علت تف کردن غذا توسط کودک چیست؟

همه نوزادان در یک زمان غذای خود را به بیرون تف می کنند، برخی بیشتر از دیگران. همه ما بین مری و معده خود یک اسفنکتر داریم که با پایین آمدن غذا و مایعات شل می شود، اما در حالی که معده غذا را تکان می دهد سفت می شود تا از برگشت همه چیز جلوگیری کند. نوزادان تمایل دارند اسفنکتر کمی شل داشته باشند که منجر به تف کردن می شود. دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است نوزادان غذا را تف کنند. فشار روی شکم (بسیاری از زنانی که بارداری را تجربه کرده‌اند می‌توانند این را تأیید کنند) می‌تواند بر مقاومت اسفنکتر غلبه کند و منجر به بالا آمدن محتویات معده شود. برخی از نوزادانی که معده آنها به هر دلیلی تحریک شده است، تف یا استفراغ می کنند (مثلاً ویروس معده یا حساسیت به شیر خشک). در نهایت، انسداد جایی بین دهان و روده نیز می‌تواند باعث ایجاد آب دهان یا استفراغ شود. در این مقاله علت تف کردن غذا توسط نوزادان را بررسی کردیم و 6 مورد نگران کننده برای این مشکل را بررسی کردیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج، تهیه شده است. با خواندن آن اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عکس برای مقاله علت تف کردن غذا توسط کودک
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

تف کردن کودک

بیشتر تف کردن توسط نوزادان کاملاً خوش خیم است و جای نگرانی نیست. اگر کودک شما به طور کلی خوشحال است، رشد کودک به خوبی شکل میگیرد و سرفه مکرر یا قفس ندارد، چیزی جز خرید پارچه تف اضافی لازم نیست. همانطور که شعار معروف بیب می گوید، “تف رخ می دهد”. چند مرحله ساده برای کاهش تف وجود دارد. 20 تا 30 دقیقه پس از شیردهی، کودک خود را در حالت ایستاده نگه دارید. حجم غذاها را کاهش دهید، اما دفعات آن را افزایش دهید (به جای 6 اونس هر 4 تا 5 ساعت، برای کودک 1 ماهه خود، 3 تا 4 اونس هر 3 ساعت یک بار مصرف کنید). سر گهواره یا کاسه را 20 درجه یا بیشتر بالا بیاورید (هیچ چیز را داخل تخت یا لگن قرار ندهید، فقط زیر آن).

موارد زیر شرایطی را که تف کردن غذا توسط کودک ممکن است نگران کننده باشد

  1. آیا کودک شما در طول روز به طور غیرمعمولی بداخلاق است؟
    (به سؤالات متداول در مورد کولیک نوزادان برای سر و صدا بودن شبانه مراجعه کنید). آیا کودک شما بعد از شیر خوردن ناراضی به نظر می رسد؟ آیا در حین یا بعد از شیر خوردن کمرش قوس می دهد؟ آیا او همیشه گرسنه به نظر می رسد، اما در صورت پیشنهاد از سینه یا شیشه شیر عقب می نشیند. کودک شما ممکن است دچار سوزش سر دل شدید (سوختگی در مری) شده باشد و باید ظرف یک روز یا بیشتر معاینه شود.
  2. آیا محتویات اسپیتاپ سبز است؟
    این ممکن است یک اورژانس جراحی باشد، نوزاد شما باید فوراً معاینه شود.
  3. آیا کودک شما در حین شیر خوردن دهان می‌بندد، سرفه می‌کند یا آبی می‌شود؟
    اگر چنین است، شیر دادن را متوقف کنید و کودک را ببینید. ممکن است انسداد یا اتصال غیرطبیعی بین مری و نای وجود داشته باشد.
  4. آیا اسپیتاپ ها با گذشت روزها دورتر و دورتر شلیک می کنند؟
    با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک انسداد در حال توسعه در خروجی معده وجود داشته باشد. اگر کودک شما به خوبی هیدراته شده است، ممکن است نیازی به سفر فوری به اورژانس نباشد (این به اندازه سناریوی استفراغ سبز خطرناک نیست).
  5. آیا کودک شما تب همراه دارد؟
  6. آیا خون یا مخاط در مدفوع نوزادتان دیده اید؟
    این می تواند نشانه حساسیت به شیر خشک یا عفونت روده باشد (اگر خزنده حیوان خانگی دارید، سالمونلا!). با پزشک خود تماس بگیرید.
…::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: مزایای استخدام پرستار کودک در منزل است، لطفا مطالعه بفرمایید :::…

علت تف كردن نوزاد

چرا نوزاد تف میکند؟ همه بچه ها تف می کنند. برخی از نوزادان بیش از سایرین یا در زمان های خاصی تف می کنند.به طور معمول، نوزادان بعد از اینکه مقداری هوا را با شیر مادر یا شیر خشک می‌بلعند، تف می‌کنند. معده نوزاد کوچک است و نمی تواند مقدار زیادی را نگه دارد. شیر و هوا می توانند به سرعت آن را پر کنند.

عکس تف کردن نوزاد

نگرانی های رایج والدین در مورد تف کردن:

  • بچه من بعد از اکثر شیر خوردن ها کمی آب دهان می کند.

علت احتمالی: رفلاکس معده به مری (طبیعی اگر خفیف باشد)

اقدامی که باید انجام شود: هیچ. تف کردن کمتر رشد می کند و با بالغ شدن ماهیچه های کودک شما متوقف می شود – به خصوص آن فلپی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. اغلب فقط زمان می برد.

  • بچه من شیر می خورد و به نظر می رسد گاز زیادی دارد.

علت احتمالی: آئروفاژی (بلع هوای بیشتر از حد معمول)

اقداماتی که باید انجام دهید: مطمئن شوید که نوزاد در هنگام شیر خوردن به درستی قرار گرفته است. همچنین حتما در حین و بعد از شیر خوردن کودک را آروغ بزنید. سعی کنید یک شیشه شیر دیگر را امتحان کنید تا توانایی کودک خود را در مکیدن هوا کاهش دهید.

  • وقتی شما بعد از غذا با آنها بازی می کنید، کودک من آب دهان می کند….

علت احتمالی: تحریک بیش از حد

اقدامی که باید انجام دهید: زمان غذا را آرام نگه دارید. پس از آن بازی فعال را حدود 20 تا 30 دقیقه محدود کنید.

  • تف کردن کودک من به استفراغ همراه با انقباضات عضلانی که بعد از هر شیر خوردن رخ می دهد تغییر کرده است. استفراغ با قدرت شلیک می کند.

علت احتمالی: تنگی پیلور یا مشکل سلامت دیگری که نیاز به تشخیص و درمان دارد.

اقدامی که باید انجام دهید: فوراً با متخصص اطفال تماس بگیرید تا بتواند نوزاد شما را معاینه کند.

  • در تف یا استفراغ نوزادم خون پیدا کردم.

علت احتمالی: تورم مری یا معده (ازوفاژیت یا گاستریت)، یا مشکل سلامت دیگری که نیاز به تشخیص و درمان دارد.

اقدامی که باید انجام دهید: فوراً با متخصص اطفال تماس بگیرید تا بتواند نوزاد شما را معاینه کند.

راه حل هایی برای کنترل آب دهان نوزادان

صرف نظر از اینکه آب دهان کودک شما مستلزم انتظار مراقب یا مداخله پزشکی است یا خیر، چند پیشنهاد ساده برای تغذیه وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با وضعیت موجود کمک کند.

5 نکته برای کاهش آب دهان نوزاد

  • از تغذیه بیش از حد خودداری کنید. مانند مخزن بنزین، شکم کودک را خیلی پر (یا خیلی سریع) پر کنید و بلافاصله به سمت شما فوران می کند. برای کمک به کاهش احتمال تغذیه بیش از حد، مقدار کمتری را به دفعات بیشتر به کودک خود بدهید.
  • کودک خود را بیشتر آروغ بزنید. گاز اضافی در معده کودک شما راهی برای ایجاد دردسر دارد. هنگامی که حباب های گاز خارج می شوند، تمایل آزاردهنده ای دارند تا بقیه محتویات معده را با خود بالا بیاورند. برای به حداقل رساندن احتمال این اتفاق، نه تنها بعد از غذا، بلکه در حین غذا نیز آروغ بزنید.
  • بازی فعال بعد از غذا را محدود کنید و کودک خود را صاف نگه دارید. فشار دادن روی شکم کودک بلافاصله بعد از غذا خوردن می تواند این احتمال را افزایش دهد که هر چیزی در معده او مجبور به عمل شود. در حالی که زمان شکم برای نوزادان مهم است، به تعویق انداختن آن برای مدتی بعد از غذا می تواند به عنوان یک روش اجتنابی آسان و موثر عمل کند.
  • اگر کودک شما از شیر خشک تغذیه می کند، این احتمال وجود دارد که شیرخشک او در تف کردن او نقش داشته باشد. کودک شما ممکن است به شما بدهد که زمان آن رسیده است که در مورد شیر خشک های جایگزین با پزشک اطفال خود صحبت کنید.
  • در صورت شیردهی، رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید. شیر گاو و سویا در رژیم غذایی شما می تواند آب دهان را در نوزادان مبتلا به عدم تحمل/آلرژی به پروتئین شیر گاو (CMPI و CMPA) بدتر کند. حذف این پروتئین ها می تواند به کاهش یا از بین بردن تف کردن کمک کند.
  • کمی بلغور جو دوسر را امتحان کنید. دادن غلات قبل از 6 ماهگی به نوزادان معمولاً توصیه نمی شود – با یک استثنا. به عنوان مثال، نوزادان و کودکان مبتلا به دیسفاژی یا رفلاکس ممکن است نیاز داشته باشند که غذایشان غلیظ تر باشد تا بتوانند به طور ایمن قورت دهند یا رفلاکس را کاهش دهند.
عکس تف نوزاد

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *