سلامت روان در کودکان

در این مقاله در مورد مفهوم سلامت روان در کودکان و نوجوانان، مفهوم اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان، منشا آنها، راه های افزایش سلامت روان در کودکان و درمان اختلالات روانی کودکان صحبت شده است. این مقاله توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج، تهیه شده است. با خواندن این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عکس مربوط به سلامت روان در کوردکان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

سلامت روان کودکان چیست؟

سلامت روانی در دوران کودکی به معنای رسیدن به نقاط عطف رشد و عاطفی و یادگیری مهارت های اجتماعی سالم و نحوه مقابله با مشکلات است. کودکانی که از نظر روانی سالم هستند کیفیت زندگی مثبتی دارند و می توانند در خانه، مدرسه و جوامع خود به خوبی عمل کنند. حفظ سلامت روان امروزه به یکی از اصلی ترین چالش های کودکان و والدین تبدیل شده است.

اختلالات روانی در میان کودکان به‌عنوان تغییرات جدی در نحوه یادگیری، رفتار یا کنترل احساسات کودکان توصیف می‌شود که باعث پریشانی و مشکلاتی در گذراندن روز می‌شود. بسیاری از کودکان گهگاه دچار ترس و نگرانی می شوند یا رفتارهای مخرب از خود نشان می دهند. اگر علائم جدی و مداوم باشد و در مدرسه، خانه یا فعالیت های بازی تداخل داشته باشد، ممکن است کودک دچار اختلال روانی تشخیص داده شود.

سلامت روان صرفاً عدم وجود اختلال روانی نیست. کودکانی که اختلال روانی ندارند ممکن است در میزان عملکردشان متفاوت باشند و کودکانی که اختلال روانی تشخیص داده شده مشابهی دارند ممکن است در نقاط قوت و ضعف خود در نحوه رشد کودک و مقابله و کیفیت زندگی متفاوت باشند. سلامت روان به عنوان یک پیوستار و شناسایی اختلالات روانی خاص هر دو راه هایی برای درک میزان عملکرد کودکان هستند.

…:::: حتما مطالعه کنید : راه های سرگرمی کودکان ::::…

اختلالات روانی رایج دوران کودکی چیست؟

از جمله اختلالات روانی رایجی که در دوران کودکی قابل تشخیص هستند، اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD در کودکان)، اضطراب (ترس یا نگرانی) و اختلالات رفتاری در کودکان است.

سایر اختلالات و نگرانی‌های دوران کودکی که بر نحوه یادگیری، رفتار یا کنترل احساسات کودکان تأثیر می‌گذارد می‌تواند شامل ناتوانی‌های یادگیری و رشد، اوتیسم و عوامل خطر مانند مصرف مواد و آسیب به خود باشد. ما قبل تر مقاله در مورد مشاوره کودکان اوتیسم منتشر کرده ایم، پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات دقیق تر به این مقاله مراجعه بفرمایید.

علائم اختلالات روانی دوران کودکی چیست؟

علائم اختلالات روانی در طول زمان با رشد کودک تغییر می کند و ممکن است شامل مشکلاتی در نحوه بازی، یادگیری، صحبت کردن، و رفتار کودک یا نحوه برخورد کودک با احساسات خود باشد. علائم اغلب در اوایل کودکی شروع می شود، اگرچه برخی از اختلالات ممکن است در سال های نوجوانی ایجاد شوند. تشخیص اغلب در سال های مدرسه و گاهی زودتر انجام می شود. با این حال، برخی از کودکان مبتلا به اختلال روانی ممکن است تشخیص داده نشوند یا تشخیص داده نشوند که این اختلال را دارند.

عکس کودک ADHD
…:::: حتما مطالعه کنید : علائم اوتیسم در کودکان چیست؟ (بررسی در تمام سنین) ::::…

آیا اختلالات روانی دوران کودکی قابل درمان است؟

اختلالات روانی دوران کودکی قابل درمان و مدیریت است. گزینه های درمانی زیادی بر اساس بهترین و جدیدترین شواهد پزشکی وجود دارد. والدین و پزشکان باید با تمام افرادی که در درمان کودک دخیل هستند – معلمان، مربیان، درمانگران و سایر اعضای خانواده از نزدیک همکاری کنند. استفاده از تمام منابع موجود به والدین، متخصصان بهداشت و مربیان کمک می کند تا کودک را به سمت موفقیت هدایت کنند. تشخیص زودهنگام و خدمات مناسب برای کودکان و خانواده های آنها می تواند در زندگی کودکان مبتلا به اختلالات روانی تغییر ایجاد کند.

تاثیر اختلالات روانی در کودکان چیست؟

سلامت روان برای سلامت کلی مهم است. اختلالات روانی شرایط مزمن سلامتی هستند – شرایطی که برای مدت طولانی دوام می‌آورند و اغلب به طور کامل از بین نمی‌روند – که می‌توانند در طول عمر ادامه پیدا کنند. بدون تشخیص و درمان زودهنگام، کودکان مبتلا به اختلالات روانی می توانند در خانه، مدرسه و در ایجاد روابط دوستانه دچار مشکل شوند. اختلالات روانی همچنین می تواند در رشد سالم کودک اختلال ایجاد کند و مشکلاتی را ایجاد کند که می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

بهداشت عمومی شامل سلامت روان است

حمایت از سلامت روانی کودکان همچنین شامل اطمینان از رسیدن کودکان به نقاط عطف رشد، درک اقداماتی که باید در صورت وجود نگرانی انجام شود، حمایت از راهبردهای فرزندپروری مثبت و بهبود دسترسی به مراقبت است.

آنچه شما می توانید انجام دهید

  • والدین: شما فرزندتان را بهتر می شناسید. اگر در مورد نحوه رفتار فرزندتان در خانه، مدرسه یا با دوستان خود نگرانی دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی فرزندتان صحبت کنید.
  • جوانی: مراقبت از سلامت روان به همان اندازه مهم است که از سلامت جسمی خود مراقبت کنید. اگر عصبانی، نگران یا غمگین هستید، از صحبت در مورد احساسات خود نترسید و با یک دوست یا بزرگسال قابل اعتماد تماس بگیرید.
  • متخصصان مراقبت های بهداشتی: تشخیص زودهنگام و درمان مناسب بر اساس دستورالعمل های به روز بسیار مهم است. منابعی برای کمک به تشخیص و درمان اختلالات روانی کودکان وجود دارد.
  • معلمان/مدیران مدرسه: شناسایی زودهنگام بسیار مهم است تا کودکان بتوانند کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند. اگر در مورد سلامت روان یک کودک در مدرسه خود نگرانی دارید، با خانواده ها و متخصصان مراقبت های بهداشتی کار کنید.
…::: حتما مطالعه کنید : شایع ترین اختلالات روانی کودکان :::…
عکس تاثیر توجه مثبت در سلامت روان
…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: مزایای استخدام پرستار کودک در منزل است، لطفا مطالعه بفرمایید ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *