علت بی خوابی نوزاد

یکی از بزرگترین چالش های والدین بودن این است که فرزندتان را بخوابانید. این کار آسانی نیست، زیرا همیشه مشخص نیست که چه چیزی می‌تواند به کودک شما کمک کند تا راحت‌تر بخوابد، و چه چیزی برای او خوب یا سالم است تا استراحت مناسبی داشته باشد. مقاله “علت بی خوابی نوزاد” با هدف افزایش آگاهی والدین درباره این مشکل و ارائه راهکارهای موثر برای بهبود خواب نوزادان توسط شرکت پرستاری در کرج دنیای آرامش، متخصص پرستار کودک در کرج نوشته شده است. با مطالعه این مقاله، والدین می‌توانند درک بهتری از بی خوابی نوزاد داشته باشند و به صورت موثرتری در مدیریت خواب کودک خود عمل کنند.

بنر مقاله علت بی خوابی نوزاد چیست؟
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email
Print

دلایل بی خوابی یا کم خوابی نوازدان چیست؟

ممکن است در ابتدا بسیار دشوارتر به نظر برسد، و چالش‌هایی که پیش می‌آیند، همراه با تجربه فرزندپروری، مطمئناً گاهی اوقات می‌توانند تلاش کنند، اما اطلاعاتی وجود دارد که به اطلاع‌رسانی فرآیند شما کمک می‌کند. شاید از خود بپرسید که آیا نوزادان و کودکان نوپا می توانند بی خوابی داشته باشند؟ آیا می توان با بی خوابی متولد شد؟

بی خوابی نوزاد معمولاً ناشی از عوامل مختلفی است. زمانی اتفاق می افتد که نوزاد شما از خوابیدن امتناع می کند و تمام شب بیدار است. همانطور که می توانید تصور کنید، این یک مشکل بزرگ برای والدین است، زیرا وقتی کودک شما نمی تواند بخوابد، شما نیز نمی توانید بخوابید. و هنگامی که چرخه خواب شما توسط نوزادتان مختل می شود، در طول روز انرژی زیادی ندارید و شما را بسیار تحریک پذیر می کند.

خوشبختانه، راه‌هایی برای کمک به رفع این مشکل وجود دارد، و ما در این مقاله به جزئیات آن‌ها می‌پردازیم و روش‌هایی برای مقابله با بی‌خوابی نوزادان و داشتن استراحت شبانه بهتر به شما ارائه می‌کنیم.

…::: مقاله پیشنهادی : راهکارهای بهبود خواب نوزاد :::…

شناسایی بی خوابی نوزاد و پیشنهاداتی برای مقابله

زندگی یک والدین آسان نیست و وقتی فرزند شما به اندازه کافی نمی خوابد، دشوارتر می شود. اولین قدم برای درک مشکل، شناخت علائم است. به طور عمده، اگر کودک شما تمایل به بیدار شدن مکرر در طول شب را داشته باشد و تا زمانی که پدر و مادرش به او آرامش ندهند، تمایل به گریه کردن دارد.

درمان سریع کم خوابی و بی خوابی نوزاد

هنگامی که متوجه شدید، می توانید شروع به رفع مشکل کنید. معمولاً در مورد نوزادان، آنچه آنها را ناراحت می کند نیز می تواند یکی از عوامل ناراحت کننده بزرگسالان باشد. گاهی اوقات یک اتاق گرم یا محیط پر سر و صدا می تواند بسیار به بی خوابی نوزاد کمک کند.

  • همه چیز را ساکت و خنک نگه دارید

معمولاً بیدار شدن مکرر برای نوزادان طبیعی است، اما این مشکل می تواند به سرعت به اختلال خواب نوزاد (ISD) تبدیل شود. می توانید با انجام چند کار ساده به رفع این مشکل کمک کنید تا استراحت نوزادتان بسیار آرام تر شود.

برای شروع، باید مطمئن شوید که کودک شما در دمای راحت می خوابد. اگر همه چیز خیلی سرد است، حتما کودک خود را در لایه های سبک بپیچید. از استفاده از بخاری های فضایی برای اتاق کودک خودداری کنید، زیرا ممکن است کودک شما را بیش از حد گرم کند و ممکن است ندانید.

اگر همه چیز خیلی داغ است، به دنبال نشانه های گویا باشید. کودک شما ممکن است شروع به عرق کردن کند یا برافروخته به نظر برسد یا تنفس سریع داشته باشد. شما باید ترموستات خود را در دمای مناسبی مانند 70 درجه نگه دارید و یک فن نیز ممکن است برای خنک کردن نوزاد مفید باشد.

  • از خوردن غذاهای شیرین در عصر خودداری کنید

غذاهای شیرین نیز می توانند به کمبود خواب در نوزادان و کودکان نوپا کمک کنند، بنابراین احتمالاً باید قبل از خواب از مصرف آنها اجتناب کنید. اطمینان از اینکه اتاق نوزادتان ساکت و بدون سروصدا و مزاحمت های دیگر باشد و به اندازه ای تاریک یا تاریک باشد که او را تحریک نکند، کلید خواب سالم است.

به یاد داشته باشید که حتی کوچکترین صداها نیز می تواند نوزاد را بیدار کند، بنابراین سکوت در اینجا مهم است. شما نمی خواهید در شب با سر و صدا از خواب بیدار شوید، بنابراین باید همین انتظار را برای فرزندتان داشته باشید.

…:::: حتما مطالعه کنید : بیماری گالاکتوزمی نوزاد چیست؟ ::::…

چگونه بی خوابی نوزاد شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

در حالی که کودک شما از کمبود خواب رنج می برد، تأثیر ملموس و قابل توجهی بر سلامتی شما نیز دارد. برای شروع، اگر در طول شب به طور مداوم بیدار هستید تا کودک خود را آرام کنید، خواب کافی نخواهید داشت، که برای چرخه خواب و ریتم خواب داخلی شما مضر است. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است تحریک‌پذیرتر و بی‌قرارتر شوید و برای اینکه در طول روز بیشترین کارایی خود را داشته باشید، انرژی ندارید.

بنابراین، به همین دلیل، بی خوابی نوزاد مشکل بزرگی است که باید به رفع آن توجه کنید. هر چه سریعتر بتوانید مشکلات خواب نوزاد خود را برطرف کنید، هر دو زودتر می توانید استراحت بهتری داشته باشید.

اگر شریک زندگی دارید، ممکن است بخواهید به نوبت از فرزندتان مراقبت کنید. وقتی مراقبت از نوزاد در شیفت انجام می شود، هر دوی شما می توانید مقداری بخوابید که قطعا بهتر از هیچ است.

…:::: حتما مطالعه کنید : نکات تعویض پوشک نوزاد ::::…

نتیجه

بی خوابی نوزاد می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و خواب را برای کودک شما بسیار ناراحت کننده کند، اما شما می توانید به رفع این مشکل کمک کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش این مشکل این است که مطمئن شوید اتاق نوزادتان راحت، ساکت و مساعد برای خواب خوب است.

اگر هرگز مطمئن نیستید که چگونه به نوزاد خود کمک کنید تا استراحت بیشتری داشته باشید، یا کاملاً مطمئن نیستید که به دنبال چه چیزی باشید، همیشه می توانید از پزشک اطفال خود برای کمک به خوابیدن کودک خود راهنمایی بخواهید. آنها می دانند که چه چیزی برای شما و کودک شما بهتر است.

با این مقاله، باید نقطه شروع خوبی برای آگاهی از بی خوابی نوزاد و درمان آن داشته باشید. اگر اقدامات احتیاطی درست را انجام دهید و اطلاعات آموخته شده را به کار ببرید، در راه استراحت بهتر برای خود و کودکتان خواهید بود.

…:::: حتما مطالعه کنید : نکات تغذیه نوزاد ::::…

شرکت پرستاری در کرج

شرکت دنیای آرامش با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان دارای مجوزهای لازم و معتبر، آماده ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج، پرستار بیمار در کرج و پرستار کودک در کرج در تمام نقاط کرج و استان البرز و مشاوره در زمینه استخدام پرستار میباشد. استخدام پرستار ها در هر ساعتی که مد نظر دارید. با افتخار حدود ۵۰% مشتریانی که روزانه با شرکت دنیای آرامش درخواست پرستار دارند از معرف ها هستند. تمام تلاش تیم دنیای آرامش جلب رضایت شما مشتری عزیز و معرفی دنیای آرامش توسط خود شما به کلیه شهروندان استان البرز میباشد. لازم به ذکر است که جذب کلیه نیروهای شرکت دنیای آرامش توسط خود مدیریت و آموزش چهارچوب ها و قوانین توسط مدیریت داخلی مجموعه دنیای آرامش انجام خواهد شد. پس با اطمینان خاطر عزیزان خود را به ما بسپارید.