سرگرم کردن سالمندان

اگرچه ممکن است تعریف “سرگرمی” برای همه افراد جوان یا مسن یکسان باشد، اما آنچه “سرگرم کننده” را تشکیل می دهد قطعاً یک موضوع سلیقه، تجربه و بلوغ است. شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج در این مقاله به چندراه برای سرگرم کردن سالمندان برای شما آورده است. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سرگرم کردن سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

اگرچه تصور شما از سرگرمی ممکن است با افزایش سن به طرز چشمگیری تغییر کند، فعالیت های بسیار کمی وجود دارد که برای افراد سالمند ممنوع است به همین دلیل سرگرم کردن و تفریح به یکی از اصلی ترین چالش های سالمندان تبدیل شده است، اما علیرغم آن، بسیاری از افراد مسن به دنبال سرعت کمتر و یک جزء اجتماعی برای کاری هستند که انجام می دهند. برای سرگرمی.

در زیر چند ایده های سرگرمی برای سالمندان

  • بازی های رومیزی

بازی‌های رومیزی زیادی برای انتخاب وجود دارد، تقریباً غیرممکن است که فهرست را برای هر سلیقه‌ای محدود کنیم، اما کافی است بگوییم، بازی‌های رومیزی به سالمندان دلیلی می‌دهد تا با دوستان دور هم جمع شوند و صحبت کنند یا فقط از بازی لذت ببرند!

بازی‌هایی مانند Bananagrams یا Scrabble وجود دارند که مورد علاقه‌های رایج هستند و همچنین Monopoly یا Scattergories که سرعت بالایی دارند و با استراتژی مرتبط هستند.

بهتر است یک بازی رومیزی با قطعاتی انتخاب کنید که برای همه بازیکنان آسان باشد، حتی آنهایی که دارای اختلالات حرکتی ظریف هستند. و یک بازی را انتخاب کنید که همه در گروه شما دوست داشته باشند (بازی که برای همه کسانی که بازی می کنند خیلی سخت نیست و خیلی آسان نیست).

  • هنر / طراحی / نقاشی

اگر تا به حال مداد یا قلم مو برای ایجاد یک اثر هنری به دست نگرفته اید، هرگز برای تلاش دیر نیست. نقاشی کمک به سالمندان زیادی تا به امروز کرده است تا از زمان لذت ببرند.

بسیاری از سالمندان در طول سال‌ها استعدادهای پنهانی را کشف کرده‌اند که در جوانی هرگز فرصت کشف آنها را نداشتند. به عنوان مثال، مادربزرگ موسی، هنگامی که در اواخر دهه 70 زندگی خود به نقاشی روی آورد تا زندگی خود را در یک مزرعه بزرگ به تصویر بکشد، دنیای هنر را متحول کرد. پس از یک عمر نقاشی، پل سزان تا دهه 50 و 60 خود هیچ موفقیتی به عنوان یک هنرمند نداشت و هنرمند بیل تریلر هنگامی که در سن 85 سالگی بی خانمان شد شروع به طراحی نقاشی کرد و بیش از 1000 اثر هنری در طول زندگی خود تولید کرد.

…::: حتما مطالعه کنید : فعالیت بدنی سالمندان کدامند؟ :::…
  • روزنامه نگاری/نوشتن

بسیاری از فعالیت‌ها مانند هنر و نویسندگی وجود دارند که تقریباً به یک چشم یا صدای چاشنی یا حداقل بالغ نیاز دارند تا چیزی با ارزش برای جهان بیان کنند. تعدادی از نویسندگان مشهور و بسیار موفق حتی تا دهه 60 و بعد از آن حتی حرفه نویسندگی خود را شروع نکردند، بنابراین اگر واقعاً هرگز سعی نکرده‌اید که قلم روی کاغذ بیاورید تا چیزی بنویسید تا دیگران بخوانند، این باشه.

لورا اینگالز وایلدر نویسنده مشهوری است که داستان های خود را تا سن 65 سالگی به صورت کتبی ثبت نکرد و فرانک مک کورت تا سن 66 سالگی خاطرات خود را از دوران جوانی فقیر ثبت نکرد. یک داستان برای گفتن، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را روی کاغذ بیاورید و فقط برای لذت بردن خود در مجله بنویسید، یک وبلاگ راه اندازی کنید یا حتی سعی کنید کار خود را منتشر کنید.

  • پیاده روی/طبیعت

با افزایش سن افراد، استقامت آنها کاهش می یابد، اما این نباید مانع از رفتن شما به فضای باز و لذت بردن از دنیای پیاده روی و طبیعت شود! به جای فشار دادن بدن خود به محدودیت ها، می توانید اهداف مختلفی مانند پیدا کردن و شناسایی گیاهان در منطقه خود را برای خود تعیین کنید. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« فواید پیاده روی برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

اگر در منطقه‌ای از جهان زندگی می‌کنید که نزدیک به مخزن حیوانات یا پارک ایالتی یا ملی است، ممکن است مکان‌های آرامی را در امتداد مسیرها برای نشستن و تماشای حیات وحش بیابید. محیط‌های طبیعی مکان‌های ارزشمندی هستند، صرف نظر از سن شما و نیازی نیست خود را خسته کنید تا راه‌هایی برای لذت بردن از آن پیدا کنید!

  • تئاتر

فرقی نمی کند که داوطلبانه برای یک تئاتر محلی بازی کنید یا اینکه یک گروه از دوستان را دور هم جمع کنید و به طور منظم برای یک شب غذا و تفریح ​​در یک تئاتر شام محلی بیرون بروید! اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که از خوردن غذاهای ناسالم برای سالمندان پرهیز کنید. همانطور که میدانید اهمیت غذا برای سالمندان به مراتب بالاتر از مابقی سنین میباشد اگر نیاز به اطلاعات دقیق تری در این زمینه دارید به شما پیشنهاد میدیم تا مقاله تغذیه چیست و اهمیت آن برای سالمندان که قبل تر منتشر کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

شما می توانید با کار در صدا و نور و یا فقط با خرید بلیط به طور منظم برای حضور در اجراها از صحنه تئاتر محلی حمایت کنید. اکثر تئاترها همیشه به حمایت های مختلف نیاز دارند، بنابراین حضور شما چه روی صحنه و چه در بین تماشاگران واقعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت. تئاتر مکانی عالی برای کشف ایده های جدید در حین معاشرت با گروهی از دوستان است.

  • به مرکز ارشد محلی بروید

مرکز سالمندان محلی را بررسی کنید تا در مورد نوع گزینه های سرگرمی آنها برای مشتریان خود مطلع شوید. مرکز سالمندان مکانی عالی برای ملاقات با افراد دیگر در گروه سنی شما با علایق مشابه است و حتی ممکن است تصمیم بگیرید که چندین بار در هفته در آنجا غذا بخورید فقط برای معاشرت یا لذت بردن از رویدادهای ویژه برنامه ریزی شده! علاوه بر فعالیت های سرگرم کننده، بسیاری از مراکز سالمندان نیز غربالگری های مرتبط با سلامت و سایر منابع مهم را برای سالمندان در جوامعی که به آنها خدمت می کنند ارائه می دهند. اگر مهارت خاصی مانند مدرک پرستاری یا تغذیه دارید، ممکن است بتوانید تخصص خود را به عنوان منبعی در اختیار افراد آنجا قرار دهید تا به شما کمک کند مهارت های خود را تیز نگه دارید و در عین حال به چیزی مهم در جامعه کمک کنید.

  • فیلم ببینید و سینما بروید

اگر به دنبال دلیل خوبی برای بیرون آمدن از خانه خود یا با گروهی از افراد هستید، رفتن به سینما گزینه خوبی است. اگرچه سینماهای بزرگ میزبان فیلم‌هایی هستند که عمدتاً برای نسل جوان جذاب هستند، اما تعدادی سینمای تخصصی در محیط‌های شهری وجود دارند که به جمعیتی باصفاتر و مسن‌تر پاسخ می‌دهند.

سینمایی را پیدا کنید که دارای آن باشد.

…:::: مقاله پیشنهای ما به شما :: اوقات فراغت سالمندان چگونه باید باشد؟ ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.