هفت اقدام برای مراقبت موثر از سالمندان

اقدامات مراقبت و نگهداری از سالمندان شامل چه اموری میشود؟ کدام کارها در اولویت قرار دارند؟ شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج، در این مقاله در مورد اقدامات برای مراقبت موثر از سالمندان بطور کامل توضیح داده است، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هفت اقدام برای مراقبت موثر از سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

مراقبت موثر از سالمندان

نگرش سنتی در مراقبت از والدین نیاز به بازنگری دارد. فرزندان بالغ نمی توانند والد پدر و مادر خود باشند شما نمی توانید مادر مادر و یا پدر پدر خود باشید. پدر و مادر شما هر مشکلی که داشته باشند کودک نیستند. آنها اعضای بالغ خانواده شما هستند که وقتی پا به سن می گذارند نیاز های خاصی پیدا میکنند شما هم فرزند بالغی هستید که پیوسته بر سنتان افزوده می شود. شما هم نیازهای شخصی و نیز مسئولیت هایی درقبال سایر اشخاص موجود در زندگی خود دارید. برای اینکه بتوانید با والدین سالمند بیمار یا معلول خود کنار بیایید را و چاره های مختلفی دارید باید تصمیم بگیرید که آیا اصولا مایل به نگهداری از آنها هستید تا چه حدی و چه مدتی به چه هزینه و چه هدفی میخواهید خودتان را درگیر کنید. مراقبت از پدر و مادر سالمند مستلزم اقداماتی اغلب ابهام آمیز و دردناک است و ابهام سردرگمی هم اغلب مانعی برسر راه عمل است. در مطلب هفت اقدام برای مراقبت موثر از سالمندان یک چارچوب برای کنار آمدن با مراقبت از والدین ارائه داده ایم اینها دستور عملی برای رسیدن به موفقیت فوری نیستند، بلکه اعضایی از یک استراتژی کلی برای موثر واقع شدن امر مراقبت از سالمندان به شمار کی آیند. زمانی در کار مراقبت از پدر و مادر سالمند خود به موفقیت میرسید که برای آنها اقدامی موثر و در خور انجام دهید. از منایع خود استفاده کنید تا کاری که باید و لازم است انجام دهید و هر زمان که ضرورت یافت انعطاف به خرج دهید و در روش خود تجدید نظر نمایید بنابراین اثر بخش بودن فرایندی ادامه دار برای افزایش اثربخشی است. هفت مرحله پیشنهادی با بخش بندی این فرایند راهی برای رسیدن به این اثر بخشیست. هدف این است که در هر مقطع قدیم برداشته شود.

….:::: حتما مطالعه کنید :: راهکارهای پیشگیری از افسردگی در سالمندان ::::…

هفت قدم مراقبت

قدم نخست:

شناسایی مسائل و تایین اولویت هاس ظاهرا ساده به نظر میرسد ولی این طور نیست تمان جنبه های زندگی شخصی و خانوادگی شما تحت تاثیر این مراقبت قرار می گیرید و بعید نیست زیر بار مسئولیت و انجام کارهایی که بنظر رفع ناشدنی میرسند کلافه شوید. ممکن است مسائلی را نادیده بگیرید و بخواهید با توصل به روش های آشنای خود با مشکل برخورد فوری بکنید. شناختن مشکلات و تعیید اولویت ها به شما امکان میدهد که برای وظیفه ای که پیش رو دارید به موفقیت برسید.

قدم دوم:

غلبه بر احساس انکار است انکار میتواند شکل های مختلف بگیرد میتوناد مسئوله را به حداقل برساند یا آن را نادیده بگیرید و یا نپذیرد که میتوانید تفاوتی ایجاد کنید.انکار از شما حمایت میکند به شما فرصتی میدهد که از یک شک و یا یک تجربه ناخوشایند بهبود پیدا کنید.
اما در اغلب موارد باید با انکار رو به رو شد تا با احساس خشم ،اندوه ،ابهام و اضطراب روبه رو شد و آن را از میان برداشت اغلب بر انکار مبنای حرکت موفق به مرحله ی سوم است که آن را کنترل احساسات نامیده ایم. احساسات بخشی اعجاب انگیز از انسان بودن است و همه ی احساساتی از لذت و شادی گرفته تا اندوه ،ترس و خشم را تجربه میکند افسردگی ،اضطراب و خشم ادامه دار نه تنها از شما انسانی مفلوک میسازد بلکه در کار مراقبت شما نیز تاثیر نا مطلوب می گذارد.

قدم چهارم:

فراهم آوردن زمینه همکاری یا مشارکت است شرکای شما میتوانند سایر اعضای خانواده متخصصان نگهداری از سالمندان کارکنان موسسات درگیر با سالمندان ،مراکز پرستاری شرکت های مراقبتی در منزل ،شرکت ها پرستاری و دیگران باشند. رکن مهم ایجاد مشارکت اطلاع از توانمندی ها و شناسایی کمک های مورد نظر شماست.استفاده از افراد و مراقبین  خدمات مناسب به معنای یافتن منابع مطمئن اطلاعاتی و رجوعی است.وقتی این منابع را پیدا میکنید ممکن است به مهارت هایی برای ایجاد همکاری با این اشخاص احتیاج داشته باشید.

قدم پنجم:

متعادل ساختن نیازهای رقابتی والدین و سایر وابسته های به شماست. این قرایندی ادامه دار است و میتواند هر چه زمان میگذر دشوار و دشوار تر شود.با نیازمند تر شدن والدین تجددی نظر در منابع خانواده و ازجمله آنها زمان و پول ضرورت پیدا میکند.

قدم ششم:

راگرفتن مهارت های ویژه بحران در شرایطی است که احساس میکنید سررشته امور ازدست شما خارج شده است. در کار مراقبت از سالمندهمیشه بحران هایی چهره میکنند و اگر بتوانید مهارت های لازم برای بازیابی مجدد کنترل و استفاده از کمک های بیرونی را بیابید فرصتی برای رشد و فراگیری فرااهم آورده اید.

وسرانجام مرحله هفتم:

چشم پوشی کردن و سخت نگرفتن است. به زندگی خود ادامه میدهید و میپذیرید که حداکثر تلاش خود را کرده اید ،این فرایند برای هرکس وهرخانواده به گونه ای اتفاق می افتد.وقتی والدین سالمند به تدریج تحلیل میروند و فوت میکنند،دست کشیدن و چشم پوشی به ویژه وقتی والدین ما از ناراحتی خود ناراحتند و مردنشان طولانی میشود، کاری دردناک است دست کشیدن و به حال خود گذاشتن فرایند پیچیده ایست که همچنین به معنای یافتن راه هایی برای فاصله گرفتن از شرایط اختصاص زمان بهخود و استفاده از کمک های دیگران است بعد از فوت پدر و مادر خطوط مشی ویژه ای وجود دارد که به شما کمک میکند با آنچه میتوانستید یا نمیتوانستید بکنید کنار بیایید و باقیمانده زندگی خود را بپردازید.

هفت اقدام برای مراقبت موثر از سالمندان
:::: حتما مطالعه کنید »»» نکات مراقبت از سالمندان ««« ::::

هدف مراقبت موثر

نگهداری روشی برای اندیشیدن و اقدام متکی و به هم وابسته با سایر افراد در زندگی شماست مهر و محبت نیروی قدرتمندی است اما همیشه منجر به مراقبت موثر نمیشود برای مراقبت از پدر و مادر نباید لزوما آنها را دوست داشته باشید،در هفت اقدام برای مراقبت موثر از سالمندان لازم است با سالمندان برخورد موثر داشته باشید. رفع نیاز های تمام نشدنی سالمندانی که آنها را دوست دارید در همه شرایط و به ویژه وقتی بیماری و مرگ از راه میرسند امکان پذیر نیست از سوی دیگر اجبار در مراقبت و رفع نیاز های کسانی که آنها را دوست ندارید ساده نیست و اغلب دردسر ساز میشود، وقتی نگهداری از پدر و مادر سالمند تبدیل به مسئولیتی برای اقدام میشود. به هدف قابل حصولی تبدیل میگردد، استفاده از هفت اقدام فوق به منظور مراقبت موثر از والدین سالمند بهزمان و تمرین نیاز دارد اما میتوانید این مهارت ها را در خود ایجاد کنید تا درکار مراقبت از والدین سالمند و همکاری با سایر افراد خانواده در شرایط بهتری قرار بگیرید.

…::: مقاله پیشنهادی : محیط زیست مناسب سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از 10 سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود 50% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.