مشکلات تنهایی سالمندان

تنها بودن بیشتر از سیگار، الکل و چاقی برای سلامتی مضر است. تحقیقات ثابت کرده است که تنهایی بیشتر از چاقی بر مرگ و میر تأثیر دارد و از نظر سلامتی معادل کشیدن 15 نخ سیگار در روز است. واقعیت برای بسیاری از افراد مسن این است که آنها در نهایت به تنهایی یا در انزوای اجتماعی زندگی می کنند، زیرا با مشکلات زندگی مانند سوگواری یا زوال سلامت جسم و روان خود روبرو می شوند. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در این پست در مورد تنهایی در دوران پیری و سالمندی صحبت کرده ایم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله مشکلات تنهایی سالمندان

وقتی تنها زندگی می کنید با بیماری کنار بیایید

اگرچه تنهایی می‌تواند در هر سنی مشکل‌ساز باشد، اما افراد مسن در مواجهه با رویدادهای زندگی مانند بیماری‌های جدی و سوگواری آسیب‌پذیرترین افراد هستند.

اگر تا به حال به بیماری مانند آنفولانزا مبتلا شده اید که شما را به مدت یک هفته یا بیشتر در خانه نگه داشته است، می توانید درک کنید که چقدر سریع می تواند بر تماس اجتماعی، رفاه و اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. بازگشت به کار یا ادغام مجدد در گروه‌های اجتماعی می‌تواند دلهره‌آور باشد و برای از سرگیری زندگی زمانی که به سلامت کامل بر می‌گردید، یک دوره سازگاری طول می‌کشد.

اما، تصور کنید که هرگز نمی توانید سلامتی کامل را به دست آورید و در عوض دچار ناتوانی یا بیماری شده اید که خروج از خانه را دشوار می کند. با چند نفر، روزانه یا هفتگی، تماس خواهید داشت؟

چگونه بدن ما با انزوای اجباری از ما محافظت می کند

وقتی بیمار می شویم، در آسیب پذیرترین حالت خود قرار می گیریم. بدن ما هوشمندانه تکامل یافته است تا ما را مجبور به کناره گیری از جامعه کند تا ناخودآگاه از خود محافظت کنیم، از طریق تولید مواد شیمیایی پیام رسان تغییر رفتار به نام سیتوکین ها. همین مواد شیمیایی همچنین ما را تشویق می‌کنند که با یک مکانیسم محافظت از خود، به کسانی که به آنها اعتماد و دوستشان داریم نزدیک‌تر شویم. اگر فرد مهمی در زندگی خود نداشته باشیم که از ما مراقبت کند، آنگاه دچار استرس می شویم و نگران نبودن یک مراقب اولیه هستیم.

در دوران بدوی، آسیب و بیماری جدی برابر با مرگ بود، از این رو ما ترس اولیه از بیماری و انزوا را داریم.

چرخه بیماری و انزوا با ناتوانی شروع می شود که توانایی اجتماعی شدن را از ما سلب می کند، که به نوبه خود ما را منزوی تر می کند و سپس کمتر قادر به معاشرت می شود که باعث طولانی شدن بیماری می شود. با تکیه بر جامعه برای حمایت، چرخه را شکسته و سریعتر بهبود می‌یابیم یا توانایی بیشتری برای مقابله با ناتوانی و شرایط مزمن سلامتی داریم.

….::: حتما مطالعه کنید: روانشناسی سالمندان :::…

چگونه جامعه پذیرش در بیمارستان های اورژانسی را کاهش داده است

یک آزمایش اخیر در فروم، سامرست، نشان می دهد که وقتی افرادی که منزوی هستند و تنها زندگی می کنند توسط جامعه حمایت می شوند، پذیرش در بیمارستان های اورژانسی به شدت کاهش می یابد. این کارآزمایی هنوز در انتظار انتشار در یک مجله پزشکی است، اما نشانه این است که مداخله یک گروه اجتماعی می تواند تأثیر مثبتی بر رویارویی با سلامت ضعیف داشته باشد. تأثیر این یافته می تواند برای نحوه برخورد ما با مدیریت سلامت و سالمندان بسیار زیاد باشد.

اتصالات اجتماعی برای کمک به هر جایی که می توانستند، به ویژه در مورد مشکلاتی مانند مسکن یا مسائل بدهی، مستقر شدند. باشگاه‌های ناهار، کارگاه‌های نویسندگی و گروه‌های سازمان‌دهی شده «آلمان‌های مردانه» جامعه‌پذیری را تشویق کردند و به شکستن چرخه انزوا کمک کردند.

راه حل مراقبت پیشرو بین نسلی Humanitas، در هلند، نمونه شگفت انگیزی را نشان داده است که چگونه می توانیم در کنار یکدیگر زندگی کنیم و جامعه را تقویت کنیم. به دانش‌آموزان مسکن رایگان اجاره داده می‌شود تا بتوانند وقت خود را با ساکنان سالمند بگذرانند. این ممکن است شامل آموزش نحوه استفاده از اینترنت یا خرید کردن در راه خانه باشد، اما عمدتاً در مورد به اشتراک گذاشتن زندگی آنها با نسل قدیمی تر و حفظ ارتباط اجتماعی است.

..::: حتما مطالعه کنید :: بیماری های شایع در سالمندان :::…

از کجا بفهمی کسی تنهاست؟

از آنجایی که تحقیقات نشان می دهد که تمایل طبیعی ما این است که در هنگام بیماری کناره گیری کنیم، همیشه ممکن نیست کسی که رنج می برد دست دراز کند و درخواست کمک کند. به همین دلیل، اکنون تأکید بر روی دیگران است تا مسئولیت را بپذیرند و نشانه‌های انزوا را بشناسند، از این رو «پیوندهای سلامت» و وزیران تنهایی.

..::: حتما مطالعه کنید :: پیشگیری از افسردگی در سالمندان :::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند کرج، پرستار بیمار کرج و استخدام پرستار کودک در گوهردشت کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.