چالش های سالمندان

بزرگ‌ترین چالش‌ها برای سالمندان در جامعه ما چیست؟

ما به عنوان یک جامعه به لطف بهبود شرایط زندگی و مراقبت های بهداشتی بسیار طولانی تری زندگی می کنیم. در حالی که رسیدن به سن سالمندی چیزی است که باید از آن تشکر کرد، اما از بسیاری جهات، چالش‌های متعددی پیش روی سالمندان وجود دارد که همه ما باید به آنها توجه بیشتری داشته باشیم. اغلب تا زمانی که خودمان شروع به پیری نکنیم یا ببینیم یکی از عزیزان در حال تقلا است به این چالش های سالمندی نمی اندیشیم، اما به عنوان یک جامعه، می‌توانیم کارهای بیشتری برای آسان‌تر کردن زندگی جمعیت پیرمان انجام دهیم. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار سالمند در کرج تهیه شده است که بزرگ‌ترین چالش‌هایی را که امروزه سالمندان با آن روبرو هستند و اینکه چگونه می‌توانیم از آن‌ها حمایت کنیم را بیان می‌کند. با خواندن این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

عکس مربوط به مقاله چالش های سالمندی
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

…::: حتما مطالعه کنید : شایع ترین مشکلات پوستی سالمندان کدامند؟ :::…

سن گرایی و از دست دادن حس هدف

کلیشه های منسوخ زیادی در مورد افراد مسن وجود دارد که می تواند منجر به انزوا و به حاشیه راندن در بسیاری از جوامع شود. با ارائه راه‌های نوآورانه برای مشارکت دادن افراد مسن در جامعه از طریق رویدادهای اجتماعی، نه تنها می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا احساس هویت و عزت نفس خود را حفظ کنند، بلکه می‌توانیم از دانش و تجربه‌ای که دارند بهره ببریم، که بسیار حیاتی است. برای توسعه جامعه

ناامنی مالی

در حالی که ما بیشتر زندگی می کنیم، متاسفانه دنیای اشتغال و بازنشستگی با سرعت یکسانی تکامل پیدا نکرده است. بسیاری از افراد مسن قادر هستند و بیش از حد مایل به کار در گذشته از سن استاندارد بازنشستگی هستند، اما فرصت ها وجود ندارد. علاوه بر این، مدیریت امور مالی روزانه و برنامه ریزی برای زندگی بعدی می تواند برای نسل های قدیمی چالش برانگیز باشد، زیرا اکنون کارهای زیادی به صورت آنلاین یا از راه دور انجام می شود. این همچنین می تواند آنها را در برابر کلاهبرداری و کلاهبرداری آسیب پذیرتر کند.

مشکل در انجام کارهای روزمره و تحرک

تحرک و مهارت افراد با افزایش سن به طور طبیعی کاهش می یابد، که انجام کارهای روزمره را دشوارتر می کند. این امر می تواند به تدریج باعث شود که افراد از خود مراقبت کنند و از اجتماعی بودن، پیگیری علایق یا شرکت در فعالیت هایی که از آنها لذت می برند جلوگیری می کند. حمایت بیشتر لازم است تا افراد مسن نه تنها بتوانند از طریق محصولات و برنامه هایی که بر ایمنی، تعادل، تناسب اندام و تحرک تمرکز دارند، به طور مستقل زندگی کنند، بلکه همچنین اطمینان حاصل شود که آنها می توانند به عنوان یک فرد به پیشرفت خود ادامه دهند.

دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی

مراقبت های بهداشتی می تواند برای افراد مسن پیچیده و از هم گسیخته باشد، به ویژه برای کسانی که با شرایط طولانی مدت دست و پنجه نرم می کنند. این مراقبت به متخصصان و کلینیک های مختلف پزشکی نیاز دارد تا تحویل دارو و سایر انواع مراقبت ها را هماهنگ کنند.

افسردگی یک اختلال خلقی جدی است که بر نحوه تصمیم‌گیری، رفتار و افکار تأثیر زیادی دارد. اگرچه اختلال ذهنی جزو بیماری های شایع  در سالمندان است اما بیشتر افراد سال‌خورده با وجود ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات جسمی از زندگی خود رضایت خاطر دارند. در این میان سالمندانی که در جوانی به افسردگی مبتلا بوده‌اند نسبت به سایرین بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.

پارکینوسن در سالمندان

ابتدا باید ببینیم بیماری پارکینسون چیست؟ چرا افراد دچار بیماری پارکینسون میشن و علل این بیماری چیه؟ در بیماری پارکینسون، سلول‌های عصبی خاص (نورون‌ها) در مغز به تدریج تجزیه می‌شوند یا می‌میرند. بسیاری از علائم به دلیل از دست دادن نورون هایی است که یک پیام رسان شیمیایی در مغز شما به نام دوپامین تولید می کنند. هنگامی که سطح دوپامین کاهش می یابد، باعث فعالیت غیر معمول مغز می شود که منجر به اختلال در حرکت و سایر علائم بیماری پارکینسون می شود.

در خطر افتادن سالمندان

در هر سال میلیون های انسان به علت سقوط از ارتفاع صدمه می بینند، این موضوع برای افراد سالمند بسیار بیشتر و خطرناک تر است. بنابراین یکی از مهم ترین چالش ها و مشکلات سالمندان این خطرات احتمالی می باشد.

چالش سالمندان با تکنولوژی روز

با توجه به بروز شدن هر روزه ی تکنولوژی و وارد شدن آن به کوچکترین بخش های زندگی روزمره، این مورد یکی از مهم ترین و اساسی ترین چالش های دوران سالمندی است. بعنوان مثال با توجه به اینترنتی شدن و اتوماسیون سیستم های پرداخت بانکی یکی از اصلی ترین چالش های سالمندان پرداخت قبوض تلفن، برق و … می باشد.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: عوارض چاقی سالمندان چیست؟ ::::…

مشکلات شنوایی در سالمندان

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مشکلات دوران پیری کم شنوایی یا پیرگوشی در این دوران است. که البته این مسئله هم قابل پیشگیری است هم اینکه با توجه به تکنولوژی امروز مشکل بنیادی به حساب نمی آید.

اوغات فراغت سالمندان

داشتن تفریح و خوش گذرونی مثل کوهنوردی، شنا، ورزش یا حتی بازی هایی مثل درست کردن پازل در سالمندی بسیار پر اهمیت است اما متاسفانه به دلیل شرایط روحی، جسمی و اجتماعی، اوقات فراغت در سالمندان در اکثر سالمندان نادیده گرفته می شود. این مورد جزو ویژگی مشترک سالمندان است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.

..::: تاثیر پیری بر حس بویایی چیست؟ لطفا مطالعه فرمایید :::..
راه کار ساده تر کردن یا حل کردن این چالش ها برای سالمندان چیست؟

یافتن مراقبت سالمند مناسب از شرکت دنیای آرامش

وقتی استقلال کامل دیگر عملی نیست، بسیاری از افراد مسن نیاز به مراقبت بیشتری دارند. گاهی اوقات این مراقبت می‌تواند توسط اعضای خانواده ارائه شود، اما این امر می‌تواند فشار زیادی را به مراقب از لحاظ متعادل کردن این امر با کار و سایر مسئولیت‌های خانوادگی وارد کند. مراقبت از سالمندان یک کار کاملا تخصصی است نیاز به نیروی حرفه ای و کاربلد دارد که علاوه بر داشتن دانش علم پرستاری، باید بسیار مطمئن نیز باشد. به این مراقبان باید آموزش، منابع و حمایت عاطفی لازم داده شود تا به آنها کمک شود بهترین مراقبت را برای عزیزانشان و خودشان ارائه دهند.

در برخی موارد، برای یک مراقب حرفه ای مناسب تر است که به طور منظم به کار گرفته شود، به عنوان مثال، زمانی که شرایط پیچیده پزشکی و یا ناتوانی های جسمی وجود دارد. با خدمات جامع مراقبت از سالمند، سالمند می تواند در خانه خود بماند.

شماره تلفن شرکت پرستار سالمند در کرج

۰۲۶۳۴۲۳۹۵۳۵ – ۰۲۶۳۴۲۳۹۵۲۵
۰۹۰۱۷۶۶۸۵۸۲ – ۰۹۰۱۷۶۶۷۸۷۲