علائم زردی در نوزاد

زردی یا یرقان یکی از بیماری های شایع نوزادان میباشد، از این رو شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج در این مقاله بطور مفصل در مورد بیماری علائم زردی در نوزاد صحبت کرده است. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یرقان در نوزاد
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

نوزادان تازه متولد شده اغلب تحت تأثیر زردی قرار می گیرند که باعث می شود پوست و چشم آنها رنگ زردی پیدا کند. زردی در اثر تجمع ماده شیمیایی به نام بیلی روبین در خون و بافت نوزاد ایجاد می شود. بیلی روبین به طور معمول توسط کبد پردازش می شود، اما کبد نوزادان چند روز طول می کشد تا آن را پردازش کند، بنابراین از هر 10 نوزاد، شش نوزاد درجاتی از زردی دارند. این بیماری در میان نوزادان نارس شایع تر است. این روند طبیعی منجر به چیزی می شود که آن را “یرقان فیزیولوژیکی” می نامند. زردی معمولا در روز دوم یا سوم ظاهر می شود. اگر نوزاد شما کامل و سالم است، زردی خفیف جای نگرانی ندارد و ظرف یک هفته یا بیشتر خود به خود برطرف می شود. با این حال یک نوزاد نارس یا بیمار یا یک نوزاد با سطوح بسیار بالای بیلی روبین به نظارت دقیق و درمان های پزشکی نیاز دارد که به طور کامل بهبود یابد. گاهی اوقات، بیماری های زمینه ای خون و کبد نیز می تواند باعث زردی در نوزادان شود. این شرایط شامل آنتی بادی های گروه خونی، کم خونی همولیتیک، هپاتیت کودکان و گالاکتوزمی است.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: راه‌های پیشگیری هپاتیت در کودکان  ::::…

علائم زردی در نوزاد

علائم زردی در نوزادان به علت و شدت آن بستگی دارد، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد.

  • یک ته رنگ زرد در پوست که معمولا ابتدا در صورت و پوست سر ظاهر می شود
  • ته رنگ زرد در قسمت های سفید چشم (صلبیه)
  • گسترش رنگ زرد به پوست بدن (در زردی متوسط)
  • زرد شدن کف دست و کف پا (در زردی شدید)
  • خواب آلودگی غیر معمول مشکلات تغذیه نوزاد در برخی موارد
  • مدفوع روشن  و ادرار تیره

 اگر نگرانی در مورد بروز هر یک از این علائم در کودکتان دارید، حتما از با پزشک کودک خود در میان بگذارید.

راه هایی وجود دارد که می توانید از شدیدتر زردی در نوزادان جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به اندازه کافی از طریق شیر مادر تغذیه می کند. تغذیه 8 تا 12 بار در روز به کودک در چند روز اول تضمین می کند که کودک شما کم آب نمی شود و به عبور سریعتر بیلی روبین از بدن او کمک می کند. نوزادان نارس یا کوچکتر ممکن است مقادیر کمتری از شیر خشک مصرف کنند، مانند نوزادانی که شیر مادر نیز دریافت می کنند. اگر نگران این هستید که کودکتان شیرخشک خیلی کم یا بیش از حد مصرف می کند، یا اگر از خواب بیدار نمی شود تا حداقل 8 بار در 24 ساعت شیر ​​بخورد، با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید :::: شروع تغذیه کودک با غذاهای جامد  ::::

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.