فواید شنا برای کودکان

شنا کردن فراتر از یک فعالیت تفریحی تابستانی مفرح یا حتی فعالیت بدنی کودکان است. این ورزش به عنوان یک تمرین کامل بدن، فواید بی‌شماری برای سلامتی جسمی و روحی کودکان ارائه می‌دهد که می‌تواند تاثیرات مثبتی بر زندگی آنها در سال‌های آینده داشته باشد. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات استخدام پرستار در منزل کرج با بهترین قیمت پرستار بچه در کرج تهیه شده است در آن، سفری به دنیای شگفت‌انگیز شنا خواهیم داشت و با مزایای متعدد این ورزش برای کودکان آشنا می‌شویم.

بنر مقاله فواید شنا برای کودکان

فواید شنا برای کودکان و نوجوانان

شنا یک ورزش کم‌برخورد است که به تقویت عضلات و استخوان‌ها کمک می‌کند و انعطاف‌پذیری و تعادل را نیز بهبود می‌بخشد. این ورزش همچنین با افزایش ضربان قلب و تنفس، به سلامت قلب و عروق و سیستم تنفسی کودکان کمک می‌کند. علاوه بر فواید جسمانی، شنا برای سلامت روان کودکان نیز مفید است. این فعالیت می‌تواند به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند و خواب را نیز بهبود بخشد. شنا همچنین می‌تواند عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهد و به آنها کمک کند تا در محیط‌های اجتماعی راحت‌تر باشند. در ادامه، به برخی از مزایای خاص شنا برای کودکان اشاره می‌کنیم:

…::: مطلب پیشنهادی : عوارض کم تحرکی در کودکان و نوزادان چیست؟ :::…

  1. ایمنی آب را آموزش می دهد

در مدرسه شنای گلدفیش، هر کاری که انجام می‌دهیم حول محور کمک به بچه‌ها است که یاد بگیرند چگونه در آب و اطراف آن ایمن‌تر باشند. به همین دلیل است که ما در طول هر درس ایمنی آب را تمرین می کنیم و از چهار ماهگی شروع به آموزش مهارت های شنا به کودکان می کنیم!

حتی اگر فکر می‌کنید فرزندتان شنا کردن را می‌داند، مطمئن شوید که می‌توانید به تمام این 10 سؤال «بله» بگویید هنگام تعیین اینکه آیا او از شرکت در کلاس‌های شنا سود می‌برد یا خیر.

  1. ورزش بدنی را ارائه می دهد

شنا می تواند یک راه سرگرم کننده برای فعال نگه داشتن فرزندان شما در تمام طول سال باشد. در حالی که بیشتر مردم می‌دانند که شنا یک ورزش هوازی کم‌تأثیر عالی است، اما مزایای سلامتی دیگری نیز دارد، مانند بهبود قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری، تعادل و موارد دیگر!

  1. به سلامت قلب و عروق کمک می کند

هنگامی که صحبت از سلامت قلب و عروق به میان می آید، شنا یکی از بهترین فعالیت ها است زیرا به کارآمدتر قلب و ریه های شما کمک می کند. در نتیجه، قلب شما مجبور نیست برای پمپاژ خون و اکسیژن در سراسر بدن شما سخت کار کند.

  1. ظرفیت ریه را تقویت می کند

یکی از بزرگترین چیزهایی که در اوایل به شناگران آموزش داده می شود این است که چگونه نفس خود را کنترل کنند که به نوبه خود به افزایش ظرفیت ریه آنها کمک می کند. این به اکسیژن اجازه می دهد تا از طریق بدن پمپ کند و انرژی را به طور موثرتری تامین کند.

  1. استقامت را بهبود می بخشد

شنا ورزشی است که هر گروه عضلانی را در حین ایجاد قدرت قلبی تمرین می کند. این به معنی استقامت و استقامت بهتر است و در واقع زمینه را برای نتایج فوق العاده در هر ورزش دیگری فراهم می کند!

  1. عضله می سازد

در طول کلاس های شنا، ماهی کوچک شما از گروه های عضلانی استفاده می کند که در غیر این صورت ممکن است فرصتی برای تقویت آنها نداشته باشند. هر حرکت شنا که یاد می‌گیرند باعث می‌شود که از عضلات مختلف برای کشیدن، لگد زدن و سر خوردن در آب استفاده کنند.

  1. به هضم غذا کمک می کند

نه خیلی خاص، اما سیستم گوارش ما به حرکت بهینه نیاز دارد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. شنا حرکتی را برای باز کردن اشیا و کمک به هضم غذا در کودکان فراهم می کند. غذا را مانند یک سنگ مرمر تصور کنید، و سیستم روده فرزندتان را به عنوان راهروی تنگ و پیچ در پیچی که سنگ مرمر نیاز دارد تا پایین بیاید، تصور کنید.

…:::: مطلب پیشنهادی: با کودک تنبل چیکار کنیم؟ ::::…
  1. خواب را بهبود می بخشد

به نظر می‌رسد بچه‌ها مقادیر بی‌پایانی انرژی دارند، و در حالی که فکر می‌کنید در طول روز آن‌ها را می‌سوزانند، بچه‌ها باید تمام ماهیچه‌های خود را به روشی سازنده ورزش کنند، که شنا برای آن عالی است!

  1. انرژی را افزایش می دهد

این که شنا می تواند خواب را بهبود بخشد و انرژی را افزایش دهد، ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما این حقیقت دارد! همانطور که در کلاس علوم آموختیم: یک جسم در حال سکون در حالت سکون می ماند و یک جسم در حال حرکت در حرکت می ماند. وقتی کودک شما تمام روز با تبلتش بازی می کند یا تلویزیون تماشا می کند، به نظر می رسد این تنها کاری است که او می خواهد انجام دهد. اما، آنها را برای مدتی به حرکت درآورید و آنها می خواهند به انجام کاری فعال ادامه دهند.

  1. استرس و اضطراب را کاهش می دهد

شنا نه تنها برای بدن مفید است، بلکه نشان داده شده است که به کاهش استرس نیز کمک می کند.

خواه احساس آرامش شناور بودن یا سر خوردن بدون زحمت باشد، بودن در آب برای اکثر مردم اثر آرام بخشی دارد. اما این تنها دلیلی نیست که گفته می شود شنا یک فعالیت کاهش دهنده استرس است.

وقتی افراد فعال هستند، شادتر و سالم تر هستند. این به این دلیل است که ورزش باعث آزاد شدن اندورفین (مواد شیمیایی طبیعی در مغز) و کاهش کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود. بنابراین، چند بار شنا کردن در استخر باعث پمپاژ خون می‌شود و به طور طبیعی بدن شما را با احساس شادی همراه می‌کند.

  1. حافظه را بهبود می بخشد

ورزش همچنین به تقویت بخشی از مغز کمک می کندبا حافظه و یادگیری مرتبط است. بنابراین، همانطور که فرزندان شما در کرال پشت، کرال سینه، آزاد و پروانه تسلط دارند، به تمام خوبی هایی که این ورزش ها انجام می دهد فکر کنید، نه فقط برای بدن، بلکه برای ذهن آنها.

  1. از عملکرد آکادمیک پشتیبانی می کند

پایه و اساس رشد شناختی کودک ریشه در دو عامل کلیدی دارد: محیط امن و یادگیری از طریق بازی هدایت شده. طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه گریفیث انجام شد، کودکانی که شنا را از سنین پایین شروع می‌کنند، قبل از همسالان خود به نقاط عطف جسمی و ذهنی دست می‌یابند. اعتقاد بر این است که نوع آموزش و یادگیری حسی که بچه ها در اوایل کلاس های شنا در معرض آن قرار می گیرند به طور یکپارچه به نوع یادگیری آنها در کلاس درس تبدیل می شود.

  1. مهارت های حرکتی را توسعه می دهد

شنا، به ویژه در سنین پایین، از نظر علمی با افزایش عملکرد در مهارت های حرکتی بینایی و بیان شفاهی در کودکان زیر پنج سال مرتبط است. در واقع، یک مطالعه دانشگاه علم و صنعت نروژ نشان داد که نوزادانی که در کلاس‌های شنا شرکت می‌کنند، تعادل و مهارت‌های حرکتی بهتری از شروع درس‌های خود تا سن پنج سالگی نشان می‌دهند.

  1. تمرکز را بهبود می بخشد

شنا نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی به هماهنگی زیادی نیاز دارد. تمرکز روی ضربات پا و کشیدن بازوها و کنترل تنفس وجود دارد که فضای زیادی برای تمرکز روی چیز دیگری باقی نمی‌گذارد. در نتیجه، بچه‌ها روی بهبود مهارت‌های شنای خود متمرکز می‌شوند و شروع به دیدن نتایج خارق‌العاده می‌کنند و متوجه می‌شوند که تمرکز واقعاً در توانایی آنها برای موفقیت تفاوت ایجاد می‌کند! پیشنهاد میکنیم مطلب «« تقویت تمرکز در کودکان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  1. شخصیت می سازد

قبلاً می‌دانید که ایمنی در آب مهارتی است که بچه‌ها در طول دوره‌های آموزش شنا یاد می‌گیرند، اما آیا می‌دانستید شنا می‌تواند درس‌های ارزشمند دیگری از زندگی را به فرزندانتان بیاموزد؟ همانطور که آنها انواع شنا و تکنیک های ایمنی آب را یاد می گیرند، در مورد سخت کوشی، پشتکار، انعطاف پذیری و موارد دیگر نیز یاد خواهند گرفت!

  1. ایجاد اعتماد به نفس

ما می دانیم که بچه ها می توانند در مورد آب و تجربیات جدید کمی عصبی باشند. برای شناگران تازه کار رها کردن دیوار و زدن اولین کشش و لگد به طرف دیگر استخر می تواند ترسناک باشد.

…::: مطلب پیشنهادی : ۷ ویژگی کودک خوشحال چیست؟ :::…

به هر حال، زندگی یک استخر بزرگ است، پر از درس هایی که ما را به چالش می کشد، ما را تغییر می دهد، و ما را از منطقه امن خود عبور می دهد. ما اینجا هستیم تا به بچه‌ها اعتماد به نفس بدهیم تا در آن شیرجه بزنند، و در عین حال به آن‌ها کمک کنیم مهارت‌های زندگی را بسازند که از آنها برای ایجاد امواج در استخر و فراتر از آن استفاده می‌کنند!

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *