اختلالات رفتاری در کودکان

اختلالات رفتاری در کودکان یکی از مسائلی است که همواره توجه و تحقیقات بسیاری را به خود جلب کرده است. امروزه این اختلالات به یکی از اصلی ترین چالش های دوران کودکی تبدیل شده است. این اختلالات به مجموعه‌ای از رفتارهای نامطلوب و نامعمول در کودکان اشاره دارد که ممکن است باعث مشکلاتی در زندگی روزمره و روابط اجتماعی آنان شود. همچنین، تأثیرات منفی این اختلالات بر رشد و توسعه کودکان نیز قابل توجه است.

در این مقاله که توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج، تهیه شده است.، به بررسی انواع اختلالات رفتاری در کودکان خواهیم پرداخت. هدف اصلی ما در این مقاله، ارائه اطلاعات کامل و جامعی درباره این اختلالات و کمک به والدین، مربیان و کارشناسان در درک بهتر و مدیریت صحیح این موضوع است.

بنر مقاله اختلالات رفتاری در کودکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

شایع ترین اختلالات رفتاری در کودکان

همانطور که در بالا گفته شد، این اختلالات ممکن است به سلامت روان در کودکان آسیب های جدی وارد کند، در ادامه شما را با انوع اختلالات رفتاری در کودکان آشنا میکنیم تا در تشخیص زودهنگام و به موقع این موارد به شما کمک کند.

اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD کودک)

ADHD که اختلال کمبود توجه نیز نامیده می شود، یک اختلال رفتاری است که معمولاً برای اولین بار در دوران کودکی تشخیص داده می شود. با بی توجهی، تکانشگری و در برخی موارد بیش فعالی مشخص می شود.

اختلال طیف اوتیسم

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک وضعیت عصبی رشدی است که با مشکلات در مهارت‌های ارتباط اجتماعی و تعامل و رفتارهای تکراری تعریف می‌شود. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

اختلالات اشتها

اصطلاح اختلالات خوردن به شرایط مختلفی اشاره دارد که شامل رفتارهای غذایی غیرعادی می شود. درباره دو مورد از شایع ترین اختلالات خوردن در کودکان، بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی بیشتر بدانید.

اختلال اضطراب فراگیر

اختلال اضطراب فراگیر (GAD) یک مشکل جدی سلامت روان است که در آن کودک نگرانی و ترس زیادی دارد که به نظر می رسد دلیل واقعی ندارد. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

اختلالات یادگیری

اختلال یادگیری زمانی است که کودک در یادگیری در برخی موضوعات مدرسه مشکل دارد. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

اختلال وسواس فکری عملی

اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) شامل افکار و وسواس‌ها (تکانه‌ها یا تصاویر) است که بارها و بارها اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود کودک یا نوجوان احساس ناراحتی زیادی کند.

اختلال هراس

اختلال پانیک زمانی تشخیص داده می‌شود که کودک حملات پانیک مکرر داشته باشد و نگرانی دائمی در مورد حملات بیشتر برای بیش از یک ماه داشته باشد. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

تابه / پاندا

PANS و PANDAS تشخیص هایی هستند که اغلب شامل شروع ناگهانی اختلال وسواس فکری اجباری یا محدودیت های خوردن و علائم حداقل دو دسته از هفت دسته هستند. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

اختلال افسردگی مداوم

اختلال افسردگی مداوم نوعی افسردگی است که در آن کودک حداقل به مدت یک سال خلق و خوی ضعیف، غمگین یا تحریک پذیر دارد. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

اختلال استرس پس از سانحه

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) واکنش و استرس مداوم پس از قرار گرفتن در معرض یک رویداد آسیب زا است. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

روان‌گسیختگی

اسکیزوفرنی یکی از پیچیده ترین اختلالات سلامت روان است. این یک اختلال شدید، مزمن و ناتوان کننده در مغز است که باعث تحریف تفکر، احساسات عجیب، رفتار غیرعادی و استفاده از زبان و کلمات می شود.

اختلال اضطراب جدایی

اختلال اضطراب جدایی (SAD) شامل اضطراب شدید (ترس و عصبی بودن) در مورد جدایی از والدین یا عزیزان است.

فوبیای خاص

فوبیا ترس بیش از حد از یک شی یا موقعیتی است که حداقل شش ماه طول می کشد. در مورد این شرایط بیشتر بدانید.

فوبیای اجتماعی

فوبیای اجتماعی یک ترس شدید از اجرا در مقابل مردم یا سایر موقعیت‌های اجتماعی است که در آن کودک یا نوجوان احساس خجالت، تحقیر یا تمرکز بیش از آنچه می‌خواهد دارد

….:::: حتما مطالعه کنید : 7 دلیل برای بی اشتهایی در کودکان ::::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.