شایع ترین مشکلات پوستی سالمندان

با افزایش سن، پوست ما به طور طبیعی تغییر می کند. به عنوان مثال، نسبت به پوست جوان‌تر، کمتر چرب، قابلیت ارتجاعی کمتر، نازک‌تر و راحت‌تر کبود می‌شود. در نتیجه، افراد مسن ممکن است متوجه تغییرات یا مشکلاتی در پوست خود شوند که در دوران جوانی نداشتند. برخی از مشکلات پوستی هم مربوط زیبایی هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمک خدمات مراقبت از سالمندان نیاز داشته باشند. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است و در آن شایع ترین مشکلات پوستی سالمندان و همینطور تغییرات پوست در دوران سالمندی را بررسی کرده است و همینطور نکاتی برای مراقبت از پوست در این دوران را در انتها آورده است، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله شایع ترین بیماری های پوستی سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

مشکلات پوستی رایج برای سالمندان

مشکلات پوستی یکی دیگر از چالش های سالمندان به حساب می آید، همانطور که بالاتر گفته شد، وقتی سن افراد افزایش می‌یابد، پوست نیز تحت تأثیر تغییرات طبیعی و فیزیولوژیک قرار می‌گیرد. در سالمندان، پوست ممکن است به علت کاهش تولید کلاژن و الاستین، کاهش رطوبت و عملکرد غده های چربی، تغییرات در رنگ و ساختار پوست، مشکلات خاصی را تجربه کند. در زیر به برخی از مشکلات پوستی سالمندان اشاره می‌کنیم:

چین و چروکپوست خشکسرطان پوست
  • چین و چروک

شایع ترین مشکل پوستی چین و چروک است که یکی از بارزترین علائم پیری است. آنها زمانی رخ می دهند که پوست انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. ممکن است در مورد “خطوط خنده” یا “خطوط نگرانی” شنیده باشید، زیرا این خطوط از اولین مواردی هستند که روی صورت ظاهر می شوند. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن هر دو می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک زودتر از حالت طبیعی شوند.

  • پوست خشک

یکی دیگر از بیماری های شایع پوست در افراد مسن خشکی پوست است. خشکی پوست بیشتر در افراد مسن رخ می دهد زیرا با افزایش سن پوست خشک می شود و چربی کمتری تولید می کند. خشکی پوست خیلی بد به نظر نمی رسد اما اگر شروع به خارش کند می تواند مشکل ساز شود. پیشنهاد میکنیم مقاله «« علت خارش بدن در سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

خراشیدن پوست خشک تا زمانی که بشکند و خونریزی کند، آسان است. پوست سالمندان به آرامی بهبود می یابد و بریدگی ها یا خراش ها می توانند به سرعت عفونی شوند. بنابراین مهم است که مراقب پوست خشک باشید و از یک مرطوب کننده عالی برای کاهش خارش استفاده کنید. اگر یکی از اعضای خانواده شما دچار خشکی پوست می شود، ما راه هایی برای درمان خشکی پوست در افراد مسن توضیح داده ایم.

  • سرطان پوست

سومین و جدی‌تر بیماری پوستی سالمندان سرطان پوست است. سرطان پوست عمدتاً در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده ایجاد می شود، بنابراین اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای حفظ سلامت پوست ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنین می تواند باعث ایجاد “لکه های پیری” یا لکه های قهوه ای تیره روی صورت، دست ها و بازوها شود.

لکه های افزایش سن باید به طور مکرر برای تغییراتی که می تواند نشان دهنده سرطان پوست باشد بررسی شود. موسسه ملی پیری توصیه می کند هر ماه یک بار از نظر سرطان پوست بررسی شود. با استفاده از راهنمای مخفف مفید آنها، یک بار در ماه پوست را برای مواردی که ممکن است نشانه‌های سرطان باشند بررسی کنید.

…:::: حتما مطالعه کنید : درمان خشکی پوست سالمندان ::::…

نکات مراقبت از پوست سالمندان

برخی از کارهایی که می توانید برای حفظ سلامت پوست سالمندان انجام دهید عبارتند از:

  1. از صابونی که حاوی مرطوب کننده است یا برای پوست خشک فرموله شده است استفاده کنید
  2. از کرم یا لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. صدها گزینه وجود دارد، بنابراین می توانید یکی را پیدا کنید که برای شما حس خوبی دارد و حتی با انتخاب یک رایحه آرامش بخش، آن را به روال مراقبت از خود اضافه کنید.
  3. برای جلوگیری از خشکی پوست به جای هر روز یک روز در میان حمام کنید.
  4. مقدار زیادی آب و مایعات دیگر بنوشید.
  5. کافئین را محدود کنید، که شما را خشک می کند.
  6. از دستگاه های مرطوب کننده برای افزایش رطوبت هوا استفاده کنید.
  7. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بخصوص در گرمای روز بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر خودداری کنید.
  8. اگر زیر آفتاب می روید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کلاه بپوشید و لباس های گشاد بپوشید که تا حد امکان پوست در معرض دید را بپوشاند.
بنر شایع ترین بیماری پوستی کهنسالان

مراقبت پوست سالمندان در هوای سرد

در اینجا درباره نکات مراقبت از پوست در هوای سردتر بیشتر بدانید.

در حالی که می توان تغییرات پوستی در افراد مسن را انتظار داشت، اما می توان کارهای زیادی برای حفظ ظاهری سالم و احساس خوب پوست تا زمانی که ممکن است انجام داد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده به کمک مراقبت شخصی نیاز دارید، دنیای آرامش  می تواند کمک کند.

مراقبان ما خدمات مراقبت از سالمندان را ارائه می دهند که شامل کمک های حمام کردن و نظافت است، علاوه بر بسیاری از کارهای روزانه دیگر که به شما یا عزیزانتان کمک می کند تا سال ها در هر کجا که خانه می خواهند خوب زندگی کنند.

برای حفظ و سلامت پوست در سالمندان چه کارهایی باید انجام داد؟

در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامت پوست خود با افزایش سن انجام دهید:

  • پوست خود را بشویید

به آرامی و به جای آب داغ از آب گرم استفاده کنید، زیرا آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد و یک پاک کننده ملایم.

  • پوست خود را مرطوب نگه دارید.

از مرطوب کننده های بدون عطر استفاده کنید تا از خشکی و خارش پوست خود جلوگیری کنید.

  • از صابون استفاده نکنید

صابون تند، عطر و روغن حمام باعث خشکی پوست می شوند، بنابراین سعی کنید استفاده از آنها را محدود کنید.

  • از خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید، به خصوص از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که خورشید شدیدترین است. حتما از ضد آفتاب با طیف وسیع (با SPF 30 یا بالاتر) هر دو ساعت یا بیشتر استفاده کنید. از لامپ‌های آفتاب‌گیر و تخت‌های برنزه اجتناب کنید و وقتی بیرون هستید از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنید.

  • خوب بخور.

مطمئن شوید که یک رژیم غذایی سالم با ویتامین ها و مواد مغذی کافی را حفظ می کنید. همچنین بسیار مهم است که اغلب آب بنوشید تا پوست شما هیدراته بماند.

  • از سیگار کشیدن خودداری کنید

زیرا می تواند با کاهش جریان خون و آسیب رساندن به الاستین و کلاژن به پوست شما آسیب برساند.

  • دمای خانه را مرطوب نگه دارید

از یک مرطوب کننده برای حفظ رطوبت داخل خانه بین 45 تا 60 درصد استفاده کنید. رطوبت را با هیدرومتر اندازه گیری کنید.

  • استفاده از دستکش

هنگام انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید تا پوست در معرض مواد شیمیایی مضر قرار نگیرد.

بنر برای حفظ و سلامت پوست در سالمندان چه کارهایی باید انجام داد؟

…:::حتما مطالعه کنید : معرفی لیست بهترین فعالیت بدنی سالمندان در سال جدید :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *