راهکارهای بهبود زانو درد در سالمندان

اگر در سال‌های جوان‌تر زندگی فعالی داشتید، با افزایش سن در دوران سالمندی، زانو درد غیرمعمول نیست. سالمندان مبتلا به زانو درد می‌دانند که سال‌ها ساییدگی زانوها و مفاصل می‌تواند تلفات سنگینی داشته باشد. هنگامی که تحرک و انعطاف پذیری چالش برانگیزتر می شود، زمان آن رسیده که راه حلی پیدا کنید. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن راهکارهایی برای درمان خانگی زانو درد و بهبود آن پیشنهاد شده، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله راهکارهای بهبود زانو درد در سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

چگونه درد زانو را در سنین بالا کاهش دهیم؟

زانو درد در سالمندان این روزها با شرایط زندگی و عملکرد جامعه و افزایش روزانه حجم کاری جزو بیماری های شایع در سالمندان است. اگر درد غیرقابل تحمل شود، باید بلافاصله قبل از بدتر شدن آن به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

استئوآرتریت، آسیب، وزن اضافی بدن و کمبود قدرت یا انعطاف عضلانی همگی می توانند باعث مشکلات زانو در سالمندان شوند یا به آنها کمک کنند. در حالی که بسیاری از این بیماری ها رایج هستند، همیشه راه حل آسانی وجود ندارد. اگر نمی‌خواهید با افزایش سن چگونه از زانوهای خود مراقبت کنید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید عضلات ساق پای خود را به حداقل برسانید تا درد زانو و مفاصل را بدون جراحی یا دارو کاهش دهید.

راه های درمان زانو درد در سالمندان

قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، همیشه بهتر است با پزشک خود ملاقات کنید تا در مورد علائم خود صحبت کنید. در برخی موارد، جراحی یک گزینه ضروری است و باید در نظر گرفته شود. اگر پزشکتان برای شروع ورزش اجازه دهد، در زیر چند نکته مفید برای نحوه مراقبت از زانو آورده شده است:

  • عضلات پای خود را تقویت کنید :

    روی تمریناتی تمرکز کنید که عضلات همسترینگ، چهارسر ران، خم کننده های ران و عضلات گلوتئال را هدف قرار می دهد تا به تقویت قسمت بالایی و پایینی ساق شما کمک کند.

  • برای داشتن وزن سالم‌تر تلاش کنید :

    کاهش وزن یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش درد زانو است و به شما کمک می‌کند سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید. حتی فقط چند پوند می تواند تفاوت عمده ای ایجاد کند.

  • با گزینه‌های کم‌تأثیر شروع کنید :

    هنگام شروع یک برنامه ورزشی به عنوان یک سالمند، تمرین‌های کم‌تأثیر را انتخاب کنید. ورزش های قلبی عروقی مانند دوچرخه سواری یا شنا را انتخاب کنید که فشار روی زانوهای شما را کاهش می دهد تا از آسیب های اضافی جلوگیری شود. پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

  • 30 دقیقه ورزش در روز را هدف قرار دهید :

    فعال ماندن می تواند به کاهش سفتی زانو کمک کند و به کاهش وزن کمک کند. حتما قبل از هر تمرینی حرکات کششی انجام دهید تا از آسیب های بعدی جلوگیری کنید.

  • روال خود را تغییر دهید :

    حرکات تکراری می تواند فشار غیر ضروری را بر عضلات پا و غضروف زانو وارد کند. وقتی صحبت از نحوه مراقبت از زانو می شود، تمرینات جدید کم ضربه را امتحان کنید.

….::: حتما مطالعه کنید : لیست فعالیت بدنی سالمندان :::….

نقش فیزیوتراپی در مدیریت زانو درد در سالمندان

اگر دارو و جراحی برای شما توصیه نمی شود، پزشک ممکن است فیزیوتراپی را توصیه کند. فیزیوتراپی راهی عالی برای بازیابی دامنه حرکتی، تقویت عضلات پا و فعال ماندن است. از طریق فیزیوتراپی و تمرینات هدفمند، می توانید زانو درد خود را کنترل کنید و استقلال خود را بازیابید. از آنجایی که فیزیوتراپی کاملاً فردی است، اولین قدم شما ارزیابی کامل توسط یک فیزیوتراپیست آموزش دیده خواهد بود. پس از ارزیابی کل ساق، لگن و پای شما، آنها می توانند ترکیب مناسبی از تمرینات و روش ها را برای کمک به کاهش درد زانو و بهبود قدرت عضلانی پای شما پیشنهاد کنند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه با افزایش سن از زانوهای خود مراقبت کنید، فیزیوتراپی و توانبخشی ممکن است گزینه خوبی باشد.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *