پیچیده تری باشد که به مهارت و نبوغ بیشتری در آشپزخانه نیاز دارد. آشپزی و پختن به تنهایی یا با هم پتانسیل این را دارد که یک فعالیت برای سرگرم کردن سالمندان و محرک با نتایج بسیار خوشمزه باشد!

  1. داوطلب شدن

هیچ کمبودی برای مشارکت دادن سالمند در زندگی خود برای یک هدف خوب وجود ندارد. با هم در یک مسابقه غذا، اسباب بازی، فعالیت جمع آوری کمک مالی یا سایر رویدادهای خدماتی شرکت کنید. داوطلب شدن یک راه فوق العاده برای کمک به جلوگیری یا غلبه بر احساس بی فایده بودن در این مرحله از زندگی است.

عزیزان مسن خود را تشویق کنید تا از طبیعت خود استفاده کنند

توانایی های عمومی برای کمک به شخص دیگری که نیازمند است. شاید این به معنای آشپزی برای یک سرپناه، بافتن یا خیاطی برای نیازمندان، ملاقات با بیماران یا برنامه ریزی برای جمع آوری کمک باشد. ممکن است به سادگی بسته بندی هدیه باشد. تکلیف خاص به اندازه احساس هدف و رضایتی که از این نوع فعالیت به دست می آورند اهمیت ندارد.

  1. موسیقی و رقص

حتی افراد مسن مبتلا به زوال عقل پیشرفته یا اختلالات شناختی می توانند از فعالیت های موسیقی محور بهره زیادی ببرند. تحقیقات تأثیرات مثبت عمیق موسیقی درمانی و اشکال مختلف تحریک موسیقی را نشان می دهد. انواع خاصی از موسیقی می تواند به تحریک خاطرات و حمایت از احساس شادی کمک کند.

شاید سالمند زندگی شما علاقه مند به شرکت در کنسرت، ارکستر یا باله زنده باشد. حتی ممکن است دوست داشته باشند یک ساز محبوب بنوازند یا یاد بگیرند که ساز جدیدی را درگیر کنند. برای عزیزانی که دوست دارند رقصند، آنها را در کلاس های سالن رقص یا سایر اشکال کلاس ها و گردهمایی های رقص گروهی ثبت نام کنید.

  1. حیوان درمانی

حیوانات روش خاصی برای برقراری ارتباط با سالمندان و کمک به روشن کردن روزشان دارند. اگر فرد مسن شما دوستدار حیوانات است، گذراندن وقت با حیوانات خانگی و سایر حیوانات می تواند یک فعالیت بسیار جذاب برای آنها باشد. از سگ‌ها و گربه‌ها گرفته تا ماهی‌ها و پرندگان، از دادن فرصتی برای ارتباط با حیوانات به سالمندان زندگی‌تان چیزهای زیادی می‌توان به دست آورد. تحقیقات نشان داده است که انجام این کار می تواند به افزایش رفاه کلی جسمی و روانی کمک کند.

  1. نوازش کردن

آخرین اما پراهمیت ترین، این گزینه وجود دارد که عزیز سالخورده خود را با مراقبت شخصی بسیار مورد نیاز خود درمان کنید. مراقبت معنوی از سالمندان بسیار حائز اهمیت است.  در یک سالن، آرایشگر یا اسپا، آنها می توانند از کوتاه کردن مو، رنگ کردن، مدل دادن، مانیکور، درمان های پوستی، ماساژ و موارد دیگر لذت ببرند. برخی از جوامع سالمندان این نوع خدمات یا رویدادهای ویژه را در محل ارائه می دهند. این یک فرصت عالی برای سالمندان زندگی شما است تا احساس نازپروردگی و مراقبت از او و همچنین مشارکت اجتماعی و محیطی متفاوت داشته باشد. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید ماساژ درمانی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

بیشتر و بیشتر، علم پیری شناسی ارتباط مستقیمی را بین سبک زندگی فعال و جذاب و طول عمر سالم نشان می دهد. فعالیت بدنی سالمندان و تحریک ذهنی به طور مثبت بر شناخت افراد مسن که از اختلالات عصبی عاری هستند و افرادی که دارای شرایطی مانند افسردگی در سالمندان، زوال عقل در سالمندان، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون هستند، تأثیر می گذارد. در نهایت، سالمندان شاد که زندگی پرباری دارند، می توانند انتظار داشته باشند که بهتر و طولانی تر زندگی کنند.

بنر سرگرمی برای افراد مسن

…::: حتما مطالعه کنید :: شایع ترین مشکلات پوستی سالمندان کدامند؟؟ :::…

سرگرمی برای سالمندان در خانه

در این بخش 20 فعالیت برای سرگرمی افراد مسن در منزل را به شما عزیزا معرفی میکنیم.

طراحی و نقاشیScrapbookingعکاسیگل آراییپازل
خیاطی و بافندگیساخت کارتنجاریبازی کردنآواز خواندن
مطالعه گروهیشب فیلمتا کردن لباسبازی های باغ و کفسخنرانی ها و سخنرانی های آموزشی
سفرهای طبیعت گردیماساژ دست و خدمات ناخن   
  1. طراحی و نقاشی

کارهای هنری برای سالمندان بسیار مفید است. رها کردن داوینچی درونی راهی عالی برای بیان خود است و می تواند به صورت انفرادی یا در یک زمینه گروهی اجرا شود. هنر یک پیگیری ذهنی است که می تواند منجر به هدایای خلاقانه برای دوستان و خانواده شما شود.

  1. خیاطی و بافندگی

خیاطی و بافندگی، هم به دلیل ویژگی های مراقبه و هم به دلیل مهارت دست و انگشتان، فعالیت های بسیار محبوبی هستند.

  1. Scrapbooking

Scrapbooking راه عالی برای مستندسازی یک زندگی غنی، چیدمان سوغاتی های شخصی، یادگاری ها و تاریخچه خانوادگی در قالب کتاب است.

  1. ساخت کارت

همه عاشق دریافت پست هستند. ساختن کارت های خود برای ارسال، این کار را یک قدم فراتر می برد و به شما امکان می دهد علامت خود را روی یک هدیه خاص بگذارید.

  1. عکاسی

با مقرون به صرفه بودن گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال، یادگیری عکاسی هرگز آسان‌تر نبوده است. اگر چشم خوبی دارید، می توانید عکس های خلاقانه ای از مناظر، حیوانات و افراد بگیرید تا خاطرات خود را ثبت کنید و با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

  1. نجاری

ساخت اشیاء دست ساز از چوب یک تلاش ذاتا رضایت بخش است، هم خلاقانه و هم در محصول نهایی آن کارکرد دارد. Men in Sheds یک باشگاه نجاری بسیار محبوب را اداره می کند که گزینه خوبی برای معاشرت و تمرین مهارت های نجاری است.

  1. گل آرایی

هیچ چیز مانند یک دسته گل رنگارنگ اتاق را روشن نمی کند و روحیه را تقویت نمی کند. علاوه بر این، این فعالیتی است که می توان به راحتی در هنگام نشستن از آن لذت برد، که برای افرادی که تحرک کمتری دارند عالی است.

  1. بازی کردن

انگیزه بسیاری از ما رقابت خوش اخلاق است. بازی کردن یک فعالیت گروهی فوق‌العاده است که می‌تواند از نظر فکری تحریک‌کننده باشد در حالی که از نظر فیزیکی نیازی ندارد.

  1. پازل

پازل ها برای تحریک ذهنی عالی هستند و در اشکال مختلفی از جدول کلمات متقاطع و سودوکو گرفته تا اره منبت کاری اره مویی وجود دارند. شما می توانید به روش قدیمی بازی کنید یا از فناوری از طریق برنامه های تلفن برای ردیابی و به اشتراک گذاری پیشرفت خود استفاده کنید.

  1. آواز خواندن

مشابه رقصیدن، همه ما آهنگ هایی را به یاد می آوریم که در جوانی محبوب بودند. موسیقی توانایی جادویی دارد که ما را به زمان‌ها و مکان‌های خاص برمی‌گرداند، و این یک ابزار حافظه فوق‌العاده و دوز نوستالژی است. چرا برنامه ریزی نمی کنید که گروهی با آهنگ های مورد علاقه خود بخوانند؟

  1. مطالعه گروهی

خواندن یک فعالیت شناختی فوق العاده است. شاید بتوانید یک باشگاه کتاب برای بحث درباره رمان های مورد علاقه خود ایجاد کنید یا اگر احساس اعتماد به نفس دارید، شعر و نثر خود را بخوانید. گزینه دیگر ممکن است نوشتن خاطراتی باشد که می توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

  1. شب فیلم

مانند فیلم‌های کریسمس که به نظر می‌رسد هرگز قدیمی نمی‌شوند، یک کلوپ فیلم همیشه باعث خوشحالی مردم است. یا از برخی آثار کلاسیک لذت ببرید یا به سراغ انتخابی مدرن تر بروید. حتی می‌توانید در صورت برجسته کردن موتیف‌ها یا مضامین خاص، فیلم‌ها را رتبه‌بندی کرده و بعداً درباره آن بحث کنید.

  1. تا کردن لباس

برای سالمندانی که تمام زندگی خود را سخت کار کرده اند، سازگاری با مشکلات حرکتی می تواند چالش برانگیز باشد. لباسشویی تاشو یک فعالیت هدفمند است که می توان آن را در حالت نشسته انجام داد.

  1. بازی های باغ و کف

بسیاری از افراد مسن نمی توانند مانند گذشته بدوند، به این معنی که بازی هایی که از حالت نشسته انجام می شوند می توانند بسیار فراگیرتر باشند. گلدان، بویل یا نعل اسب را در نظر بگیرید.

  1. سخنرانی ها و سخنرانی های آموزشی

حتی با افزایش سن و کسب تجربه زندگی، کنجکاوی ما کاهش نمی یابد. شرکت در سخنرانی ها می تواند راهی عالی برای کشف علایق جدید و ملاقات با علاقه مندان همفکر باشد.

  1. سفرهای طبیعت گردی

مطالعات نشان می‌دهد که انسان‌ها به طبیعت پاسخ مثبت می‌دهند، استرس را کاهش می‌دهند و احساس خوب بودن را افزایش می‌دهند. پیاده‌روی در حومه شهر با یک دوست عالی است، اما اگر در شهر زندگی می‌کنید یا از مشکلات حرکتی رنج می‌برید، حتی نشستن در پارک نیز می‌تواند به شما کمک کند.

  1. ماساژ دست و خدمات ناخن

اگر در خانه مراقبت کار می کنید، ماساژ درمانی در سالمندان می تواند راهی عالی برای آرامش ساکنین باشد. برخی از کاربران خدمات ممکن است از خدمات یک تکنسین ناخن نیز لذت ببرند.

…::: حتما مطالعه کنید : مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *