دوران سالمندی چگونه است؟

تیم تولید محتوای شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش که متخصص پرستار سالمند در کرج است، در این مقاله به بخشی از سوالات شما عزیزان پاسخ داده است. لطفا همراه ما باشید. در مقاله دوران سالمند چگونه است راچه کسی سالمند و پیر است و دوران سالمندی و پیری چیست؟ آیا سال گذشته که شصت و پنجمین سال عمر شما بود یک باره پیر شدید؟ آیا تغییراتی که در تندرستی شـمـا بـه وجود آمده، آشکارا حکایت از سالمندی و یا بیماری خاصی را میکند؟ آیا اهمیتی دارد که این تغییرات طبیعی و معمولی بوده یا غیر طبیعی وغیر معمولی باشد؟

پاسخ به این سؤالات آسان نیست، در حالیکه این پاسخ ها به شما کمک میکند که بدانید چه بیماریی را می توانید انتظار داشته باشید و یا از آن جلوگیری کنید و یا عمل اصلاحی انجام دهید و یا اصولاً چگونه آن را بپذیرید. دانستن اینکه سالمندی و پیری چیست و چگونه بـر شـمـا اثـر میکند برای شما مفید و در عین حال کمک کننده است.

دوران سالمندی

پیری یا سالمندی چیست؟

در کشورهای صنعتی معمولاً در سن ۶۵ سالگی کارکردن را ترک می کنند،لذا بسیاری از مردم از ایـن مـرحـلـه بـه بـعد را دوران سالمندی و پیری تصورمی نمایند.
در جوامع عقب افتاده و یا بدوی که مبارزه و دفایست. پیری تعریف های متعددی دارد که هرکدام ارجحیت متفاوت و خاصی دارند.
مثلاً طبق یک تعریف، پیری زمانی آغاز می شود که شما دیگر نفعی و یا ارزشی و برای جامعه خود نداشته و شکارکردن جـزو فعالیتهای لازمه آن جوامع است سالمندی و پیری زمانی آغاز می شود که شخص دیگر قادر به انجام اینگونه اعمال نباشد.

یک جنگجو یا رزمندهٔ نیروی مخصوص ممکن است در سن چهل سالگی بازنشسته شود، چنانکه یک فوتبالیست یا مشت زن حرفهای قبل از این سن بازنشسته می شود. – اگر هدف ادامه نسل در جامعه باشد پیری برای یک زن از زمانی آغاز برای آینده می شود که دیگر نتواند تولید مثل کرده و بچه دار شود، لذا ممکن است در سن ۵۰ سالگی سالمند و پیر محسوب شود.

…::: حتما مطالعه کنید : شایع ترین اختلالات روانی سالمندان را بشناسید :::….

شرکت پرستاری در کرج

….:::: حتما مطالعه کنید :: نکات روانشناسی سالمندان و نیازهای آنها ::::…

تبعیض قائل شدن در مسائل حقوقی در مورد سالمندان و پیران به نام کهولت سن اغلب بر پایه همین تعریف قرار گرفته است که افراد شروع و در ته سالمندی و پیر از دید جامعه افراد مولد و سازنده ای نمی توانند باشند.
این دیدگاه ادامه فعالیت و مشارکتی را که افراد مسن در جامعه خواهند.

..::::::::: مقاله پیشنهادی: لیست بهترین خانه سالمندان کرج + آدرس و تلفن :::::::::.. 

دوران سالمندی از دید متخصصین:

از نظر بعضی از متخصصین «علم پیری» و سازمانهایی که مسائل مربوط به سالمندی و پیری و چالش های سالمندان را تحقیق و مطالعه می کنند تعریفاتی مثل: پیری از نظر زمان و سن، پیری از نظر زیست شناسی و پیری از نظر روحی را به دست می دهند.

  • سالمندی و پیری از نظر زیست شناسی «بیولوژیکی»: زمانی اتفاق می افتد که تغییرات توأم با پیر شدن در اعضا حادث می گردد. بعضی ها در سن ۵۰ سالگی از نظر زیست شناسی سالمند و فرسوده می شوند. در حالی بعضی ها از نظر زیست شناسی در سن ۸۰ سالگی هم جوان می مانند. این تعریف حرفه ای و اجتماعی بوده مستقل از سال تقویمی است.
    تعریف بعدی «پیری از نظر روحی»: شامل مسائل سلامت روان در سالمندان و روحی و تغییرات روابط با اطرافیان و اجتماع می گردد. همانطور که میدانید در این دوران مراقبت معنوی از سالمندان بسیار حائز اهمیت است. این تعریف یک زن ۸۰ ساله ای که لگن خاصره شکسته روی چرخ نشسته ولی قادر است نوه خود را بلند کرده در آغوش بگیرد، یا نوعی کار هنری دست ساز بسازد و به فروش برساند برای آینده خود و خانواده خود برنامه ریزی کند پیر محسوب نگردد. در وضع دیگری یک مرد ۵۵ ساله سالم که مسئولیت هدفی در زندگی نداشته و یا هیچ وجه سازنده و مولد نیست ممکن است پیر و بی مصرف محسوب گردد. مواردی از این دسته را باید در دوران سالمندی جدی گرفت، چون افسردگی در سالمندان بسیار رایج است و برای هر سالمند محتمل است که به این بیماری دچار شود.
…:::: مقاله پیشنهادی : فواید پیاده روی برای سالمندان ::::….

سالمندی و پیری

سالمندی و پیری طی مراحل تکامل مداوم است که از کودکی مـرحـلـه بـلوغ می رسیم که از نظر جنسیت و تولد شروع و در تمام طول عمر مراحل مختلف رشد ادامه دارد. ما از تولد تا دوران کودکی رشد کرده و مرحله ای می رسیم که قادر به کنترل اعضای بدن خود می شویم. از نظر بدنی بهترین مرحله رشد قدرت می رسیم. از این مرحله به بلوغ خود ادامه داده مهارتهای خود را تکمیل میکنیم روش زندگی و خانواده خود را سازیم و رشد بدنی فکری و جنسی خود استفاده میکنیم.

….:::: حتما مطالعه کنید: راهکارهای بهبود زانو درد در سالمندان ::::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از 10 سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود 50% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

….:::: تاثیر پیری بر بویایی چیست؟ لطفا مطالعه فرمایید ::::….

چه موقع پرستار سالمند ضروری است؟

مراقبت از افراد سالخورده با در دوران سالمندی مشکلات زندگی مانند پخت و پز، تمیز کردن، حمام کردن، مصرف داروها شروع می شود.
بیماری های گوناگون در افراد سالخورده، مراقبت را برای آنها ضروری می سازد تا بتوانند به طور مستقل زندگی کنند.

نوع پرستاری از  سالمندان بستگی به وضعیت سلامتی افراد سالخورده و شدت مشکل و نوع مراقبت دارد.
اکثر مردم نیازمند پرستاران کامل نیستند، تعدادی از آنها نیاز به مراقبت ۲۴/۷ به علت مشکل خود را دارند با این حال شما نباید از مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل غافل شوید، این یک تجربه بینظیر برای شما خواهد بود.
شرکت دنیای آرامش راه حل جامعی  در مراقبت های بهداشتی برای تمام نیازهای سلامتی ارائه می دهد.
برنامه های ارائه شده توسط شرکت با توجه به نیازهای مراقبت های بهداشتی فردی طراحی شده است.
اطمینان حاصل می کنید مراقب بهداشتی اختصاص داده شده تمام نیازهای سالمندرا تضمین می کند.
طرح ما با خدماتی نظیرخدمات تشخیصی، پرستار، متخصصان آموزش دیده و تغذیه به شما کمک می کنیم.

 

چگونه برای مراقبت از سالمندان در خانه آماده شویم؟

قبل از اینکه شما  خدمات پرستاری را انتخاب کنید، حتما مقاله ای که از قبل منتشر کردیم بعنوان هفت اقدام برای مراقبت موثر از سالمندان را حتما مطالعه بفرمایید و چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید وجود دارد.
به عنوان مثال، به تناسب نوع مراقبت در دسترس، شما میتوانید خدمات را متناسب نیاز تغییر دهید .

پس از انتخاب مراقبت مناسب، چند مساله که لازم است برای مراقبت صحیح و موثر دوران سالمندی  در منزل بدانیم.

  • نگه داشتن تمام نسخه ها و داروهای سالم مفید به عنوان مراقبت کننده برای آن بخواهید.
    شماره تماس با اعضای خانواده را در موارد اضطراری ثبت کنید.
  • نام پزشکان و شماره های تماس را که به پرستار سالمندان بدهید.
  • لیستی از نیازهای تغذیه را طبق تجویزارائه دهید تا مراقبت کننده بتواند بر اساس آن غذا را برنامه ریزی کند و هیمنطور لیستی از غذاهای ناسالم برای سالمندان هم تهیه کنید تا مشکلی در تغذیه سالمندتان بوجود نیاید. بنابراین اگر به اطلاعات بیشتری در مورد تغذیه سالمندان نیاز دارید، میتوانید به مقاله تغذیه چیست و اهمیت آن برای سالمندان مراجعه کنید.
  • فهرستی از تمرینات یا فعالیت بدنی سالمندان تجویز می شوند، تهیه کنید، که مراقبین از آن آگاهی داشته باشند .

پرستاری از سالمندان می تواند به شدت چالش برانگیز باشد، در صورتی که پرستار نتواند با افراد ارتباط برقرار کند.
با این حال، پرستاران  ما افراد محترم هستند و می دانند چگونه یک پیوند برای ارائه مراقبت های مناسب ایجاد کنند.
مراقبت های فیزیکی مورد نیاز است، اما افراد سالخورده انتظار دارند، کسی است که به آنها گوش دهد و با آنها ارتباط برقرار کند.
مراقبین ما آموزش داده می شوند تا مراقبت های کلی سالخوردگی در خانه را که شامل سلامت آنهاست، ارائه دهند.

:::: حتما مطالعه کنید »»» راهنمایی در انتخاب پرستار سالمند در منزل ««« ::::