فواید پیاده روی برای سالمندان

پیاده روی اولین چیزی نیست که هنگام ورزش به ذهن مردم می رسد، اما راهی عالی و آسان برای انجام فعالیت های روزانه است. افراد مسن به ‌ویژه از پیاده‌روی روزانه به دلایل بی‌شماری بهره می‌برند که از سلامتی گرفته تا شادی را شامل می‌شود. بزرگسالان میانسال می توانند مزایای قابل توجهی را از 20 تا 30 دقیقه پیاده روی در روز دریافت کنند، زیرا این یک راه ساده و در دسترس برای کمک به آنها برای حفظ یک سبک زندگی سالم و متعادل در دوران سالمندی است. این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص پرستار سالمند در منزل کرج تهیه شده است و در آن فواید پیاده روی برای سالمندان را بازگو کردیم، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله فواید پیاده روی برای سالمندان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

مزایای پیاده روی برای افراد مسن

متخصصان مراقبت های بهداشتی اغلب به افراد مسن خود توصیه می کنند به دلیل سنشان بیشتر مراقب باشند، اما حفظ یک سبک زندگی فعال باعث می شود بدنی قوی و محکم داشته باشید. برخی از مزایای اصلی پیاده روی روزانه برای افراد مسن به شرح زیر است:

…:::: حتما مطالعه کنید : فعالیت های بدنی فصل بهار برای سالمندان ::::…
  • بهبود سلامت قلب

نگرانی های قلبی عروقی برای بسیاری از افراد با بالا رفتن سن مورد توجه است. پیاده روی روزانه با سرعت تند ضربان قلب را افزایش می دهد و در نتیجه خطر مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و حمله قلبی را کاهش می دهد. همچنین می تواند خطر سکته و دیابت در سالمندان را کاهش دهد. اگرچه پیاده روی روزانه نشان داده است که خطر بیماری قلبی را 30 تا 50 درصد کاهش می دهد، حتی پیاده روی چند بار در هفته این خطرات را 15 تا 20 درصد کاهش می دهد.

  • کاهش قند خون

بدن گاهی اوقات بعد از غذا با افزایش قند خون مواجه می شود و پیاده روی به طور طبیعی می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. فقط 15 دقیقه پیاده روی اندکی بعد از غذا به بدن شما اجازه می دهد تا وعده غذایی شما را هضم کند و همچنین از قند خون افزایش یافته برای کمک به تقویت ماهیچه ها استفاده کند. و اگر به انسولین متکی باشید، ممکن است متوجه شوید که آن نیز بهتر عمل می کند. به شما پیشنهاد میکیم مقاله «« غذاهای ناسالم برای سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • کاهش درد

درد مفاصل می‌تواند این احساس را ایجاد کند که نمی‌توانید یک دقیقه کامل راه بروید، چه برسد به نیم ساعت، اما پیاده‌روی برای افراد مسن یک راه ایده‌آل و کم‌تأثیر برای ورزش ملایم بدن و کمک به کاهش درد مداوم است. همچنین به تقویت ماهیچه‌های اطراف مفاصل کمک می‌کند، بنابراین فشار کمتری بر خود مفاصل وارد می‌کند. بزرگسالان میانسالی که از کمردرد رنج می‌برند ممکن است با 20 دقیقه پیاده‌روی، سه بار در هفته، آن را کنترل کنند.

  • بهبود سلامت روان

دلیلی وجود دارد که پزشکان ورزش را برای بیماران مبتلا به بیماری‌های روانی و اختلالات روانی سالمندان توصیه می‌کنند: اندورفین‌های آزاد شده از فعالیت بدنی سالمندان می‌توانند خلق و خوی کاملاً طبیعی را تقویت کنند و در عین حال اضطراب را کاهش دهند. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« راهکارهای بهبود سلامت روان در سالمندان »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

  • تعامل اجتماعی

مشابه آنچه که اندورفین ناشی از فعالیت بدنی خلق و خو را تقویت می کند، بیرون بودن در جهان و تعامل با سایر انسان ها نیز می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. برخی افراد به طور طبیعی ترجیح می دهند خود را حفظ کنند، اما حتی درونگراترین افراد نیز هر از گاهی احساس تنهایی سالمندان می کنند. پیاده‌روی منظم در یک پارک یا حتی اطراف محله‌تان به شما این امکان را می‌دهد که هر چقدر که دوست دارید با افراد دیگر تعامل داشته باشید.

  • سلامت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم پیاده روی می کنند نسبت به افرادی که اصلا ورزش نمی کنند کمتر در معرض بیماری هستند. با بالا رفتن سن، سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود، اما پیاده‌روی یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید یک سیستم ایمنی سالم و مؤثر و محافظت بهتر در برابر بیماری‌های روزمره را حفظ کنید.

اگر بزرگسالی مسن هستید که تصمیم گرفته اید راه رفتن را شروع کنید. به طور مرتب با پزشک خود تماس بگیرید و متوجه شوید که چه خطراتی ممکن است به طور خاص برای بدن شما باشد. برای اینکه واقعاً از مزایای پیاده‌روی بهره ببرید، مطمئن شوید که قبل از پیاده‌روی یک دوره گرم کردن داشته باشید. 10 دقیقه اول یا بیشتر، قبل از افزایش سرعت به آرامی راه رفتن را شروع کنید.

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و آماده استخدام پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *