تاثیرات آنفولانزا بر سالمندان

افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن بیشتر در معرض مشکلات ناشی از آنفولانزا هستند. اغلب منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود و گاهی اوقات می تواند کشنده باشد. اما پیشگیری از این عارضه آسان است و اقدامات مناسب می تواند شما را در طول فصل آنفولانزا سالم نگه دارد. در این مقاله که توسط شرکت خدمات پرستاری در منزل کرج با تخصص استخدام بهترین قیمت پرستار سالمند در منزل کرج، تهیه شده است، به علائم و عوارض آنفولانزا در سالمندان پرداختیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

تاثیرات آنفولانزا بر سالمندان

علائم داشتن آنفولانزا در افراد سالمند چیست؟

علائم آنفولانزا در افراد مسن تقریباً مانند سایر گروه های سنی است. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  1. تب
  2. سردرد
  3. خستگی
  4. درد
  5. سرفه
  6. گلو درد
  7. آبریزش یا گرفتگی بینی

آیا آنفولانزا باعث مشکلات معده می شود؟

این بیماری در کودکان شایع‌تر است، اما بزرگسالان مسن‌تر گاهی اوقات علائم معده مانند تهوع، استفراغ و اسهال را همراه با این بیماری دارند.

…::: بیماری های شایع در سالمندان را بشناسید :::…

چه مشکلات دیگری با آنفولانزا برای سالمندان همراه است؟

آنفولانزا می تواند منجر به موارد زیر شود:

  1. ذات الریه
  2.  کم آبی بدن
  3. بدتر شدن شرایط مزمن مانند آسم، آمفیزم و بیماری قلبی

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  1. با آنفولانزا در تنفس مشکل دارید.
  2. علائم پس از 3 یا 4 روز بهبود نمی یابند یا بدتر می شوند.

پس از بهبود علائم آنفولانزا، به طور ناگهانی علائم یک مشکل جدی‌تر از جمله تهوع، استفراغ، تب بالا، لرز، درد قفسه سینه، یا سرفه همراه با مخاط غلیظ و زرد-سبز مشاهده می‌کنید.

…::: مطلب پیشنهادی: غذای مقوی برای سالمند بیمار :::…

آیا سالمندان میتوانند از آنفولانزا جلوگیری کنند؟

بله. بهترین راه برای پیشگیری، تزریق واکسن سالانه آنفولانزا است.

گرفتن عکس ایده هوشمندانه ای است. این تفاوت بزرگی در میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر در میان سالمندانی که در خانه زندگی می کنند و کسانی که در خانه های سالمندان زندگی می کنند، ایجاد می کند.

یک واکسن آنفولانزا با دوز بالا فقط برای سالمندان ساخته شده است. این ماده چهار برابر بیشتر از یک واکسن معمولی آنفولانزا برای ایجاد پاسخ ایمنی بهتر در افراد مسن، دارای ماده فعال است. اگر در دسترس باشد، برای افراد ۶۵ سال و بالاتر توصیه می‌شود.

به خاطر داشته باشید که ویروس های آنفولانزای فصلی هر سال تغییر می کنند، بنابراین افراد مسن باید هر پاییز یک واکسن جدید آنفولانزا بزنند. پیشنهاد میکنیم مطلب «« مراقبت های فصل پاییز برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

همچنین دو واکسن برای پیشگیری از ذات الریه وجود دارد. اگر یک فرد بالغ سالم بالای 65 سال هستید، CDC پیشنهاد می کند که هر دو واکسن را دریافت کنید. زمان و توالی بسته به واکسنی که قبلا تزریق کرده اید متفاوت خواهد بود.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در فردیس، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در مهرشهر کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *