فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان

این یک واقعیت ثابت شده است که ورزش منظم و مکرر چندین بار در هفته سنگ بنای سلامتی به خصوص در دوران سالمندی است. اگر می‌خواهید به خوبی پیر شوید و سالم بمانید، اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که در بین روز خود ورزش کنید. ورزش روزانه به طور کلی با سلامت کامل و کاهش خطر سقوط همراه است. همچنین به خوبی شناخته شده است که از زوال عقل، آرتریت، فراموشی و سایر بیماری هایی که افراد مسن مستعد ابتلا به آن هستند جلوگیری می کند. با این حال، شرایط گاهی اوقات ورود به شیار حرکت بدن ما را سخت می کند. آب درمانی به عنوان یک راه حل سرگرم کننده برای افراد مسن که می خواهند خوش اندام بمانند اما ممکن است نتوانند شناخته شده است. این یک راه عالی برای سالمندان است که بدون وارد کردن فشار زیاد به مفاصل و استخوان‌های شکننده‌شان ورزش کنند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن به فواید آب درمانی و استخر برای سالمندان پرداختیم، تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله فواید شنا و آب درمانی برای سالمندان

آب درمانی چیست و چگونه می تواند کمک کند؟

سالخورده هایی که آب درمانی می کنند این فقط افراد مسن نیستند، بلکه افراد با هر اندازه و سنی می توانند به طور قابل توجهی از فیزیوتراپی در آب بهره مند شوند. بسیاری متوجه می شوند که این راه خوبی برای افراد مسن برای دستیابی یا حفظ اهداف توانبخشی یا تناسب اندام است. طبق گفته انجمن فیزیوتراپی آمریکا، فیزیوتراپی در آب فیزیوتراپی است اما در یک محیط آبی. باید توسط فیزیوتراپیست همراه باشد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌تواند به بهبودی پس از آسیب، توانبخشی بیشتر، پیشگیری از بیماری های شایع در سالمندان، افزایش تندرستی، تناسب اندام و ارتقای سلامتی کمک کند.

آب درمانی معمولا در یک استخر گرم با گروهی از سالمندان دیگر انجام می شود. با این حال، همچنین در جلسات خصوصی به صورت تک به تک با مربی که شخصاً با بیمار کار می کند، انجام می شود. در یک استخر گرم، با دمای ایده آل بین 83 تا 88 درجه سانتیگراد، راحت تر است. بسیاری از پزشکان معتقدند که آب درمانی باعث افزایش گردش خون و افزایش حرکت می شود.

چندین تمرین را می توان در طول آب درمانی انجام داد، از جمله حرکات مربوط به تمرینات قدرتی، ایروبیک در آب، دویدن در آب، یوگا، شنا و حتی زومبا! (البته نه در همان سرعت و قدرت). اگر به دنبال پیوستن به کلاس آب درمانی هستید، تنوع زیادی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. حتی ممکن است مربی شما تمریناتی را پیشنهاد دهد که برای شما مفید باشد. این یک فعالیت بسیار همه کاره است و یک روال خوب را می توان بر اساس ترجیحات، توانایی و سبک شما شکل داد.

…:::: حتما مطالعه کنید : فعالیت های بدنی فصل بهار برای سالمندان ::::…

فواید آب درمانی برای سالمندان

در اینجا دلایلی وجود دارد که ما سالمندان باید آب درمانی کنیم:

  1. خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد و اضطراب را کاهش می دهد

مانند تقریباً تمام فعالیت بدنی سالمندان، فیزیوتراپی در آب هورمونی به نام «اندورفین» ترشح می‌کند. این هورمون‌ها معمولاً به عنوان هورمون‌های «احساس خوب» نیز شناخته می‌شوند. همانطور که از نام آن پیداست، اینها با بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب به ما احساس عالی می کنند. این مزیت اضافه در آب بودن را به همراه دارد، که استرس را حتی بیشتر از ورزش ساده قدیمی کاهش می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که فیزیوتراپی در آب معمولاً در یک محیط گروهی انجام می شود، مزایای اجتماعی زیادی نیز دارد و شرکت کننده را با افراد همفکر احاطه می کند.

  1. روی مفاصل آسان می شود

شناوری آب به طور طبیعی مقاومت را کاهش می دهد و ضربه و تنش روی مفاصل شرکت کننده را کاهش می دهد. اکثر سالمندان معمولاً به دلیل ساییدگی مفاصل ضعیف تری دارند، و فیزیوتراپی در آب گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند ضربان قلب خود را بالا ببرند اما نمی توانند فشار بیشتری بر پیچ و مهره های قدیمی وارد کنند. فیزیوتراپی در آب به عنوان یک راه عالی برای حفظ تناسب اندام شناخته شده است. بسیاری از سالمندان نیز انجام تمریناتی را در آب آسانتر می دانند که فکر می کردند باید برای همیشه آنها را رها کنند زیرا نمی توانند آنها را در خشکی انجام دهند.

  1. بهبود بزرگ در سلامت قلب و عروق

حتی اگر فیزیوتراپی در آب زیر آب است، اجازه ندهید که شما را فریب دهد و فکر کنید که همه چیز برای سرگرم کردن سالمندان است و کاری ندارد. ثابت شده است که روال‌های فیزیوتراپی خوب در آب راه‌های خوبی برای انجام تمرینات شدید هستند. اغلب دیده می شود که ضربان قلب شرکت کننده در طول فیزیوتراپی در آب تا حدودی بهبود می یابد و مقدار زیادی چربی می تواند بسوزاند. سلامت کلی سیستم قلبی عروقی فرد بسیار بهبود می یابد.

فیزیوتراپی در آب نیز به آرامی قلب و ریه های فرد را برای دریافت اکسیژن و استفاده موثرتر از آن فشار می دهد. این می تواند منجر به کاهش خطر حملات قلبی و بیماری های مرتبط با قلب شود.

  1. عالی برای تعادل و قدرت

با افزایش سن، آنها بیشتر و بیشتر مستعد افتادن می شوند که می تواند منجر به آسیب های شدید شود که بهبودی از آنها بسیار دشوار است. طبق گزارش CDC، حدود 20 درصد از تمام زمین خوردن ها منجر به آسیب های جدی مانند شکستگی استخوان یا صدمات جبران ناپذیر سر می شود. فیزیوتراپی در آب به سالمندان کمک می کند تا با آموزش کنترل بدن خود در حین مبارزه با جریانات آب، قدرت خود را افزایش دهند. معمولاً آب درمانی در استخری انجام می شود که حداقل در عمق کمر باشد تا سالمندان بتوانند قدرت خود را افزایش دهند و تعادل را حفظ کنند. این در شرایط واقعی مفید است به افراد اجازه می دهد تا قدرت عضلانی ایجاد کنند، استقامت و سقوط را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

  1. کاهش تورم، بهبود گردش خون

هنگامی که اجسام در آب قرار می گیرند، فشاری به نام فشار هیدرواستاتیک وجود دارد. مولکول های مایع این فشار را به بدن وارد می کنند، حتی زمانی که حرکت زیادی وجود ندارد. مطالعات نشان می دهد که این امر تورم ناشی از درد را کاهش می دهد، اغلب دامنه حرکت را افزایش می دهد و گردش خون را به طور چشمگیری باعث بهبود کیفیت زندگی سالمندان می شود.

بنابراین، این چند دلیل است که چرا آب درمانی برای سالمندان ایده آل است. برای فیزیوتراپی در آب با ما تماس بگیرید و سفر به سمت خود را آغاز کنید!

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و استخدام پرستار کودک فردیس در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.