انواع پوره برای نوزادان

برای بسیاری از والدین، وقتی به تغذیه نوزاد فکر می کنند، به فکر پوره هستند. پوره ها اغلب اولین غذاهایی هستند که برای نوزادان سرو می شود و اکنون گزینه های بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. وقتی صحبت از پوره ها به میان می آید، در فروشگاه، خانگی یا تحویل خانه، هر خانواده مطمئناً برنامه ای را پیدا می کند که برای آنها مناسب باشد.  این مقاله توسط شرکت دنیای آرامش ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل کرج همراه با تخصص استخدام پرستار کودک در کرج تهیه شده است و در آن با انواع پوره نوازادان، فواید پوره و طرز تهیه پوره برای نوزادان آشنا میشوید، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

بنر مقاله انواع پوره برای نوزادان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print
فهرست محتوا: مخفی کن

پوره چیست؟

پوره ها غذاهایی با بافت صاف و نرم هستند و طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، به طور سنتی به عنوان اولین غذای جامد برای نوزادان سرو می شود. تقریباً از هر چیزی می‌توانید پوره درست کنید، اما اغلب آنها از میوه‌ها، سبزیجات، گوشت یا غلات کامل درست می‌شوند. پوره ها را می توان در فروشگاه های مواد غذایی خریداری کرد یا در خانه با بافت ها و طعم های مختلف برای رفع نیازهای کودک شما تهیه کرد.

…:::: مقاله پیشنهادی : لیست لیست غذای کمکی نوزاد شش ماهه ::::….

پوره ها را چه زمانی برای نوازادان شروع کنیم؟

شما باید قبل از 4 ماهگی از دادن پوره به نوزاد خودداری کنید، زیرا این امر با خطرات خاصی همراه بوده است. زمانی پروه را شروع کنید که:

  1. به طور مستقل با کنترل خوب سر و گردن می نشیند
  2. از دست دادن رفلکس رانش زبان
  3. اسباب بازی ها یا اشیاء دیگر را به دهان می آورد
  4. به غذاهای سفره علاقه نشان می دهد
  5. وزن آنها دو برابر وزن هنگام تولد است

در حدود 9 ماهگی، بیشتر نوزادان باید به سمت غذاهای نرم روی میز روی بیاورند تا به رشد مهارت های تغذیه خود ادامه دهند، بیشتر با وعده های غذایی خانواده ادغام شوند و از مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

عکس جشن 4ماهگی نوزاد برای شروع خوردن پوره
…:::: مقاله پیشنهادی : لیست غذاهای مخصوص کودکان زیر یکسال ::::….

نحوه شروع تغذیه نوزاد با پوره

شروع پوره ها هیجان انگیز است، و بیشتر مراقبان واقعا مشتاقانه منتظر آن هستند، اما ممکن است کمی هم دلهره آور باشد. بعد از اینکه علائم آمادگی کودک خود را ارزیابی کردید، مراحل زیر را دنبال کنید تا این انتقال راحت تر شود.

  • به آرامی شروع کنید

معرفی غذای جامد یک فرآیند تدریجی است و اکثریت تغذیه کودک شما همچنان از شیر مادر یا شیر خشک تا زمانی که به اولین تولدش نزدیک می شود تامین می شود. با سرو یک وعده غذایی جامد کوچک در روز شروع کنید و به مرور زمان مقدار غذا و تعداد وعده های غذایی را به آرامی افزایش دهید. برای اطلاعات دقیق تر که از چه زمانی غذاهای جامد را شروع کنید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «« شروع تغذیه کودک با غذاهای جامد »» را مطالعه کنید.

هنگام معرفی غذاهای جدید، از یک به یک شروع کنید و از چند روز تا یک هفته بین معرفی شروع کنید. غذای اول باید حاوی یک ماده باشد و حاوی مواد افزودنی مانند نمک، شکر یا ادویه نباشد.

  • یک مکان امن برای زمان صرف غذا ایجاد کنید

برای کاهش خطر خفگی، اطمینان حاصل کنید که کودک شما در تمام وعده های غذایی به صورت عمودی روی صندلی غذا می نشیند. فضایی ایجاد کنید که بتوانید به راحتی آنها را تماشا کنید، و به یاد داشته باشید که هرگز آنها را در حین غذا خوردن تنها نگذارید – یا اصلاً روی صندلی کودک، برای این موضوع.

  • علائم گرسنگی و سیری را بیاموزید

حتی اگر کودک شما هنوز نمی تواند صحبت کند، هنوز هم می تواند به شما اطلاع دهد که چه زمانی برای غذای بیشتر گرسنه است و چه زمانی سیر است. یک نوزاد گرسنه با نزدیک شدن قاشق دهان خود را باز می کند و به غذا علاقه نشان می دهد. یک نوزاد پر دهان خود را بسته نگه می دارد یا وقتی قاشق نزدیک می شود سر خود را می چرخاند و به نظر می رسد حواسش پرت شده یا به غذا بی علاقه است. به جای صرف غذا دادن به کل ظرف غذا، تمام تلاش خود را بکنید تا از نشانه های آنها پیروی کنید تا بعداً از مشکلات تغذیه جلوگیری کنید.

  • بافت ها را به طور مناسب ارتقا دهید

آیا می دانستید پوره ها دارای بافت های مختلفی هستند؟ هنگامی که کودک شما به پوره های کاملاً صاف تسلط پیدا کرد، وقت آن است که آنها را به پوره هایی با کلوخه و غذاهای له شده تبدیل کنید. پیشرفت مداوم بافت ها در زمانی که یک سطح تسلط پیدا می کند، به کودک شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای خوردن غذاهای سفره را که هدف نهایی از شیر گرفتن است، توسعه دهد!

…:::: مقاله پیشنهادی : لیست صبحانه برای نوزاد شش ماهه ::::….

5 فایده پوره ها برای نوزادان

در این قسمت 5 فایده مهم پوره برای نوزادان را بررسی کردیم:

گزینه های غذایی زیاد و مناسبامکان بررسی میزان خوراک کودک
تغییر غذای راحت تر نسبت به از
شیر گرفتن نوزادان
مدیریت مغذی بودن خوراک کودک
 درک بهتر تغذیه نوزادان
  1. گزینه های غذایی مناسب و فراوان

گزینه های غذای کودک این روزها عملا بی پایان هستند! خواربارفروشی‌ها با انواع ترکیبات و بافت‌های غذایی عرضه می‌شوند و برخی از شرکت‌ها آنها را مستقیماً درب منزل شما تحویل می‌دهند. همه این گزینه‌ها آماده خدمت هستند، که می‌تواند برای روزهای شلوغ و زمانی که بیرون از خانه هستید خوب باشد. شما همچنین می توانید غذای کودک خانگی درست کنید، که کمی زمان بیشتری می برد، اما به شما امکان می دهد کاملاً آنچه در غذا است را انتخاب کنید.

  1. به راحتی میزان غذا خوردن کودک را پیگیری کنید

توجه به نشانه های گرسنگی و سیری کودک بهترین شاخص برای قضاوت در مورد میزان غذا خوردن کودک است. با این حال، هر والدینی وقتی می توانند مقدار را کمیت کنند احساس راحتی بیشتری می کنند. برچسب‌های روی غذای کودک همراه با غذا دادن با قاشق، پیگیری آن را نسبتاً آسان می‌کند، حتی اگر بیشتر آن در ابتدا روی صورت آنها ختم می‌شود!

  1. غذاهای با اولویت بالا و غنی از مواد مغذی را با خیال راحت سرو کنید

غذاهای غنی از آهن، روی و پروتئین باید در اولویت قرار گیرند زیرا کودک شما شروع به خوردن مواد جامد می کند. این یک تصور غلط رایج است که این مواد مغذی فقط از غذاهای حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و ماهی به دست می آیند. با این حال، بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی این مواد مغذی هستند و همچنین فیبر غذایی لازم، ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها را تامین می کنند.

جویدن برخی غذاها برای نوزادان خردسال ممکن است دشوار باشد، اما سرو کردن آنها به شکل پوره ایمن و بسیار آسان تر است.

  1. آشفتگی و ضایعات غذایی کمتر نسبت به سایر روش های از شیر گرفتن

مهم نیست که چگونه این کار را انجام می دهید، یادگیری غذا خوردن نامرتب است و غذا به همه جا می رسد! نوزادان هنوز در حال توسعه هماهنگی و قدرت برای وارد کردن غذا به دهان خود هستند و آنها عاشق بازی با غذای خود هستند. با این حال، استفاده از پوره ها و غذا دادن با قاشق در ابتدا ممکن است به از بین بردن برخی از آشفتگی ها و ضایعات غذا کمک کند.

  1. حمایت بیشتر از سوی اعضای خانواده یا مراقبین

تغذیه پوره ها روشی است که به خوبی درک شده است برای تغذیه کودک. در واقع، این احتمال وجود دارد که والدین شما چگونه به شما غذا داده اند، بنابراین اگر به دنبال کمک و حمایت از پدربزرگ و مادربزرگ هستید، خوش شانس خواهید بود! علاوه بر این، بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت از کودکان، سرو کردن پوره ها را ترجیح می دهند، و پیروی از همان روش تغذیه برای برخی از والدین آسان تر و برای نوزادان کمتر گیج کننده است.

بنر فواید پوره برای نوزادان
…:::: مقاله پیشنهادی : لیست میوه های مفید برای کودکان::::….

آیا پوره ها خطراتی دارند؟

  • ممکن است کودک روی یک بافت گیر کند

بسیاری از والدین متوجه نیستند که تغذیه پوره ها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی انجام می شود. تا سن 9 ماهگی، بیشتر نوزادان باید به غذای نرم روی میز تبدیل شوند. پیشرفت مداوم بافت ها به کودک شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کودک شما روی یک بافت گیر نمی کند و مشکلات تغذیه را بعدا کاهش می دهد.

  • قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین بالقوه

گزارش های فلزات سنگین در غذاهای تجاری کودک متاسفانه جدید نیست. در حالی که خواندن این نوع اخبار به عنوان والدین می تواند ترسناک باشد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش مواجهه با آنها انجام دهید. برخی از محصولات، مانند برنج و سبزیجات ریشه دار، به طور طبیعی حاوی فلزات سنگینی هستند که در خاکی که در آن رشد کرده اند، یافت می شوند، به این معنی که ما نمی توانیم به طور کامل از آنها اجتناب کنیم. برای کاهش قرار گرفتن در معرض، در صورت امکان استفاده از محصولات برنج را کاهش دهید و به کودک خود غذاهای متنوعی مانند موارد زیر ارائه دهید:

  • غلات تهیه شده از غلات غیر از برنج، مانند جو

  • تنقلات تهیه شده در خانه با استفاده از مواد کامل (به جای اسنک های از پیش بسته بندی شده)

  • سیب، آووکادو، موز و سایر میوه ها (اما از آب میوه خودداری کنید)

  • پوره های غذای کودک در شیشه ها برای تغذیه نوزاد برای اولین بار

…:: حتما مطالعه کنید : پوره میوه برای نوزاد :::…
عکس پوره برای نوزادان
…:::: حتما مطالعه کنید : چالش های والدین زمان تولد نوزاد ::::…

معرفی انواع پوره برای نوزادان

پوره های میوه و سبزیجات معمولاً پرطرفدارترین هستند، اما نوزادان حتی زمانی که تازه شروع به غذاهای جامد می کنند به غذاهای مختلف و متنوعی نیاز دارند. در حالی که اکثریت تغذیه هنوز از شیر مادر یا شیر خشک تامین می شود، غذاهای جامد غنی از مواد مغذی باید منابع اضافی آهن، پروتئین، فیبر و چربی های سالم را فراهم کنند.

توجه داشته باشید که پوره های خریداری شده در فروشگاه اغلب بر اساس سطح طبقه بندی می شوند:

  1. اولین غذاها:
    حاوی یک ماده است. خیلی نرم پوره شد
  2. غذای دوم:
    حاوی دو یا چند ماده است. ممکن است کمی ضخیم تر باشد
  3. غذای سوم:
    ترکیبی از مواد غذایی با بافتی که نیاز به کمی جویدن دارد

غذاهای غنی از آهن

وظیفه اصلی آهن حمل اکسیژن در سراسر بدن است و این امر به ویژه در مراحل رشد کودکان سریع مانند دوران نوزادی اهمیت دارد. در واقع نیاز به آهن در این مرحله از زندگی در بالاترین حد است. به دنبال یا پوره های حاوی غذاهای زیر باشید تا به آهن مورد نیاز کودک شما کمک کند:

  1. گوشت
  2. مرغ (مرغ، بوقلمون)
  3. تخم مرغ
  4. لوبیا
  5. عدس
  6. توفو
  7. غلات صبحانه غنی شده

به خاطر داشته باشید که جذب آهن زمانی بهتر است که غذا با غذاهای حاوی ویتامین C – مانند مرکبات، توت فرنگی، کیوی، گوجه فرنگی و سبزیجات سبز تیره – در یک وعده غذایی ترکیب شود.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین همچنین از رشد و تکامل سریعی که در دوران نوزادی اتفاق می افتد، پشتیبانی می کند. این به ساخت ماهیچه ها و سایر بافت های بدن کمک می کند، آنزیم هایی را تشکیل می دهد که عملکردهای مهم بدن مانند هضم را تسهیل می کند و از سیستم ایمنی حمایت می کند. خوشبختانه، شیر مادر و شیر خشک هر دو غنی از پروتئین هستند، به این معنی که می توانید بر سایر مواد مغذی تأکید کنید در حالی که رژیم غذایی کودک شما عمدتاً از یکی از این مواد تشکیل شده است. با این حال، زمانی که می‌خواهید در سال اول پروتئین بیشتری تهیه کنید، به دنبال پوره‌هایی باشید که حاوی غذاهای زیر باشد یا درست کنید:

  1. گوشت 
  2. مرغ (مرغ، بوقلمون)
  3. ماهی
  4. لوبیا
  5. عدس
  6. توفو
  7. پنیر
  8. ماست
  9. کره آجیل (به صورت نازک با پوره های دیگر مخلوط کنید)
  10. غلات کامل
  11. سبزیجات برگ سبز

غذاهای سرشار از چربی

چربی انرژی بسیار مورد نیاز نوزادان را تامین می کند و از رشد و تکامل سالم مغز و سیستم عصبی مرکزی حمایت می کند. انواع خاصی از چربی ها مانند اسیدهای چرب امگا 3 ضروری هستند، به این معنی که آنها فقط از طریق غذا دریافت می شوند و در بدن ساخته نمی شوند. به دنبال یا تهیه پوره های حاوی غذاهای زیر باشید تا به نیازهای چربی کودکتان کمک کند:

  1. آووکا
  2. انجام دادن
  3. ماهی
  4. ماست پر چرب
  5. روغن زیتون
  6. کره
  7. کره آجیل (برای کاهش خطر خفگی همیشه نازک مخلوط کنید)
  8. دانه های چیا
  9. دانه کتان آسیاب شده

میوه ها و سبزیجات

البته میوه ها و سبزیجات غذاهای عالی برای معرفی به کودک هستند و باید برای بهترین تغذیه برای همه ما بر آنها تاکید کرد! آنها ویتامین های مهم، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی را فراهم می کنند و نوزادان را با طیف گسترده ای از طعم ها آشنا می کنند، که ممکن است به آنها کمک کند تا غذاهای بیشتری را بعدا بپذیرند.

فیبر برای هضم کودک بسیار مهم است. بسیاری از غذاهای فرآوری شده کودک (مانند کراکر یا غذاهای بسته بندی شده) و تمام غذاهای حیوانی دارای کمبود فیبر هستند. میوه ها و سبزیجات مختلف مانند:

  1. هویج
  2. کلم بروکلی
  3. کدو حلوایی
  4. گل كلم
  5. خیارها
  6. کدو سبز
  7. گوجه فرنگی ها
  8. سیب زمینی های شیرین
  9. سیب زمینی ها
  10. كدو حلوايي
  11. آلو
  12. هلو
  13. سیب
  14. کیوی
  15. آووکادو
  16. موز
  17. تمشک
  18. بلوبری
  19. توت فرنگی
  20. گلابی ها
  21. انگور
  22. طالبی
  23. هندوانه
  24. گیلاس
  25. انبه

پوره های مقوی برای نوزاد

پوره هویجپوره سیب زمینیپوره کدو حلواییپوره نخود سبزپوره لوبیا
پوره آووکادوپوره سیبپوره گلابیپوره موزپوره هلو

دستور پخت انواع پوره های مقوی

  1. پوره هویج

با طعم شیرین و قوام صاف، هویج پوره شده معمولاً یکی از پذیرفته‌شده‌ترین غذاهای اولیه کودک از 4 تا 6 ماهگی است. هویج سرشار از بتاکاروتن (که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود)، به سلامت چشم های کوچک کمک می کند.

نکته والدین: اگر کودک شما با پوره هویج موافق نیست، ممکن است مفهوم غذای جامد گیج کننده باشد. با دادن فرصتی برای معاینه به کودکتان در یادگیری نحوه خوردن مواد جامد کمک کنید. مقداری را روی صندلی بلند بکشید و اجازه دهید قبل از ارائه آن روی یک قاشق، آن را بازی کنند.

عکس پوره هویج
  1. پوره سیب زمینی

سیب زمینی شیرین و سیب زمینی شیرین یکسان نیستند، اما وقتی نوبت به شروع مواد جامد می رسد، ممکن است همینطور باشند! هر دو منبع خوبی از ویتامین A، B6، C و E هستند. این مواد مغذی به بینایی سالم و عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند.

نکته والدین: سیب زمینی شیرین و سیب زمینی شیرین برای تهیه فله عالی هستند. کافی است فر را روی 450 درجه فارنهایت تنظیم کنید، هر سیب زمینی شیرین را چند بار با چنگال سوراخ کنید و به مدت تقریبی 50 دقیقه در فر روی ورقه پختی که با فویل آلومینیومی پوشانده اید قرار دهید. وقتی آنها را بیرون بیاورید، پوست به سرعت کنده می شود و داخل آن کاملا قابل له شدن است! برای افزایش عمر پوره یا پوره، مقداری از آن را در فریزر قرار دهید. وقتی آماده استفاده شدید، به سادگی آن را یک شب در یخچال قرار دهید، تا صبح پوره کاملی خواهید داشت.

…:::: حتما مطالعه کنید : ویتامین b۶ در چه میوه هایی وجود دارد؟ ::::…
عکس پوره سیب زمینی
  1. پوره کدو حلوایی

کدو حلوایی و کدو بلوط سرشار از فولات، کلسیم و ویتامین A هستند، آنتی اکسیدانی که به بینایی کمک می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. علاوه بر این، طعم شیرین و بافت صاف آنها، آنها را به یک مورد علاقه فوری برای بسیاری از نوزادان تبدیل می کند!

نکته والدین: می توانید با استفاده از مایکروویو کل کدو حلوایی را به مدت 2 دقیقه با حرارت زیاد، برش کدوی خام را آسان تر کنید. پوست و گوشت آن بسیار صاف‌تر می‌شود و به شما امکان می‌دهد به آرامی آن را برش دهید. سپس دانه ها را بیرون بیاورید و قبل از پوره کردن، تفت دهید یا بجوشانید.

  1. پوره نخود سبز

از نظر سبزیجات سبز، نخودفرنگی یکی از بهترین پوره های اولیه برای شروع کودک است، زیرا بافت و طعم جالبی را ارائه می دهد اما تلخ نیست. نخودفرنگی همچنین سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K و پروتئین است که آن را به منبعی عالی از بسیاری از مواد مغذی مهم برای رشد اولیه کودک شما تبدیل می کند.

نکته والدین: از آنجایی که آنها یک سبزی نشاسته ای هستند، حتی نخود فرنگی پوره شده نیز ممکن است برای نوزادان بسیار جوان بافت بسیار متراکم داشته باشد. اگر کودک شما با ضخامت پوره مشکل دارد، از شیر مادر، شیر خشک یا آب برای رقیق کردن آن استفاده کنید.

  1. پوره لوبیا سبز

لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین K، ویتامین C و منگنز است که نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی، بینایی، لخته شدن خون و رشد استخوان دارد.

توصیه والدین: اگر لوبیا سبز را خودتان پوره می‌کنید، توصیه می‌کنیم پوره را بعد از مخلوط کردن صاف کنید تا قسمت‌های فیبری آن استخراج شود. بهترین پوره های بچه باید به قدری سوپ باشد که یک قاشق از آن بیرون بیاید، اما غلیظ تر از مایع باشد.

  1. پوره آووکادو

آووکادو سرشار از انواع مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین K، فولات و ویتامین B6 است. این میوه سبز رنگ خامه ای همچنین مملو از چربی های مفید برای قلب است که به رشد مغز و سیستم عصبی کودک شما کمک می کند.

نکته والدین: به دنبال آووکادوهای رسیده باشید که در لمس نرم باشند و به راحتی له شوند. برای اینکه ببینید آیا آووکادو رسیده است یا خیر، ساقه نوک را بررسی کنید. اگر تکان بخورد، میوه احتمالاً آماده خوردن است! آووکادوهای رسیده را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. هنگامی که پوره درست شد، توصیه می کنیم فوراً آن را به کودک خود بدهید تا قهوه ای نشود و تازه ترین تجربه را به شما ارائه دهد.

  1. پوره سیب

طعم شیرین سیب، آنها را به یکی دیگر از گزینه های مورد قبول برای اولین غذای کودک از 4 تا 6 ماهگی تبدیل می کند. سیب همراه با فیبر غذایی برای سلامت دستگاه گوارش، ویتامین C را تامین می کند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

نکته والدین: برای پوره سیبی که کودک شما آن را دوست داشته باشد، انواع شیرین تر و نرم تری مانند Pink Lady، Gala یا Golden Delicious را امتحان کنید. هر سیبی که خوب پخته شود، مانند گرنی اسمیت یا فوجی نیز انتخاب خوبی است.

  1. پوره گلابی

مانند سیب، گلابی نیز حاوی فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ویتامین C است که به حمایت از سیستم ایمنی سالم برای کودک در حال رشد شما کمک می کند. اگرچه مورد علاقه ما Anjou است، نوزادان طعم شیرین انواع گلابی را دوست دارند!

نکته والدین: برای معرفی کمی تنوع بدون نمک، شکر یا چاشنی، سعی کنید قبل از پوره کردن گلابی را با هم مخلوط کنید. با یک بخار یا آب پز ساده شروع کنید و سپس به طعم غنی تر و کاراملی تر پخت یا برشته بروید.

  1. پوره موز

طعم ملایم موز و چنار برای اکثر نوزادان جذاب است و بافت آن به راحتی قابل دستکاری است. هر دوی این میوه ها مواد مغذی مختلفی از جمله فیبر برای هضم سالم، پتاسیم برای عملکرد خون و ویتامین C آنتی اکسیدانی ارائه می دهند.

نکته والدین: پوره موز را خودتان با پوست کندن، برش دادن و سپس له کردن میوه با چنگال درست کنید. برای یک قوام نازک تر، موز را در غذاساز بریزید و در صورت لزوم آب، شیر خشک یا شیر مادر را اضافه کنید.

  1. پوره هلو

هلو با داشتن مقدار زیادی ویتامین C و A بسیار شیرین است و یکی دیگر از بهترین اولین غذاهای کودک است. رنگ زرد-نارنجی روشن آنها با آنتی اکسیدان های قوی همراه با یک وعده سالم فیبر برای کمک به هضم کودک تکمیل می شود.

نکته والدین: هلوها را قبل از مخلوط کردن، حدود 45 ثانیه بجوشانید تا نرم شوند. اگر هلو به اندازه کافی رسیده است، می توانید از جوشیدن و مخلوط کن صرف نظر کنید و به جای آن از چنگال یا پوره سیب زمینی استفاده کنید.

عکس پوره هلو
…:::: حتما مطالعه کنید : بیماری های شایع نوزادان کدامند؟ ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات  پرستار سالمند در منزل کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *