زانو درد در سالمندان

زانو درد در دوران سالمندی جزو دردهای مزمن محسوب می شود و  کسب اطلاعات  در مورد دردهای مزمن در این دوران بسیار مهم و برای تسکین درد کمک کننده است، بنابراین شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج، در این مقاله در مورد یکی از رایج ترین دردهای مزمن، یعنی زانو درد در سالمندان در این مقاله بطور کامل صحبت کرده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

زانو درد سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

درد زانو در سالمندان، علل ، علائم ، تسکین:

مفصل زانو بدن انسان بزرگترین مفصل بدن است و هنگام قدم زدن ، دویدن یا صعود از پله ها ، بیشترین استرس را تحمل می کند ، بیشترین وزن بدن را تحمل می کند. همچنین بیشتر مستعد صدمات و تخریب است. در کشورهای غربی تقریباً از هر سه نفر بالای 45 سال یک نوع درد زانو را گزارش می کنند که با افزایش سن افزایش می یابد.
درد زانو در افراد مسن می تواند به طور ناگهانی و حاد ظاهر شود یا ممکن است طی یک دوره زمانی (مزمن) ایجاد شود.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: رفتارهای یک سالمند پرخاشگر چگونه است؟ ::::…

برخی از دلایل درد حاد زانو عبارتند از:

  1. شکستگی ها و جابجایی ها
  2. رباط های پاشیده یا پاره شده
  3. صدمات منیسک
  4. عفونت

دلایل زانو درد مزمن:

  1. آرتروز
  2. روماتیسم مفصلی
  3. نقرس یا نقرس شبه
  4. پوکی استخوان
  5. اب ومنه
  6. عفونت
  7. سندرم باند ایلیوتیبیال
  8. ورم مفاصل پس از سانحه

از تمام موارد ذکر شده در بالا، آرتریت شایعترین علت درد غیر آسیب زا در زانو در افراد مسن است. سن دلیل اصلی استئوآرتریت زانو است. برای برخی از افراد ممکن است ارثی باشد ، در حالی که برای برخی دیگر ، آرتروز زانو می تواند ناشی از آسیب ، عفونت یا حتی از اضافه وزن باشد. زنان در معرض خطر بیشتری برای توسعه همان هستند. استئوآرتریت همچنین آرتریت سایش و پارگی نامیده می شود. این شرایطی است که کوسن طبیعی بین مفاصل ، که غضروف است ، از بین می رود و انتهای استخوان مفصل زانو ، بیشتر در برابر یکدیگر مالیده می شود. این منجر به درد ، تورم ، سفتی ، کاهش توانایی حرکت و گاهی شکل گیری استئوفیت ها (Spurs Bone) می شود.

عکس علائم زانو در در سالمندان
…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: عوارض چاقی سالمندان چیست؟ ::::…

آیا می توان استئوآرتریت را درمان کرد؟

هیچ درمانی مشخصی برای آرتروز وجود ندارد ، اما درمان ها می توانند به کاهش درد و حفظ حرکت مفاصل کمک کنند.

داروهای استئوآرتریت زانو:

  • استامینوفن
  • NSAIDS
  • مواد افیونی
  • گلوکوزامین و کندرویتین
  • دیاکرین
  • مولکول های جدیدتر- Univestin ، Aflafin و غیره

اگرچه ، داروها در کاهش درد و التهاب مفید هستند ، از ترکیبی از این موارد برای درمان آرتروز استفاده می شود. اما تمام داروهای فوق باید با احتیاط مناسب استفاده شود و استفاده بیش از حد می تواند باعث عوارض جانبی شود.

تزریق مفصلی درون:

تزریق کورتیکواستروئیدها ، به مفصل زانو ممکن است باعث کاهش درد و التهاب در مراحل اولیه استئوآرتریت شود اما تعداد تزریقی که می تواند دریافت شود ، محدود است.

تزریق روغن کاری که از اسید هیالورونیک تشکیل شده است ممکن است با تهیه مقداری کوسن ، تسکین درد را ارائه دهد. این امر به این دلیل است که ، اسید هیالورونیک شبیه به مؤلفه ای است که به طور معمول در مایع مفصل زانو یافت می شود.

راه های درمان زانو درد در افراد مسن:

پیشنهاد میکنیم مقاله ««  راهکارهای بهبود زانو درد در سالمندان »» را حتما مطالعه کنید. اما درمان، ورزش، ایجاد عضلات در اطراف زانو و حفظ وزن سالم یک روش بسیار مؤثر برای درمان استئوآرتریت است.

وارد زیر نیز در بررسی استئوآرتریت در مورد تشخیص زودرس کمک می کند:

  1. فیزیوتراپی
  2. کار درمانی
  3. بریس یا درج کفش
  4. طب سوزنی

جراحی:

بسته به مرحله استئوآرتریت و سن بیماران نیز روشهای مختلف جراحی انجام می شود.
استئوتومی تیبیال بالا: این یک شکل بسیار ارزشمند از جراحی است که در آرتروز انجام می شود. بیماران گروه سنی جوانتر مبتلا به آرتریت که فقط مفصل جزئی زانو را شامل می شوند و ممکن است به دلیل مشکلات در تراز مفصل زانو از طریق این روش بهره مند شوند. بخشی از غضروف که به دلیل عدم انعطاف پذیری آسیب دیده است از تحمل وزن با اصلاح جراحی تراز استخوان در زیر مفصل زانو (استخوان درشت نی) رهایی می یابد و یک کاشت فلزی تا زمانی که پوکی استخوان بهبود می یابد ثابت می شود. با این حال ، این روش در مراحل پیشرفته استئوآرتریت مفید نیست.
آرتروسکوپی: نقش لاواژ آرتروسکوپی مفصل زانو برای استئوآرتریت بحث برانگیز است و استفاده از آن بستگی به مرکز به مرکز دارد. در تنظیم ما ، ما از استفاده از آن دفاع نمی کنیم زیرا معتقدیم حتی اگر از این روش نتیجه بگیریم ، از نظر ماهیت بسیار موقتی است. با انجام جراحی آرتروسکوپی ، بخشی از غضروف و سینوویوم آسیب دیده با معرفی آندوسکوپ (آرتروسکوپ) به مفصل زانو برداشته می شود.
جراحی تعویض مفاصل: یک شکل محبوب از جراحی ، نوعی روش تجدید حیات است. سطحی که با یکدیگر در تماس هستند برداشته می شوند و با کاشت فلزی یا پلاستیکی جایگزین می شوند. جراحی تعویض زانو (از این متن لنگر استفاده کنید) نام مناسب جراحی تعویض مفاصل است.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: پارکینسون چیست؟ و راه های جلوگیر از آن است، لطفا مطالعه فرمایید ::::…

ورزش برای زانو درد سالمندان

در این بخش از مقاله چند نوع ورزش زانو برای سالمندان را به شما عزیزان معرفی میکنیم:

  • ست چهارتایی

به پشت روی تخت دراز بکشید و پایتان صاف باشد. با سفت کردن ران پشت زانو را به داخل تخت فشار دهید. می توانید یک حوله کوچک را پشت زانو قرار دهید و به آن فشار دهید تا ماهیچه شما سفت شود. 5 ثانیه نگه دارید. آروم باش. روی پای دیگر نیزتکرار کنید.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 1
  • بالا بردن پای مستقیم

به پشت روی تخت دراز بکشید و یک پای خود را صاف کنید و پای مخالف را خم کنید و پا را روی تخت قرار دهید. با صاف نگه داشتن پا، پای خود را 4 تا 6 اینچ از تخت بلند کنید. 3 تا 5 ثانیه نگه دارید. آروم باش. روی پای دیگر نیز تکرار کنید.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 2
  • اسکات

برای حمایت در کنار پیشخوان آشپزخانه یا پشتی صندلی بایستید. در حالی که پاهایتان به اندازه عرض شانه باز است، تا فاصله ای راحت چمباتمه بزنید و وزن بدنتان را روی پاشنه پا نگه دارید. فقط از پاهای خود استفاده کنید – از بازوها برای بالا و پایین کشیدن خود استفاده نکنید.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 3
  • فر شدن ساق پا

بایستید و به پیشخوان یا پشتی صندلی بچسبید. زانوی خود را خم کنید و پاشنه پا را به سمت باسن خود بیاورید. از خم شدن در لگن خودداری کنید. برای تعداد 3 نگه دارید. پاشنه پا را به آرامی تا کف پایین بیاورید. روی پای دیگر نیز تکرار کنید.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 4
  • کرم اینچ

رو به دیوار بایستید گام های کوچک را به پهلو بردارید. حتما از هر دو راه دوری کنید.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 5
  • تاشو

با دراز کشیدن به پهلو در حالی که هر دو لگن و زانو به سمت شکم خم شده اند، شروع کنید. به آرامی کل پای بالایی را به سمت بیرون بچرخانید تا لگن کمی به سمت بالا بچرخد، زانو به سمت بالا. اجازه ندهید لگن یا تنه حرکت کند – حرکت فقط در لگن است. سپس به آرامی پا را به حالت اولیه برگردانید. در طرف مقابل تکرار کنید.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 6
  • پل زدن

به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاها را روی زمین بگذارید. عضلات شکم و کف لگن خود را سفت کنید. به پاهای خود فشار دهید و باسن خود را چند اینچ از زمین بلند کنید. تیغه های شانه خود را در تماس با سطح نگهدارنده نگه دارید. در حالی که به آرامی باسن خود را پایین می آورید، عضلات باسن خود را سفت کنید. تکرار.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 7
  • پلانک

طوری روی زمین قرار بگیرید که گویی می خواهید فشاری انجام دهید. می‌توانید حرکت را طوری تغییر دهید که به‌جای دست‌هایتان روی ساعدتان (خم‌شده) قرار بگیرید، یا به‌جای اینکه تمام بدن‌تان را کشیده‌اید و پایین‌تنه‌تان را با انگشتان پا نگه دارید، از روی زانو پلانک کنید. 20 ثانیه نگه دارید. آروم باش. تکرار.

عکس ورزش زانو برای سالمندان شماره 8

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *