بی اشتهایی در کودکان

کودکان مبتلا به بی اشتهایی یکی از مشکلاتی است که مادران را به دلیل نگرانی از مراحل رشد کودکان خود دچار سردرگمی زیادی می کند. برای داشتن راهی برای غلبه بر این وضعیت، والدین باید علت بی اشتهایی در کودکان را درک کنند تا معقول ترین راه حل را داشته باشند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است، در آن 7 علت بی اشتهایی در کودکان و راه های پیشگیری از آن را بررسی کردیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله بی اشتهایی در کودکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

علائم بی اشتهایی در کودکان

کودکان مبتلا به بی اشتهایی که باعث سوء تغذیه می شوند اغلب علائم زیر را دارند:

  • آزار و اذیت در هنگام صرف غذا:

کودکان علائمی از بی قراری، مکیدن غذا، جویدن عمدی به مدت طولانی، سپس استفراغ، دویدن به این سو و آن سو و امتناع از نشستن برای خوردن غذا نشان می دهند.

  • مقاوت در مقابل غذای جدید

هنگام تغییر غذاهای جدید، کودکان همیشه ناهمکار هستند، می ترسند، کمتر غذا می خورند و گریه می کنند.

در صورتی که کودک به دلیل کمبود تغذیه بی اشتها باشد، والدین باید برای اقدامات درمانی به موقع با پزشک مشورت کنند.

….:::: مقاله پیشنهادی به شما : افزایش اشتها در کودکان ::::….

پیشگیری بی اشتهایی در کودکان

در این قسمت در مورد راه هایی برای پیشگیری کردن و درمان خانگی بی اشتهایی در کودکان که باعث مشکلات سلامتی طولانی مدت می شود، نکاتی را خواهیم گفت، اما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ««تغذیه برای رشد استخوان کودک»» را که قبلا منتشر کردیم را برای اطلاعات دقیق تر و کامل تر مطالعه کنید. 

  • تغذیه مناسب برای کودکان با توجه به 4 گروه غذایی:

پروتئین، قند نشاسته، چربی. ویتامین ها و مواد معدنی. ریزمغذی های مهمی مانند مانند ویتامین های ای،بی،سی،روی، منیزیم، کلسیم… که مستقیماً بر متابولیسم، ایجاد سلول ها و… تأثیر می گذارند، باید به درستی و کافی مکمل شوند ، از طریق غذاهایی که به راحتی جذب می شوند.

  • عادات غذایی سالم را برای کودکان ایجاد کنید:

با خانواده سر یک میز ثابت بنشینید، اجازه دهید آنها غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب کنند با تزئین غذاهای رنگارنگ و مفرح کودکان را به غدا خوردن ترغیب کنید نه اجبار کودکان به غذا خوردن. و غذاها رو مطابق با ذائقه کودکان انتخاب کنید.

بی اشتهایی یک مشکل پیچیده است که به دلایل زیادی ایجاد می شود و به طور مستقیم بر سلامت و رفاه کودکان تأثیر می گذارد.

اگر بی اشتهایی کودک برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، والدین باید به کودک محصولات حمایتی حاوی لیزین، ریزمعدن‌های ضروری و ویتامین‌هایی مانند روی، کروم، سلنیوم و ویتامین‌های گروه بی، را برای کمک به تامین کامل نیازهای تغذیه‌ کودک اضافه کنند. در عین حال، این ویتامین‌های ضروری به هضم غذا کمک می‌کنند، جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهند، به بهبود بی‌اشتهایی کمک می‌کنند و به کودکان کمک می‌کنند تا خوب غذا بخورند. بنابراین، والدین باید واقعاً در همراهی با فرزندان خود پیگیر باشند.

….:::: مقاله پیشنهادی به شما : تغذیه کودکان کم وزن ::::….

راهکارهایی درمان خانگی بی اشتهایی کودکان

در این بخش در مورد راه درمان بی اشتهایی برای کودکان چند نکته را برای شما بازگو میکنیم، اما قبل از هرچیز پیشنهاد میکنیم مقاله «« غذا برای رشد کودک »» را مطالعه کنید.

…::: حتما مطالعه کنید : علت وزن نگرفتن کودکان چیست ؟ :::…
  • به کودک اجازه دهید با شما آشپزی کند.

کودکان کم سن و سال عاشق این هستند که در آماده کردن غذا کمک کنند.

  • بی اشتهایی کودکان را با سرگرم کردن آنها حل کنید.

بی اشتهایی کودکان ممکن است از همان دوران شیرخوارگی و یا کودکی، اتفاق بیافتد. به همین دلیل وقتی می‌خواهید بشقاب غذای کودکتان را آماده کنید ارزشش را دارد کمی بیشتر زمان بگذارید تا ظاهرش دلپسندتر شود.

  • ایجاد فضای دوستانه

یکی از بهترین راه‌ها برای حل بی اشتهایی کودک این است که همراه با او غذا بخورید. اگر کودک، شما را ببیند که دائم و با نگرانی دور سرش می‌چرخید و خودتان هیچ غذایی نمی‌خورید، مسلما فضا برایش ناخوشایند می‌شود. کودکان همیشه پیرو شما هستند.

  • هرگز کودک را وادار به غذا خوردن نکنید.

کودکان خیلی راحت متوجه احساسات و اضطراب پدر و مادرشان می شوند. هرگز کودک را مجبور به غذا خوردن نکنید. درست مانند بزرگسالان، کودکان هم گاهی حال غذا خوردن ندارند و یا اصلا گرسنه نیستند. اشکالی ندارد که گاهی بعضی غذاها را نخورند.مطمئناً از گرسنگی برایشان مشکلی پیش نمی‌آید. کودک باید خودش در مورد سیرشدن تصمیم بگیرد. اگر در یک وعده مقدار کمتری غذا بخورد مسلما در وعده دیگر جبران خواهد کرد.

  • آهسته پیش بروید

اگر کودکتان به شدت بی اشتهاست، بهتر است غذاهای جدید را آرام آرام به او معرفی کنید. برای مثال غذای جدید را در کنار غذایی که می‌دانید دوست دارد به بشقاب اضافه کنید. وقتی آرام آرام این کار را می‌کنید، کودک در کنار غذاهای مورد علاقه خود موارد جدید را نیز امتحان می‌کند و یاد می‌گیرد همه غذاها را دوست داشته باشد.

بهترین متخصصان تغذیه توصیه‌هایی برای تغذیه سالم کودکان به ویژه میان‌وعده‌ها دارند. مهم است که نیاز بدن کودک خود را قبل از انجام تکالیف، بازی و ورزش و یا حتی خواب بدانیم و آن را با یک میان‌وعده‌ سالم و البته خوشمزه برآورده کنیم.

….:::: مقاله پیشنهادی به شما : برنامه غذایی برای برای چاق شدن کودکان لاغر ::::….

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات  پرستار سالمند در منزل کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *