کودک بد غذا

تغذیه در کودکان یکی از اصلی ترین چالش خانواده ها در دنیای امروز میباشد. شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج در این مقاله بطور کامل در مورد نحوه صحیح تغذیه صحبت کرده است و همینطور نگاهی به آمار و اطلاعات بدست آمده در زمینه کودک بد غذا کرده است. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کودک بد غذا
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

…:::: حتما مطالعه کنید : لیست غذا برای رشد کودک آپدیت جدید ::::…

از هر 3 کودک زیر پنج سال 1 نفر دچار سوء تغذیه است. از هر 3 کودک زیر دو سال 2 نفر با رژیم غذایی ضعیف زندگی می کنند. تعداد بسیار نگران کننده ای از کودکان از پیامدهای رژیم غذایی نامناسب و سیستم غذایی که در حال شکست است رنج می برند.

وضعیت تغذیه کودکان جهان 2019:

 کودکان، غذا و تغذیه نشان می دهد که از هر 3 کودک زیر پنج سال حداقل 1 نفر – یا بیش از 200 میلیون – دچار سوء تغذیه یا اضافه وزن هستند. تقریباً از هر 3 کودک بین شش ماه تا دو سال، 2 نفر از مواد غذایی که از بدن و مغز به سرعت در حال رشد حمایت می کند تغذیه نمی شوند. این آنها را در معرض خطر رشد ضعیف مغز، یادگیری ضعیف، ایمنی پایین، افزایش عفونت و در بسیاری از موارد مرگ قرار می دهد.

«علیرغم همه پیشرفت‌های فناوری، فرهنگی و اجتماعی در چند دهه اخیر، ما این اساسی‌ترین واقعیت را فراموش کرده‌ایم: اگر بچه‌ها بد غذا بخورند، بد زندگی می‌کنند.» «میلیون‌ها کودک با رژیم غذایی ناسالم زندگی می‌کنند، زیرا انتخاب بهتری ندارند. روشی که ما سوءتغذیه را درک می کنیم و به آن واکنش نشان می دهیم باید تغییر کند: این فقط به این نیست که بچه ها را به اندازه کافی غذا بخورند. مهمتر از همه این است که آنها غذای مناسبی برای خوردن داشته باشند. این چالش مشترک امروز ماست.»

این گزارش جامع ترین ارزیابی را از سوءتغذیه کودکان قرن بیست و یکم در تمام اشکال آن ارائه می دهد. این بار سه گانه سوء تغذیه را توصیف می کند: سوء تغذیه، گرسنگی پنهان ناشی از کمبود مواد مغذی ضروری، و اضافه وزن در بین کودکان زیر پنج سال، و خاطرنشان می کند که در سراسر جهان:

  • ۱۴۹ میلیون کودک کوتاه‌قد هستند یا نسبت به سن خود کوتاه‌قد هستند.
  • 50 میلیون کودک بیهوده یا لاغرتر از حد قد هستند،
  • 340 میلیون کودک – یا 1 در 2 – از کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A و آهن رنج می برند.
  • 40 میلیون کودک دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

این گزارش هشدار می دهد که شیوه های بد خوردن و تغذیه از همان روزهای اولیه زندگی کودک شروع می شود. اگرچه تغذیه با شیر مادر می تواند جان انسان ها را نجات دهد، برای مثال، تنها 42 درصد از کودکان زیر شش ماه به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند و تعداد فزاینده ای از کودکان با شیر خشک تغذیه می شوند. فروش شیر خشک بین سال‌های 2008 تا 2013 در کشورهای با درآمد متوسط بالا مانند برزیل، چین و ترکیه 72 درصد رشد داشته است که عمدتاً به دلیل بازاریابی نامناسب و سیاست‌ها و برنامه‌های ضعیف برای محافظت، ترویج و حمایت از شیردهی بوده است.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که کودکان در حدود شش ماهگی شروع به انتقال به غذاهای نرم یا جامد می کنند، بسیاری از آنها با نوع اشتباه رژیم غذایی آشنا می شوند. در سراسر جهان، نزدیک به 45 درصد از کودکان شش ماهه تا دو ساله هیچ میوه یا سبزی تغذیه نمی‌شوند. تقریباً 60 درصد هیچ گونه تخم مرغ، لبنیات، ماهی یا گوشت نمی خورند. همانطور که میدانید میوه برای سلامت کودکان بسیار مهم هستند، به شما پیشنهاد میکینم به مقاله معرفی 10 مورد از میوه های مفید برای کودکان را مطالعه بفرمایید.

همانطور که کودکان بزرگتر می شوند، قرار گرفتن آنها در معرض غذاهای ناسالم برای کودکان نگران کننده می شود که عمدتاً ناشی از بازاریابی و تبلیغات نامناسب، فراوانی غذاهای فوق فرآوری شده در شهرها و همچنین در مناطق دورافتاده، و افزایش دسترسی به فست فود و نوشیدنی های بسیار شیرین است.

به عنوان مثال، این گزارش نشان می‌دهد که 42 درصد از نوجوانان مدرسه‌ای در کشورهای با درآمد پایین و متوسط حداقل یک بار در روز نوشابه‌های گازدار شیرین مصرف می‌کنند و 46 درصد حداقل یک بار در هفته فست فود می‌خورند. این نرخ ها برای نوجوانان در کشورهای پردرآمد به ترتیب به 62 و 49 درصد می رسد.

…:::: حتما مطالعه کنید : برنامه غذایی برای برای چاق شدن کودکان لاغر ::::…

در نتیجه 

سطح اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی و نوجوانی در سراسر جهان در حال افزایش است. از سال 2000 تا 2016، نسبت کودکان دارای اضافه وزن بین 5 تا 19 سال از 1 در 10 به تقریبا 1 در 5 دو برابر شده است. امروزه ده برابر بیشتر از سال 1975 دختران و 12 برابر پسران در این گروه سنی از چاقی رنج می برند.

این گزارش خاطرنشان می کند که بیشترین بار سوء تغذیه در تمام اشکال آن بر دوش کودکان و نوجوانان فقیرترین و حاشیه نشین ترین جوامع است. از هر 5 کودک شش ماهه تا دو ساله فقط 1 نفر از فقیرترین خانواده ها رژیم غذایی متنوعی برای رشد سالم می خورند. حتی در کشورهای پردرآمد مانند بریتانیا، شیوع اضافه وزن در فقیرترین مناطق بیش از دو برابر بیشتر از ثروتمندترین مناطق است.

این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که بلایای مرتبط با آب و هوا باعث ایجاد بحران های شدید غذایی می شود. به عنوان مثال، خشکسالی مسئول 80 درصد خسارت ها و خسارات کشاورزی است که به طور چشمگیری باعث تغییر مواد غذایی در دسترس کودکان و خانواده ها و همچنین کیفیت و قیمت آن غذا می شود. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله تاثیر آلودگی هوا بر کودکان را مطالعه فرمایید.

برای رسیدگی به این بحران رو به رشد سوء تغذیه در همه اشکال آن، یونیسف درخواستی فوری از دولت ها، بخش خصوصی، اهداکنندگان، والدین، خانواده ها و کسب و کارها صادر می کند تا به رشد سالم کودکان کمک کنند:

توانمندسازی خانواده ها، کودکان و جوانان برای تقاضای غذای مغذی، از جمله با بهبود آموزش تغذیه و استفاده از قوانین اثبات شده – مانند مالیات بر قند – برای کاهش تقاضا برای غذاهای ناسالم.
هدایت تامین کنندگان مواد غذایی برای انجام کار درست برای کودکان، با ایجاد انگیزه برای ارائه غذای سالم، راحت و مقرون به صرفه

…::::: مقاله پیشنهای ما به شما :: اهمیت تغذیه کودک است، لطفا مطالعه فرمایید :::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.