دیابت در کودکان

دیابت یک بیماری مزمن پزشکی است که باعث ایجاد مشکلاتی در توانایی بدن برای تبدیل غذا – به ویژه قندها (کربوهیدرات ها) – به سوخت بدن می شود. افزایش گلوکز خون ناشی از عدم درمان مناسب دیابت می تواند طی سالیان متمادی به قلب، عروق خونی، کلیه ها، چشم ها و سیستم عصبی آسیب برساند. در این مقاله علاوه بر تعریف دیابت، به بررسی انواع این بیماری و همینطور علائم دیابت در کودکان نیز پرداختیه ایم. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج تهیه شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بنر مقاله دیابت در کودکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

انواع دیابت در کودکان:

دیابت که امروزه با توجه نوع تغذیه کودک به سمت اپیدمی شدن در کودکان میرود و به یکی از چالش های کودکان تبدیل شده است، در دو نوع رایج است. دیابت، دیابت نوع 1 و 2 نامیده می شوند. هر دو شکل ممکن است در هر سنی بروز کنند، اما احتمال ابتلای کودکان به دیابت نوع 1 بیشتر است.

دیابت نوع1:

در حالی که دیابت نوع 1 می تواند در هر سنی شروع شود، دوره های اوج آن در سنین 5 تا 6 سالگی و سپس دوباره در سنین 11 تا 13 سالگی وجود دارد. اغلب اولین علامت افزایش دفعات ادرار کودک به خصوص در شب است و ممکن است باعث شود کودکی که آموزش دیده است دوباره شب ادراری را شروع کند. علائم کلیدی دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال، تشنگی و خستگی زیاد، کاهش وزن و افزایش اشتها.

شناسایی زودهنگام علائم دیابت نوع 1 مهم است.  سطوح بالای قند خون و کم آبی ناشی از دیابت کنترل نشده خطرناک است و می تواند باعث شود که کودکان به انسولین و مایعات داخل وریدی در اورژانس اطفال یا بخش مراقبت های ویژه نیاز پیدا کنند.

دیابت نوع 2:

دیابت نوع 2 زمانی دیابت “بزرگسالان” نامیده می شد، زیرا کودکان به ندرت به آن مبتلا می شدند. با این حال، با افزایش نرخ چاقی کودکی، تعداد فزاینده ای از کودکان به این شکل از بیماری تشخیص داده می شوند. برخی از آنها در سن 10 سالگی.

کنترل و مدیریت دیابت کودکان :

اگرچه هیچ درمانی برای دیابت وجود ندارد، اما کودکان مبتلا به این بیماری در صورت کنترل می توانند زندگی

عادی داشته باشند. مدیریت این بیماری بر نظارت بر قند خون، درمان هایی مانند انسولین درمانی، به صورت تزریق های متعدد در روز یا از طریق پمپ انسولین و حفظ یک رژیم غذایی سالم متمرکز است. علاوه بر یک رژیم غذایی سالم، حداقل سی دقیقه ورزش در روز می تواند به کودکان کمک کند بیماری خود را نیز مدیریت کنند.

کاری که والدین کودکان دیابتی می توانند انجام دهند:

همانطور که فرزند شما مستقل تر می شود، می توانید به او کمک کنید تا مسئولیت بیشتری در مراقبت از دیابت خود بپذیرد. کودکان بالای 7 سال معمولاً مهارت های حرکتی خوبی دارند تا بتوانند با نظارت بزرگسالان شروع به تزریق انسولین به خود کنند. آنها همچنین می توانند قند خون خود را چندین بار در روز با استفاده از نوارهای آزمایش ساده و شیمیایی و یک دستگاه قند سنج بررسی کنند.

…:::: حتما مطالعه کنید :: لیست غذاهای ناسالم برای کودکان جدید ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.