لیست غذای کمکی نوزاد شش ماهه

مراقبت از نوزادان در ابتدای زندگی یکی از مسائل حیاتی و حساس برای والدین است. بعد از شیر مادر به، غذای کمکی برای نوزادان 6 ماهه اهمیت خاصی دارد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است، و در این مقاله، ما به بررسی لیستی از غذاهای مناسب برای نوزادان 6 ماهه می‌پردازیم. این لیست به والدین کمک می‌کند تا با دانش لازم، نوزادان خود را با تغذیه سالم و مناسب برای رشد و توسعه بهتر آن‌ها نوازش کنند. همچنین، نکات مهمی را در خصوص آغاز معرفی غذای جامع‌تر به نوزادان خود برایتان شرح خواهیم داد.

بنر مقاله لیست غذای کمکی نوزاد شش ماهه
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
  1. شیر مادر 

    اولین غذای طبیعی و عالی برای کودک شما است. نسبت ها و مقادیر مناسبی از کالری، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی برای تامین نیازهای کودک در شش ماه اول زندگی دارد.

  2. غلات

    لوگاو اولین غذای نیمه جامدی است که به نوزاد داده می شود. بعد از 8 ماه، به برنج ضخیم تر روی برنج پخته شده بروید. تا ده ماهگی، کودک شما ممکن است برنج خانواده را تقسیم کند. با افزودن شیر مادر یا شیر خشک، لوگاو را به غذایی خوشمزه برای کودک خود تبدیل کنید. زرده تخم مرغ و پودر دیلیس را نیز ممکن است به لوگا اضافه کنید.

  3. محصولات ریشه ای مانند سیب زمینی 

    این مواد غذایی سرشار از انرژی و فیبر را به کودک خود ارائه دهید. آن را له کنید و با شیر غنی کنید.

  4. میوه هایی مانند انبه ، موز

    انواع مواد مغذی را برای سلامتی فراهم می کنند. میوه هایی که منابع غنی از ویتامین سی هستند به کودک شما برای سالم نگه داشتن لثه ها، جلوگیری از کبودی آسان و کمک به بدن در مبارزه با عفونت که به آن نیاز دارد کمک می کند.

  5. سبزیجات زرد رنگ مانند هویج و کدو

    منابع غنی بتاکاروتن برای بینایی شفاف، پوست صاف و سالم، موهای براق، رشد خوب و مقاومت در برابر عفونت ها هستند. این غذاها همچنین حاوی مواد معدنی مانند آهن برای خون سالم و کلسیم برای استحکام استخوان و دندان و فیبر هستند.

  6. تخم مرغ

    سرشار از پروتئین است که ماهیچه ها را ساخته و ترمیم می کند و ویتامین D که به جذب کلسیم در بدن کمک می کند. یک دوم زرده تخم مرغ پخته شده معمولا در شش ماهگی یا هفت ماهگی به نوزاد داده می شود. به دلیل خاصیت آلرژی‌آور بودن سفیده تخم‌مرغ، باید منتظر بمانید تا آن را در 11 ماهگی به نوزاد بدهید.

  7. حبوبات / لوبیا

    منابع نسبتا ارزان پروتئین هستند و منابع خوبی از ویتامین های B کمپلکس و آهن هستند. برای کودک خود حبوبات له شده (پوره)را آماده کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« انواع پوره برای نوزادان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  1. گوشت / ماهی / مرغ 

    منبع عالی پروتئین برای رشد و ترمیم بافت های بدن، آهن بسیار قابل جذب برای خون سالم و همچنین ویتامین ها و سایر مواد معدنی مانند روی برای ایمنی. در شش ماهگی، غذاهایی با بافت “جویدنی” مانند گوشت چرخ کرده یا ریز خرد شده، ماهی و مرغ معرفی کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« مراحل رشد کودکان و نوجوانان »» را حتما مطالعه کنید.

  2. غذاهای دیگر مانند کاستارد، پودینگ ساده، یا ژله برای فیبر اضافی.

    بیسکوتسو، بیسکویت یا هر نان تست ترد نیز وقتی کودک شما شروع به دندان درآوردن می کند خوب است.

  3. آب و نوشیدنی ها

     کودک شما می تواند در حدود شش تا هفت ماهگی شروع به یادگیری نوشیدن از یک فنجان کند، آب و آب میوه گزینه های قابل قبولی هستند. یک اونس آب یا 3-4 اونس آب طبیعی یا غنی شده را در فنجان بریزید. خوردن آبمیوه در بطری یا خواباندن کودک با شیشه می تواند به پوسیدگی دندان در دوران کودکی کمک کند. آب میوه باید به عنوان بخشی از یک وعده غذایی یا میان وعده سرو شود، نه اینکه در طول روز جرعه جرعه مصرف شود. کودک شما آب میوه را به خوبی هضم نمی کند و ممکن است در اثر نوشیدن زیاد آن دچار اسهال شود.

…::: بیشتر مطالعه کنید : صبحانه برای نوزاد شش ماهه :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات  پرستار سالمند در منزل کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *