فواید تخم مرغ برای سلامتی در سالمندان

تغذیه نقش بسزایی در حفظ سلامت سالمندان دارد. اطمینان از دریافت رژیم غذایی کافی، می تواند به بهبود کیفیت زندگی، کاهش بیماری های مزمن و افزایش طول عمر کمک کند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن از فواید تخم مرغ برای سالمندان صحبت کردیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله فواید تخم مرغ برای سلامتی در سالمندان

سالمندان با مسائل مرتبط با افزایش سن مانند کاهش اشتها، از دست دادن توده عضلانی و کاهش جذب مواد معدنی روبرو هستند که به نوبه خود نیاز آنها به مواد مغذی را افزایش می دهد. افراد مسن معمولاً نیازهای متوسط برآورد شده (EAR) به پروتئین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، کلسیم، منیزیم، سلنیوم و روی را برآورده نمی کنند. افراد مسن در جذب ویتامین D از نور خورشید از طریق پوست کارایی کمتری دارند و بیشترین خطر ابتلا به کم خونی را دارند.

تغییرات فیزیولوژیکی مرتبط با افزایش سن مانند کاهش عملکرد سیستم ایمنی، افزایش استرس اکسیداتیو، کاهش جذب مواد معدنی، کاهش تولید اسید معده و سایر تغییرات در دستگاه گوارش می تواند نیاز به ویتامین B6، B12، E، C، D، اسید فولیک را افزایش دهد. روی، کلسیم، آهن و کاروتنوئیدها.

…::: حتما مطالعه کنید: غذاهای ناسالم برای سالمندان :::…

فواید تخم مرغ برای سالمندان

کاهش جریان بزاق، مشکلات بلع در سالمندان، دندان های ضعیف و کاهش اشتها نیز می تواند وضعیت تغذیه افراد مسن را به دلیل کاهش مصرف غذا مختل کند. افرادی که توانایی جویدن پایین‌تری دارند معمولاً از دستورالعمل‌های رژیم غذایی در رابطه با فیبر، قند، چربی و نمک پیروی می‌کنند. بنابراین افراد مسن ممکن است به غذاهای با بافت نرم تر و حاوی مواد مغذی بالا نیاز داشته باشند تا بتوانند ارزش غذایی کافی را از غذاهایی که می توانند بخورند به دست آورند. پیشنهاد میکنیم مقاله “” تغذیه چیست و چرا برای افراد مسن اهمیت دارد؟ “” را حتما مطالعه کنید.

  1. آهن برای انرژی

کمبود آهن خفیف می تواند باعث شود که سالمندان سطح انرژی کمتری داشته باشند که می تواند منجر به فعالیت بدنی کمتر شود. زرده تخم مرغ منبع قابل استفاده آهن را به شکل قابل جذب تری نسبت به مکمل های آهن فراهم می کند.

  1. پروتئین برای رشد و ترمیم بافت

یک تخم مرغ بزرگ 6 گرم پروتئین تامین می کند که بدن برای حفظ بافت سالم به آن نیاز دارد. این امر به ویژه در افراد مسن بسیار مهم است زیرا رشد و ترمیم بافت با افزایش سن کاهش می یابد، به این معنی که زخم هایی که زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند می توانند بیشتر مستعد عفونت باشند. پروتئین ها بلوک های ساختمانی اساسی در نظر گرفته می شوند و مواد مغذی ضروری در طول سنین هستند. ما برای انرژی و ترمیم بافت ها و استحکام اسکلتی به پروتئین نیاز داریم.

  1. ویتامین D برای استخوان های قوی

خطر شکستگی استخوان و پوکی استخوان با افزایش سن افزایش می یابد. یک زرده تخم مرغ حاوی حدود 40 واحد بین المللی ویتامین D است که برای سلامت استخوان ها ضروری است. از آنجایی که ویتامین D و کلسیم با هم برای تقویت استخوان‌های سالم کار می‌کنند، تهیه لبنیات یا منبع دیگری از کلسیم در کنار تخم‌مرغ‌هایی که عزیزتان می‌خورد نیز مفید است. ویتامین D به جذب کلسیم، حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. همچنین به عنوان محافظت در برابر تعدادی از بیماری ها مانند آرتریت روماتوئید و بیماری های خود ایمنی شناخته شده است. کمبود ویتامین D را می توان به طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به میزان کافی برطرف کرد، اما این همیشه امکان پذیر نیست و با افزایش سن میزان جذب آن کاهش می یابد، اما می توان آن را از تخم مرغ نیز تامین کرد.

  1. کولین برای عملکرد مغز سالم

عملکرد مغز، از جمله توانایی شناختی و حافظه، با افزایش سن افراد کاهش می یابد. با این حال، کولین می تواند با زوال شناختی مبارزه کند. یک تخم مرغ 20 درصد از مقدار توصیه شده روزانه کولین را تامین می کند که حافظه را تقویت می کند و قدرت شناخت را تقویت می کند. بسیاری از سالمندان دچار کمبود کولین هستند، و این امر آن را به یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی عزیزانتان تبدیل می کند. کولین همچنین به کاهش التهاب مزمن در بدن کمک می کند

  1. تریپتوفان برای خلق و خو

تخم مرغ همچنین اسید آمینه تریپتوفان را تامین می کند که بدن آن را به سروتونین تبدیل می کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که در بهبود خلق و خوی مهم است و می تواند به ارتقای سلامت عاطفی عزیز شما کمک کند.

  1. ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 می تواند بر سیستم ایمنی و سیستم عصبی کلی و همچنین سطح انرژی در بدن تأثیر بگذارد. سالمندانی که فاقد ویتامین B-12 هستند، مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان سینه و برخی دژنراسیون عضلانی مرتبط با سن هستند. یک وعده تخم مرغ حاوی 33 درصد ویتامین B12 است. بهترین بخش این است که تخم‌مرغ‌ها را می‌توان به‌راحتی برای کام افراد سالخورده استفاده کرد.

  1. فولات/اسید فولیک

یک مطالعه در استرالیا نشان داد که اسید فولیک و ویتامین B12 می تواند به جلوگیری از کاهش حافظه در افراد بالای 60 سال کمک کند. فولات یا اسید فولیک اساساً از خانواده ویتامین B هستند. فولات به طور طبیعی در غذاها وجود دارد در حالی که اسید فولیک یک شکل مصنوعی است که در غذاهای غنی شده مانند غلات یافت می شود. RDA فولات برای زنان و مردان بالای 51 سال 400 میکروگرم در روز است. یک وعده تخم مرغ حاوی 24 درصد فولات است.

  1. کلسیم

همانطور که همه ما می دانیم برای ساختن و حفظ استخوان های قوی و دندان های قوی به کلسیم نیاز داریم. کمبود کلسیم می تواند منجر به شکنندگی استخوان ها و شکستگی و حتی پوکی استخوان در زنان شود. یک تخم مرغ استاندارد حاوی 25 میلی گرم کلسیم است که تقریباً 2.6 درصد از ارزش روزانه توصیه شده است.

  1. چربی های امگا 3

امگا 3 اسیدهای چرب ضروری هستند و برای ما مهم هستند زیرا تاثیر مثبتی بر روند التهابی دارند. این اسیدهای چرب به کاهش التهاب بدن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و آرتریت کمک می‌کنند. برخی شواهد جدید نیز به تأثیر مفید در کاهش بیماری آلزایمر اشاره می کنند. یک تخم مرغ امگا 3 به طور معمول حاوی 340 میلی گرم ALA (آلفا لینولنیک اسید) و 75 تا 100 میلی گرم DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) است.

 

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و پرستار کودک گوهردشت کرج  در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.